English Version
English

جهان‌بینی مربوط به دانایی و شناخت انسان است

جهان‌بینی مربوط به دانایی و شناخت انسان است

اولین جلسه از دوره سی‌وچهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی فردوسی، با استادی همسفر معصومه، نگهبانی همسفر ندا و دبیری همسفر معصومه، با دستور جلسه: «جهان‌بینی ۱ و ۲» ساعت ۱۷ روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان معصومه هستم یک همسفر 

از خانم سمانه عزیزم سپاس‌گزارم که به من اجازه خدمت دادند.

 جهان‌بینی یعنی چه؟ 

یعنی؛ آن‌چه که نسبت به جهان هستی، جهان درون و جهان بیرون برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌کنیم، جهان‌بینی نام دارد.

 جهان‌بینی یعنی؛ درست دیدن جهان و یافتن راه درست زندگی کردن.

 جهان‌بینی یعنی؛ تغییر نگرش و دید من نسبت به خودم، اطرافیانم و در کُل به تمام هستی. 

جهان‌بینی برای انسان‌ها مورد نیاز است، مثل طناب و قرقره عمل می‌کند، انسان‌ها را از عمق تاریکی‌ها بیرون می‌کشد و به روشنایی‌ها هدایت می‌کند. 

جهان‌بینی به اعتقاد کنگره ۶۰ برای درمان بیماری اعتیاد لازم و حائز اهمیت است و یکی از اضلاع مثلث درمان به شمار می‌رود که جسم و روان باید درمان شوند، جهان‌بینی هم در کنار این دو باید رشد کند و به حفظ و تعادل برسد. در صور آشکار، جسم و مشابه آن در صور پنهان هم وجود دارد.

 با توجه به صحبت‌های استاد امین روز چهارشنبه در آکادمی که فرمودند؛ هر چیزی که در بیرون است، در درون ما هم قرار دارد. خداوند هستی را در دنیا آفریده است که هیچ جزئی شبیه جز دیگری نیست، چون صور پنهان مقابل دیدن نیست.

 برای اینکه ما بتوانیم، موضوع را بشکافیم، احتیاج به مثلثی داریم که از تعریف، تصویر و صوت تشکیل شده است و مطالب را برای ما به وسیله آن‌ها تعریف می‌کنند و با تصاویر و صوت این مطالب برای ما قابل فهم می‌شوند که همان تصویر کتاب ۶۰ درجه است، صوت هم می‌تواند، سی‌دی‌های آموزشی آقای مهندس باشد.

 همه این‌ها برای این است که ما به درک و شناخت برسیم، وقتی ما به این مرحله رسیدیم، غیر ممکن است که اشتباه کنیم.

 جهان‌بینی مربوط به دانایی و شناخت انسان است، اینکه انسان چطوری می‌تواند، حس‌هایش را تغییر دهد و آن‌ها را پالایش دهد.

 جهان‌بینی برای این است که من بتوانم، خطاهایم را پیدا کنم و آن‌ها را حل کنم، از مسیر ضد‌ارزش‌ها به مسیر ارزش‌ها و خوبی‌ها قدم بگذارم.

 برای این کار باید قوانین آن را یاد بگیرم، مثلث جهالت را بشناسم و بدانم منیت ترس و ناامیدی از چه چیزهایی شکل می‌گیرد و مثلث دانایی را هم باید بشناسم که آموزش تجربه و تفکر است، بدانم که ترس تفکر را می‌خورد. وقتی که من ترس دارم، نمی‌توانم، تفکر کنم. 

ضلع مقابل تجربه، ناامیدی است و باعث می‌شود که من نتوانم، تجربه کنم. ضلع مقابل آموزش هم منیت است، در این صورت دیگر به دنبال آموزش نمی‌روم.

 اگر این‌ها را بشناسم، برای درمان خود قدمی برمی‌دارم و قطعاً کمتر دچار اشتباه می‌شوم و این را هم باید بدانم، تا یک پنجم دانایی خود را ارتقا ندهم، آن را به دانایی موثر و کاربردی نکنم، نمی‌توانم، یک پنجم از ضدارزش‌هایم را کنار بگذارم.

 دانش جهان‌بینی ظرفیت و پتانسیل انسان را بالا می‌برد، انسان وقتی حس‌هایش پالایش شده باشد، ظرف وجودیش خالی از هر خشم، کینه، نفرت و حسادت باشد، حس‌هایش لطیف است و کوچکترین آلودگی را حس می‌کند، حتی اگر به اندازه یک پر کاه باشد.

 وقتی حس‌هایش آلوده و سرشار از تاریکی باشد، تشخیص داده می‌شود. نیروهای منفی و بازدارنده و مخرب این کار را خوب انجام می‌دهند و کارشان این است که حس‌ها را خراب کنند. حس‌های انسان را آلوده کنند و در این کار استاد هستند، این کار را به بهترین و زیباترین شکل انجام می‌دهند و هدف‌شان این است که حس‌ها را منفی کنند، حس‌های منفی ذره‌ذره سر راه ما قرار می‌گیرند و مانع آموزش‌های ما می‌شوند.

پس من انسان باید حواسم باشد و هوشیار باشم که حس‌هایم آلوده نشود و اگر آلوده شوند، آن نیروی منفی به هدف خودش رسیده است.

 امیدوارم که با آموزش‌های کنگره و راهنمای عزیزم خانم سمانه و راهنمای جونزم خانم محبوبه گرامی دانایی خود را رشد دهم و آن را به دانایی موثر تبدیل کنم جهان‌بینی را به جهان‌بینی الهی تبدیل کنم.

ممنون از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید.

رهایی و ورود به سفر دوم جهان‌بینی همسفر اعظم با راهنمایی همسفر طاهره لژیون یکم

رهایی و ورود به سفر دوم جهان‌بینی همسفر اکرم با راهنمایی همسفر مرضیه لژیون سوم 

رهایی و ورود به سفر دوم جهان‌بینی همسفر الهام و همسفر حلیمه با راهنمایی همسفر محبوبه لژیون پنجم

همسفر معصومه از لژیون جونز با راهنمایی همسفر محبوبه

رهایی و ورود به سفر دوم جهان‌بینی همسفر فاطمه محمدی و همسفر فاطمه اکبرپور و همسفر مریم و همسفر اکرم با راهنمایی همسفر ساره لژیون نهم 

رهایی و ورود به سفر دوم جهان‌بینی همسفر فرزانه با راهنمایی همسفر سمانه لژیون دوازدهم و نوشتن ۳۰ سی‌دی همسفر سمانه

تقدیر از دبیر دوره قبل:

عکاس: همسفر بهاره، رهجوی راهنما همسفر سمانه (لژیون دوازدهم)

تایپ و ویرایش متن: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم) و همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر ملیحه (لژیون چهارم)

ارسال مطلب: همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم)

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .