English Version
English

گروه خانواده - جهان درون همان جهان ذهن من است

گروه خانواده - جهان درون همان جهان ذهن من است

جلسه سوم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه همسفران نمایندگی قوچان با استادی مشاور تازه‌واردین همسفر عاطفه، نگهبانی همسفر زهره و دبیری همسفر اکرم با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱ و ۲» در روز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که به من فرصت خدمت کردن دادند. دستور جلسه‌ امروز جهان‌بینی ۱ و ۲ است. در ابتدای ورودم به کنگره وقتی سفر اول بودم و دستور جلسه در مورد جهان‌بینی بود یک خورده برایم مبهم بود اینکه می‌گفتند مثلث درمان جسم و روان جهان‌بینی است، می‌گفتم جهان‌بینی یعنی چه؟ بعد که آمدم جلوتر گفتند کتاب بخوان، جزوه بخوان، به خصوص که گفتند جزوه جهان بینی را بخوان، اصلا برایم یک چیز سختی بود.جزوه جهان بینی را که نگاه می‌کردم با خودم می‌گفتم این جزوه چقدر سخت است.
سی‌دی جهان‌بینی به زبان ساده تر آن سوالات و آن قفل ذهنی من را باز کرد؛ سی‌دی را که گوش کردم دیدم چقدر برایم شیرین است و نسبت به خواندن جزوه جهان‌بینی رقبت پیدا کردم.
متوجه شدم که جهان‌بینی، درک و احساس و دریافت من نسبت به جهان بیرون و درون است.
جهان درون همان جهان ذهن من است که جهان ذهن خیلی بزرگ‌تر و فراتر از جهان بیرون است؛ من این موضوع را قبل از ورودم به کنگره نمی‌دانستم.
به قول جناب مهندس ذهن هیچ، زمان و مکان خاصی ندارد.الان در این مکان هستی در همان لحظه به وسیله ذهن در تهران هستی. با ذهنت هزار و یک جا می‌توانی بروی.
ولی جهان بیرون کوچک‌تر است و نیاز به زمان دارد تا بتوانیم از یک مکان به مکان دیگر برویم. کنگره به ذهن من نظم داد فهمیدم که یک سری مشکلات در درون من است. یعنی باید ابتدا درک و احساس خود را نسبت به جهان درونم درست می‌کردم سپس به جهان بیرون می‌پرداختم.
جهان بیرون، همین‌که با اطرافیانم چطور برخورد کنم و آن‌ها را درک کنم و احساساتشان را بفهمم.
جهان‌بینی یک، از درک و احساس می‌گوید و جهان بینی دو، قوانین بازی را آموزش می‌دهد که هر چیزی یک قانونی دارد.
من قبل از اینکه کنگره بیایم معنی زندگی کردن قانون دارد را نمی‌دانستم یعنی چه؟ مفهوم زندگی برای من همان چیزی بود که از اطرافیان مثل مادر،خواهر و دوستانم الگو گرفته بودم و تکرار می‌کردم.
بعد از آموزش‌هایی که در کنگره گرفتم متوجه شدم خیلی از رفتارها و روش‌هایی که از دیگران الگوبرداری کرده‌بودم و فکر می‌کردم درست است اشتباه بوده و آن اشخاص خیلی از قوانین زندگی را رعایت نمی‌کردند.
استاد امین می‌فرمایند همان‌طور که بازی فوتبال، بسکتبال از یک سری قوانین پیروی می‌کنند؛ زندگی هم قوانین خاص خود را دارد.
قانون زندگی می‌گوید قضاوت نکنی، غیبت نکنید، علیه یکدیگر سرزنش نکنین، همین چیزهایی که در حرمت کنگره گفته می‌شود و در قرآن آمده‌است.
استاد امین می‌فرمایند قوانین مثل فنداسیون یک ساختمان است که اگر درست گذاشته شود آن ساختمان تا بالا درست ساخته می‌شود. پس من اگر قوانین زندگی را درست رعایت کنم به آن چیزی که می‌خواهم می‌رسم اما اگر رعایت نکنم آن ساختمان با یک زلزله خراب می‌شود.

مرزبانان کشیک: همسفر اعظم و مسافر مجتبی
تایپ: همسفر حکیمه رهجوی راهنما همسفر عادله (لژیون دوم)
عکس و ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی قوچان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .