English Version
English

یکی از اضلاع مهم مثلث درمان جهان‌بینی است

یکی از اضلاع مهم مثلث درمان جهان‌بینی است

سیزدهمین جلسه از دوره بیست و ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اسبیکو، با نگهبانی مسافر رحمان، استادی راهنما مسافر محمد و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱ و ۲» روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:


 
هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم جشن راهنما بود که یکی از مهم‌ترین جشن‌های ما در کنگره است خدا را شکر خیلی خوب برگزار شد انشاالله توفیق باشد در سال‌های آینده هم در این جشن حاضر باشیم و از راهنماهایمان قدردانی کنیم. دستور جلسه امروز جهان‌بینی ۱ و ۲ است. همیشه باید در مورد دستور جلسات از خودمان بپرسیم چرا این دستور جلسه در لیست ۳۲ گانه دستور جلسات قرار داده شده است. جهان‌بینی ۱ و ۲ جزوه‌‌هایی هستند که شخص تازه‌وارد زمانی که به کنگره می‌آید این جزوه‌ها در اختیار او قرار می‌گیرد. سفر اولی‌ها باید بدانید این جزوه‌ها برای دکور نیست که شما ببرید و در خانه بگذارید، ما یک مثلثی در کنگره داریم به اسم مثلث درمان که دارای سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی است. این مثلث می‌خواهد این موضوع را به ما بگوید که فقط با خوردن OT و پایین و بالا کردن آن به درمان نمی‌رسیم و ضلع اصلی همان جهان‌بینی است و برای اینکه این ضلع کامل شود یک الفبا، یک‌پایه و شالوده‌ای وجود دارد که ما بتوانیم این ضلع را گسترش بدهیم؛ پایه و الفبا همین جزوه کوچکی است که در پکیج ما قرار داده شده است و باید بدانیم با یکبار خواندن این جزوه اصلاً و ابداً نمی‌توانیم آن را درک کنیم من چندین سال است که این جزوه را می‌خوانم و با هر بار خواندن برداشت جدیدی از آن دارم. باید بدانیم ضلع جهان‌بینی ما چگونه گسترش پیدا خواهد کرد، با حضور در لژیون، جلسات عمومی، سی‌دی‌های جناب مهندس و نشریات، اگر من نتوانم الفبای اصلی که همین دو جزوه است را یاد بگیرم باور کنید جلسات، لژیون، کتاب‌ها و سی‌دی‌های جناب مهندس نمی‌توانند به من کمکی کنند و آنها را متوجه نخواهم شد. خود من هنوز که هنوز است دارم کار می‌کنم که این الفبا را درست متوجه بشوم یک زمانی آقا رضا استاد عزیزمان در جلسه فرمایش کردند که یکی از تعاریفی که در جهان‌بینی ۱ و ۲ است تعریف نفس است. آن چیزی که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن، نشانه‌ی آن این است که خواسته دارد خب این تعریفی است که من آن را حفظ می‌کنم. آقا رضا فرمودند اگر کسی این تعریف را درست متوجه شود و عمقی آن را درک کند امکان ندارد دست‌به‌کار ضد ارزشی بزند؛ چون همین یک نکته را اگر متوجه شوید اهمیت این الفبا خواهد فهمید.

می‌خواهم بگویم اصلاً جهان‌بینی چیست، تعریفی که در جزوه آمده است: به مجموعه ادراکات، احساسات و دریافت‌های ما از محیط پیرامون را جهان‌بینی می‌گویند برداشت من نسبت به این تعریف دید من نسبت به محیط پیرامونم را جهان‌بینی من می‌گویند. جهان‌بینی من در زمان مصرف یک جهان‌بینی تیره‌وتار بود و نسبت به همه چیز با دید طلبکارانه نگاه می‌کردم و همش دنبال مباحث سیاسی بودم؛ ولی من تا نتوانم این ضلع را گسترش بدهم نمی‌توانم از اعتیاد خارج شوم و به درمان اعتیاد برسم. تا دید من مثبت نشود و نسبت به مسائل سیاسی دخالت نکنم، تغذیه خودم را درست نکنم، شب تغذیه ارگانیک داشته باشم و تغذیه سبک داشته باشم و ورزش کنم و هدف من از ورزش‌کردن آموزش گرفتن باشد نه قهرمانی و…جهان‌بینی یکی از دستور جلسات پایه‌ای و مفهومی ما است و اگر یک تازه وارد نتواند این موضوع را درست درک کند به نظر من هیچ درکی از کنگره ۶۰ نمی‌تواند داشته باشد.

تایپ: مسافر ستار لژیون پنجم
عکس و ارسال: مسافر محمد لژیون دوم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .