English Version
English

هیچ‌کس کاملا نمی‌داند در چه جایگاهی است

هیچ‌کس کاملا نمی‌داند در چه جایگاهی است

جلسه دهم از دوره چهلم جلسات آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی خمین با استادی مسافر مسعود، نگهبانی مسافر حیدرعلی و دبیری مسافر محسن با دستور جلسه 《جهان‌بینی ۱ و ۲》 در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار نمود.

سلام دوستان مسعود هستم یک مسافر
خداوند بزرگ را شکر می‌کنم که در خدمت شما عزیزان هستم هفته راهنما را به همه شما تبریک می‌گویم و به گروه مرزبانی و همه خدمت‌گزاران شعبه خمین خداقوت عرض می‌کنم.
در مورد دستور جلسه باید عرض کنم که همه ما باید برویم و جهان‌بینی یک و دو را مرور کنیم و هرکسی از یک قسمتی از آن صحبت کند چرا که استاد جلسه فقط اسم آن استاد جلسه است ولی طبق فرمایش آقای مهندس، گرداننده جلسه است و باید دیگران صحبت کنند.
چند نکته‌ای بخواهم کوتاه بگویم این‌که استاد امین فرمودند من در دوران دبیرستان با کلمه جهان‌بینی آشنا شدم و همیشه با خودم فکر می‌کردم که جهان‌بینی به چه دردی می‌خورد؟ ایشان می‌گویند که من خودم هم فکر نمی‌کردم یک روزی بیایم و در کنگره ۶۰ استاد جهان‌بینی بشوم و در مورد آن صحبت کنم. جزوه‌ جهان‌بینی که استاد امین نوشته، می‌خواهد یک زبانی را به ما تقدیم ‌کند و ما توی کنگره یک زبان مشخص باهم داریم.
هیچ‌کس جایگاه خودش را که هست متوجه نیست و به طور مطلق هیچ کسی نمی‌داند در چه جایگاهی هست چون هیچ کسی به دید کلی نرسیده است.
در جهان‌بینی یک، با در کنار هم قرار گرفتن صور پنهان، یک دیدی در اختیار انسان قرار می‌دهد که انسان می‌تواند آینده را ببیند و به یک بن‌بست می‌خورد و یک‌سری از آدم‌ها می‌توانند تا ده‌سال یا پنجاه‌سال آینده را ببینند.
بعد در ادامه، نیروهایی که کنار هم قرار می‌گیرند را در جهان‌بینی یک و دو برای ما باز کرده و راه را کاملا نشان داده و این بستگی دارد به هر شخصی که چقدر به دانایی دست پیدا کند.
می‌دانیم که جهان‌بینی ارتباط دارد به همه آدم‌ها و مخصوصا انسانی که دچار تاریکی می‌شود و بیش‌ترین تاریکی طبق فرمایش استاد امین، تاریکی اعتیاد و مواد مخدر هست که وقتی در تاریکی قرار گرفتی جهان‌بینی مانند طناب و قرقره می‌ماند که می‌تواند شما را از تاریکی بیرون بیاورد.
همچنین فرمودند هر انسانی که در تاریکی قرار دارد نیاز به جهان بینی دارد که از تاریکی بیرون بیاید.
پنج دقیقه وقت من تمام هست و طبق دستور آقای مهندس بیش‌تر نبایستی صحبت کنم و باقی صحبت‌ها را می‌گذاریم برای کسانی که در سفر اول هستند و کسانی که جلسات قبل مشارکت کمتری داشته‌اند.
از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاس‌گزارم.

جلسه هماهنگی ایجنت محترم نمایندگی با مرزبانان

نویسنده: مسافر محسن
عکاس: مرزبان خبری مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .