English Version
English

جهانبینی یعنی تعادل و داشتن حال خوش

جهانبینی یعنی تعادل و داشتن حال خوش

چهاردهمین جلسه از دوره پنجاه و هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی پروین‌ اعتصامی‌_ اراک، با استادی اسیستانت همسفر آذر، نگهبانی همسفر فاطمه و دبیری همسفر اعظم با دستور جلسه «جهانبینی ۲و۱» روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:٠٠ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
بسیار خوشحال‌ هستم که این سعادت نصیب من شد تا اولین جلسه را در این شعبه در خدمت شما عزیزان باشم، شعبه جدیدتان را تبریک می‌گویم، مبارک تک‌تک شما عزیزان باشد. ان‌شاالله رهایی‌های زیادی را در این شعبه داشته باشید. از ایجنت شعبه، راهنمایان و مرزبانان که بسیار تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

به هر کدام از دستور جلسات کنگره۶۰ که می‌رسیم متوجه می‌شویم که چه‌قدر این دستور جلسه در زندگی من مهم و ضروری است، تمام دستور جلسات ما به جهانبینی ختم می‌شوند؛ اما امروز دیگر اصل مطلب و دستور جلسه خود جهانبینی است. وقتی در کنگره گفته می‌شود سی‌دی بنویسید فقط برای این نیست که دفتر را سیاه کنیم و از راهنما امضا بگیریم، سی‌دی نوشتن باید کاربردی شود و از قوه به فعل دربیاید، اگر سی‌دی‌ها را از قوه به فعل درآوردیم آن موقع لحظه به لحظه تغییراتش را در زندگی حس می‌کنیم.

ما همیشه ضرورت جهانبینی را در هر لحظه از زندگی خودمان احساس می‌کنیم. بودن جهانبینی یعنی داشتن تعادل و حال خوش که همه ما به دنبال حال خوش می‌گردیم و هر کاری که می‌کنیم برای رسیدن به حال خوش، آرامش و آسایش است که جهانبینی در این زمینه به ما بسیار کمک می‌کند.

استاد امین بسیار روان و زیبا این مبحث را برای ما بیان کردند، که هر آنچه من برداشت، دریافت، احساس و ادراک از خودم و پیرامون زندگی خود دارم جهانبینی است و واقعا ساده‌تر از این نمی‌شود بیان کرد. از روزی که جهانبینی به عنوان یک پارامتر از مثلث درمان در نظر گرفته شد به وضوح درمان در کنگره خیلی بیشتر شده است. جهانبینی یک ضلع بسیار مهم در کنار جسم، روان، جهانبینی است. خواندن جزوه جهانبینی ۱ و ۲ شاید فقط نیم ساعت از وقت ما را بگیرد.

در کنگره۶۰ گفته شده برای درمان جسم و روان حداقل ۱۰ ماه زمان نیاز است اما برای جهانبینی خدا می داند. واقعا خدا می داند برای جهانبینی چه قدر ما باید زمان بگذاریم. هر لحظه که می‌گذرد و هر لحظه که صحبت می‌کنیم باید جهانبینی پشتش باشد که حرف تلخی نزنیم، کسی را ناراحت نکنیم. همه این‌ها به جهانبینی ما بر می‌گردد. بعضی‌ها هر چه دلشان می‌خواهد به بقیه می‌گویند بعد هم می گویند من روراست و رک هستم، در صورتی که این به جهانبینی ضعیف آن شخص برمی‌گردد.

در کنگره باید در مورد ضلع جهانبینی کار شود چون مختصات هر فرد را نشان می دهد. ما بیشتر از همه نیاز داریم که خودمان را بشناسیم اگر خودمان را شناختیم جهان اطرافمان را هم بهتر می شناسیم،اگر برای خودمان ارزش قایل باشیم برای اطرافیان هم ارزش قایل هستیم، باید به آیینه درونی خودمان رجوع کنیم و آن را پیدا کنیم.

زمانی که بفهمیم ما ذره ای از وجود خداوند هستیم آن وقت برای خودمان ارزش قائل هستیم. جهانبینی مانند یک عینک مي‌ماند که به چشم خود می‌زنیم و هر کسی عینک مخصوص به خود را دارد که این باعث بهتر دیدن خودمان و اطرافمان می‌شود. هر کسی بنای اختصاصی خودش را می سازد، با سلیقه و دید خودش آن را می‌سازد. جهانبینی کمک می‌کند با حس، عقل، روح، نفس و ... آشنا شویم و اگر بخواهیم در مورد جهانبینی صحبت کنیم زمان زیادی می‌طلبد. ادامه صحبت‌ها را به همه شما عزیزان می‌سپارم.

برگزاری انتخابات مرزبانی 

 

تایپ و تهیه عکس: مرزبان خبری، همسفر فرزانه
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر نسیم( لژیون یازدهم )
همسفران نمایندگی پروین‌اعتصامی_ اراک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .