English Version
English

وعده‌ای ندهید که از وفای به آن اطمینان ندارید

وعده‌ای ندهید که از وفای به آن اطمینان ندارید

جلسه هفتم از دوره چهارم جلسات لژیون سردار با استادی همسفر فاطمه، نگهبانی راهنما محترم همسفر طاهره و دبیری همسفر رضوانه با دستور جلسه: «قول و قرار و وفای به عهد» رأس ساعت ۱۶ روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان فاطمه هستم یک همسفر

در ابتدا خداوند را شاکر و سپاسگزارم که به من توفیق حضور در این جایگاه را داد، تا خدمت کنم.

از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان هم سپاسگزارم که این بستر را فراهم نمودند، تا در این مکان باشیم و در کنار همدیگر آموزش ببینیم.

دستورجلسه امروز قول و قرار و وفای به عهد است. این موضوع به نظر من یکی از کلیدی‌ترین مسائلی است که در زندگی ما انسان‌ها و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، وجود دارد. یکی از زیباترین صفاتی که خداوند به انسان‌ها عطا کرده است.

 

 امام علی علیه السلام می‌فرمایند: وعده‌ای ندهید که از وفای به آن اطمینان ندارید. مسئله‌ای که در سیستم و بین انسان‌ها ارزش دارد، اعتماد بین افراد است؛ اعتماد در اثر وفای به عهد و قول و قرارهایی است که انسان‌ها به هم می‌دهند و به این صورت می‌توانند، به همدیگر اطمینان کنند. قول و قرارها و عهدهایی که با یکدیگر می‌بندیم باید طبق قوانین و اصول باشد و یک مقرراتی داشته باشد، یکی اینکه قول و قراری که من می‌دهم، خارج از ظرفیت من نباشد، باید بنا به آن ظرفیتی که دارم، قول و قرار بگذارم.

مثلاً؛ اگر می‌خواهم به فلانی کمک کنم، در حالی که ظرفیتش را ندارم و فقط در حد یک حرف باشد، یا بخواهم خودم را نشان دهم، من نباید قول کاری را بدهم که قادر به انجام آن نیستم و اگر کسی را برای انجام کمک یا کاری امیدوار کردم، روی حرفم بایستم، اگر غیر از این باشد و به آن عمل نکنم، دیگر هیچ‌کس به حرف من اطمینان نمی‌کند و این یک خصلت زشت است.

بعضی‌ها به خاطر این خصلت دچار آسیب می‌شوند. پس وقتی که می‌خواهیم، به کسی قولی بدهیم، اول خوب تفکر کنیم و توانایی خودمان را بسنجیم و بعد حرف بزنیم و از روی شتاب‌زدگی به کسی قولی ندهیم، با این شرایط در بین دوستان و خانواده اعتبار پیدا می‌کنیم و دیگران با چشم قابل اطمینان به ما نگاه می‌کنند. وفای به عهد در بین دوستان و خانواده باعث موفق شدن پیوند می‌شود.

 خداوند را شاکرم که کنگره ۶۰ این بستر را برای ما فراهم کرد، تا با آموزش‌هایی که فرا می‌گیریم، سطح دانایی‌مان را بالا ببریم و با تزکیه و پالایشی که انجام می‌دهیم، بتوانیم، انسان منظمی باشیم و به قول و قرارهایمان همیشه پایبند باشیم.

از این‌که با سکوت‌تان به حرف‌های من گوش کردید، سپاسگزارم.

عکاس: مرزبان خبری همسفر پریسا 

تایپ و ویرایش متن: همسفر سمیه، رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم) و همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم)

ارسال مطلب: همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم)

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .