English Version
English

مثلث جهالت یعنی ترس،منیت،ناامیدی

مثلث جهالت  یعنی ترس،منیت،ناامیدی

هفتمین جلسه از دوره پانزدهم کارگاه‌های آموزشی و خصوصی کنگره۶۰ نمایندگی ساوه،ویژه مسافران با استادی راهنمای محترم مسافر هاشم و نگهبانی مسافر جواد‌و دبیری مسافر علی با دستور جلسه (جهان بینی ۱و۲)روز یکشنبه ۱۶اردیبهشت ماه۱۴۰۳ساعت۱۷برگزارشد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان هاشم هستم یک مسافر
از دبیرجلسه و دوستانی که نوشتارها را قرائت نمودند تشکر می‌کنم،از ایجنت محترم و راهنمای لژیون دوم آقای  فلاحی و گروه مرزبانی سپاسگزارم که اجازه دادند در این جایگاه قرار بگیرم خدمت کنم و آموزش ببینم،دستور جلسه‌ در مورد جهان بینی۱و۲هست. یکی از پارمترهای درمان یعنی جسم، روان،جهان بینی هست.

جهان بینی را اگه بخواهم تعریف کنیم، آنچه نسبت به کل هستی، جهان درون و جهان برون ،برداشت،ادراک، دریافت واحساس ما نسبت به خودمان است. همان طوری که ما یکسری ادراک و احساس داریم درون خودمان، وقتی که قبلا جایی دیگری رفته بودیم می گفتند من را دارند درمان می کنند ،صاحب کارم باید من را درک کند،خانواده من را درک کند.

یعنی هیچ کاری با من نداشته باشند،تا بتوانم ترک کنم ببینم با خودم چند چندم. چرا آمده ام در این جهان،آمده ام چیکار کنم آخرش چیه، همه اینا باعث می شود من رها بشوم راهنما میاد جزوه جهان بینی را برای  ما توضیح می دهد. آدم دانا چیه،آدم نادان چیه،آمده برای من مثلث ترسیم کرده.

گفته مثلث دانایی چیه،مثلث دانایی می گوید تفکر،تجربه، آموزش،یعنی تجربه باید داشته باشم،تفکر را باید انجام بدهم که کدام راه درسته چیکار می خواهم انجام بدهم. یعنی من بخواهم بروم خودم را درمان کنم آموزش هم باید ببینم. جزوه جهانبینی می گوید بهترین استادان برای راهنمایی اعتیاد کسانی هستند که مصرف کننده مواد مخدر بودند یعنی آموزش را خودشان می دونند. در آن مقوله بوده اند یک همسفر نمی تواند راهنمای مسافر شود.

مثلث جهالت  یعنی ترس،منیت،ناامیدی،یعنی اگر هر جا ترسیدم ناامیدشدم و منیت من را گرفت یک آدم جاهل هستم. یک وقتی کاری را نمی توانی انجام بدهی فقط منم منم می گویی من اینجوری ام ،من اینجوریم، حالا هر چیزی ترسیدم یک آدم جاهل هستم اینکه یک آدم تفکر می‌کند  که وقتی که می خواهد  بیاید سفرش را شروع کند اولویت هایش را برای خودش بفهماند،اولویت کارم هست،اولویت برای خانواده من است،اولویت برای همسفر هست،اگه این کارها را در اولویت قرار بدهید به درمان نمی رسید،سفر اول  اولویت را بگذار برای کنگره هرچی راهنما گفت انجام بده، دارو را سر ساعت بخور،سی دی ها را به اندازه کافی بنویس،به موقع بیا به موقع برو این کارها را انجام بدهید مطمئن باشید به رهایی  می رسید،مثلث دانایی را گفتم اگر یک ضلعش عقب بماند از آن یکی ضلع ها هر کجا باشید برگشت می خورید، شده ۵سال، ۱۰سال راهنما بشوید، دیدبان بشوید برگشت می خورید. باید این سه تاضلع،هم جسمت، هم روانت،هم جهانبینیت باهم بالا برود. اگر بالا برود آن موقع رها می شوید. نه اینکه یک ضلع پایین بماند وبقیش بره بالا،اون موقع دیگه رها نمی شوید. ما جسممان درمان می شود اما روان و جهانبینی در کنار هم اینها باید باشد تا من رها بشوم.

برگزاری آمون داخلی


نگارش متن و عکاس:همسفر ناصر
تنظیم وارسال:مسافر رمضان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .