English Version
English

جهانبینی، درست دیدن جهان

جهانبینی، درست دیدن جهان

سیزدهمین جلسه از دورۀ هشتم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی دکتر مسعود با نگهبانی همسفر رها و دبیری همسفر معصومه و استادی همسفر مینا با دستور جلسه «جهان بینی 1و2» در روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 رأس ساعت 16:00 آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
درگذشت راهنمای تازه واردین شعبه آقای بابک را تسلیت می گویم و از خداوند می خواهم به خانوادهٔ محترمشان صبر عطا کند. جهان بینی یعنی درست دیدن جهان و درست دیدن زندگی. یک زندگی خوب داشتن تا حد زیادی به این بستگی دارد که ما چه دیدگاهی به زندگی و چه برداشتی از زوایای آن داریم. همهٔ ما انسان ها در زندگی با یک سری سختی ها، چالش ها و مشکلات در زندگی مواجح می شویم، ممکن است این چالش ها و سختی ها حسابی حال ما را به هم بریزد و ما را از تعادل خارج کند، مسیر زندگی ما را منحرف کند و حس های ما را آلوده کند ولی ما باید بدانیم که این مشکلات و سختی ها فقط برای ما نیست همهٔ آدم ها به نوعی با این مشکلات مواجح می شوند، شاید برخورد آدم ها و دیدگاهشان است که متفاوت است و اینکه همین مشکلات و سختی ها همان نیروهای منفی و بازدارنده هستند که جزء نیروهای مکمل شناخته شده اند و لازمهٔ هستی هستند. پس چیزی که مهم است ما باید یاد بگیریم با چه دیدگاهی به مسائل نگاه کنیم، چه برداشت و دریافتی از آن داشته باشیم که بتوانیم آن را حل و فصل کنیم. به عقیدهٔ من، من باید این را بپذیرم تا قبل از اینکه به کنگره بیایم انسان آگاهی نبودم، درست دیدن را بلد نبودم، به مشکلات و سختی های زندگی ام با دید نادرستی نگاه می کردم و برداشت اشتباهی از آن داشتم. شاید بعضی اوقات فکر می کردم مقصر مشکلات زندگی ما همسر من است؛ چون او بوده که اعتیاد داشته من مشکلی نداشتم؛ ولی واقعیت این است من که با فرد مصرف کننده زندگی می کردم دانسته یا ندانسته وارد تاریکی هایی شدم که نوع آن با مسافرم تفاوت داشته، وقتی که من سهم اشتباهات خودم را در زندگیم بپذیرم، آن وقت است که آمادهٔ پذیرش می شوم که بتوانم به کنگره بیایم به خوب شدن حال خودم و حال مسافرم کمک کنم. با آموزش جهانبینی دانایی ما افزایش پیدا می کند و حل کردن مسائل زندگی ما در گرو دانایی ما است. انسان هایی که در حال آموزش هستند مدام بر هر نکته ای که یاد می گیرند شروع به اصلاح و تغییر خودشان می کنند به قولی خودشان را به روزرسانی می کنند. در جامعهٔ امروز ما همه چیز در حال به روزرسانی است، از وسایل دیجیتال، نرم افزار، سیاست های کشور؛ حتی قوانین کنگره هم می بینیم که هر چهارشنبه آقای مهندس قوانین جدیدی را وضع می کنند یک سری چیزها را اصلاح می کنند و به ما ابلاغ می کنند پس می بینیم که این به روزرسانی و اصلاح لازمهٔ زندگی ما است.

به عقیدهٔ من انسانی که نمی خواهد خودش را اصلاح کند و تغییر کند گرفتار منیت است چون آن چیزی که خودش است را بیشتر دوست دارد، ترس از تغییر دارد و ناامید است که با تغییر خودش یک حرکت مثبتی انجام دهد، درمقابل انسانی که شروع می کند به تفکر کردن، آموزش دیدن و تجربه کردن آن زمان دانایی اش افزایش پیدا می کند، وقتی دانایی اش افزایش پیدا کرد به اشتباهات خودش پی می برد، شروع به اصلاح اشتباهات و تغییر خود می کند و هرآنچه که یاد می گیرد در زندگی خودش کاربردی می کند و به دانایی مؤثر می رسد، این دانایی مؤثر بزرگترین محافظ انسان در برابر مشکلات، سختی ها و نیروهای منفی است به این صورت که دیدگاه ما را به مسائل تغییر می دهد ما با دیدگاه بهتری به مسائل نگاه می کنیم و دریافت بهتری از مسائل خواهیم داشت در نهایت هیچ سختی و مشکلی نمی تواند ما را از تعادل خارج کند و حس های ما را آلوده کند. ممنون که به صحبت های من توجه کردید.

در ادامه جلسه راهنمایان و راهنمایان تازه واردین در «نمایندگی مسعود» برگزار گردید؛

و در ادامه حضور همسفر مهشید اسیستانت آمار همسفران در «نمایندگی مسعود»؛

تایپ: همسفر افسانه، راهنما همسفر الهه (لژیون پنجم)
عکاس: همسفر زهرا (مرزبان خبری)
ویرایش و ارسال: همسفر ساناز (خدمتگزار سایت)
همسفران نمایندگی مسعود

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .