English Version
English

دانایی؛ حلقه مفقوده همه انسان‌ها

دانایی؛ حلقه مفقوده همه انسان‌ها

جلسه سوم از دوره سی‌وپنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران شیخ‌بهایی با استادی همسفر سهیلا، نگهبانی همسفر مریم و دبیری همسفر عاطفه با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱‌ و ۲» روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را بسیار شاکرم که اجازه خدمت در کنگره را به من داد. دستور جلسه امروز «جهان‌بینی ۱ و ۲» است. جهان‌بینی؛ یعنی تغییر دید و نگرش من نسبت به خود، اطرافیان و کل هستی که شامل دو بخش می‌شود؛ جهان‌بینی درون و جهان‌بینی بیرون. جهان‌بینی درون؛ یعنی درک، برداشت و احساس من، نسبت به درون خود و جهان‌بینی بیرون؛ یعنی درک، احساس و برداشت من نسبت به بیرون. جهان‌بینی درون بسیار مهم است؛ زیرا تفکرات من است که باعث می‌شود بیرون خود را چگونه ببینم؛ اگر من در درون خود طلبکار باشم، در بیرون هم از کل دنیا طلبکار هستم و اگر در درون فکر کنم که بیهوده‌ هستم در بیرون هم همه‌چیز را بیهوده می‌بینم.

در کنگره ۶۰ کسی در درمان اعتیاد موفق می‌شود که مثلث درمان را که شامل جسم، روان و جهان‌بینی است پشت سر گذاشته باشد. علت مصرف مواد مخدر، نداشتن آگاهی و دانایی است که حلقه مفقوده همه انسان‌ها است؛ جهان‌بینی متعلق به همه انسان‌هایی است که در تاریکی فرورفته و می‌خواهند از آن خارج شوند؛ من باید ریشه خطاهای خود را بشناسم و به دنبال حل آن بروم.

کسب دانش جهان‌بینی، قوانین درست زندگی کردن و لذت بردن از آن را به من می‌آموزد؛ اگر بخواهم جهان‌بینی را برای خود تعبیر کنم؛ مانند طناب و قرقره‌ای است که کمک می‌کند از عمق تاریکی بیرون بیایم و تمام چیزهای که ازدست‌داده‌ام، حس‌ها و توانایی‌هایی که داشتم و به‌جای آن ناتوانی و حس‌های منفی را جایگزین کرده بودم دوباره به دست بیاورم؛ لذا باید بدانم که مثلث جهالت (منیت، ترس و ناامیدی) چیست و چگونه به وجود می‌آید؟ در کنار آن‌ها باید خشم، نفرت، حسادت، حقه‌های نفس، نیروهای تخریبی و بازدارنده را هم بشناسم و با تفکر، تجربه و آموزش بتوانم برای درمان خود قدمی بردارم؛ باید بدانم تا زمانی که دانایی من یک‌پنجم افزایش نیابد، نمی‌توانم یک‌پنجم از ضد ارزش‌های خود را کم کنم؛ به‌عنوان‌مثال من درگذشته دروغگو بودم، یک‌باره دروغگو نشده‌ام بلکه زمان زیادی طی شده تا دروغگو شوم؛ پس یک‌شبه نمی‌توانم این ضد ارزش را کنار بگذارم و به زمان نیاز دارم؛ باید ذره‌ذره این کار را انجام دهم؛ زمانی که این قانون مطرح می‌شود پای نیروهای بازدارنده به میان می‌آید؛ باید هوشیار باشم، آن‌ها را بشناسم و فریبشان را نخورم. جهان‌بینی روی شناخت و دانایی انسان تأثیر دارد و کمک می‌کند، بتواند حس‌های خود را بشناسد و پالایش کند؛ برای رسیدن به تعادل و دانایی باید خواسته او قوی باشد تا از تاریکی خارج شود.

اگر بخواهم در مورد خود صحبت کنم، قبل از ورود به کنگره بسیار غیبت می‌کردم و توجیه من این بود که اگر خود شخص هم حضورداشته باشد این مطلب را در حضور او هم بیان می‌کنم یا چون این شخص این کار را انجام داده من حق‌دارم پشت سر او حرف بزنم، نمی‌دانستم عمل ضد ارزش من، کل زندگی‌ام را منهدم می‌کند؛ ان‌شاءالله با آموزش‌های ناب کنگره و آموزش‌هایی که از راهنمای خوبم می‌گیرم، بتوانم ذره‌ذره ضد ارزش‌ها را کم کنم، به دانایی برسم و جهان‌بینی خود را تغییر دهم.


مرزبانان کشیک: همسفر نگار و مسافر رحمان
تایپ: همسفر محبوبه رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون یکم) و همسفر احترام سادات رهجوی راهنما همسفر شهین (لژیون دهم)
ویراستاری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر الهام (لژیون هفتم)
ارسال: همسفر مینا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .