English Version
English

جهان‌بینی دیدگاه ما را نسبت به دنیای پیرامون‌مان گسترده‌تر می‌کند

جهان‌بینی دیدگاه ما را نسبت به دنیای پیرامون‌مان گسترده‌تر می‌کند

جلسه پنجم از دوره سی‌و‌دوم کارگاه‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره‌ ۶۰ نمایندگی‌ خواجو با استادی مسافر جواد، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر رضا با دستور جلسه «جهان‌بینی 1 و 2 » یکشنبه 16 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان جواد هستم یک مسافر.
سپاس خداوند را که توفیق حضور در کنگره را به من داد، از آقای مهندس و راهنمای بزگوارم کمال تشکر را دارم، همچنین از همه عزیزانی که خدمت خالصانه می‌کنند سپاسگزارم.
جهان‌بینی 1و2 در کنگره 60 از آموزش‌های مورد نیازی می‌باشد که برای تمامی مسافران و همسفران  ضروری است. یکی از تجربه‌های من در سفر اول این ‌‎است که یک سفر اولی باید هر مسئله‌ای دارد با راهنمای خود در میان بگذارد تا در حین سفر با مشکل روبه رو نشود. جهان‌بینی دیدگاه ما را نسبت به دنیای پیرامون‌مان گسترده‌تر می‌کند. تمام منابع آموزشی کنگره 60 دارای اهمیت هستند که ما باید آن ها فراگرفته و در زندگی خود کاربردی کنیم. اولین موضوعی که در جزوه جهان‌بینی مطرح می‌شود؛ مثلث درمان است و شامل سه ضلع؛ جسم، روان و جهان‌بینی می‌باشد؛ باید این سه ضلع به صورت یک اندازه رشد داده شود تا به یک مثلث متساوی الاضلاع تبدیل گردد. درمان در کنگره به واسطه روش D.S.T  و مدت زمانی که به جسم داده می‌شود تا سیستم های تخریب شده را بازسازی کند، صورت می‌‍پذیرد. همه ما و حتی آقای مهندس راه‌های زیادی را برای خلاصی از بند اعتیاد تجربه  کردیم و با شکست روبرو شدیم و علت آن ندانستن صورت مسئله درمان بیماری اعتیاد بود. ما علاوه بر جسم، باید روان و جهان بینی خود را نیز به تعادل نزدیک کنیم تا درمان به صورت کامل انجام شود. اگر ضلع روان به تعادل نرسد، باعث می‌شود بار‌ دیگر به سمت مواد مخدر، الکل و دیگر ضدارزش‌ها تمایل پیدا کنیم. انشالله تازه واردین طی مدت زمان 10 الی 11 ماه با فراگیری آموزش‌های کنگره به درمان برسند.
مسافر سه سفر انجام می‌دهد که برای رهایی از اعتیاد دو سفر آن الزامی است.
این سه سفر عبارتند‌ از: 1. از مصرف مواد مخدر تا قطع آن 2. از قطع مواد مخدر تا رسیدن به خود 3. از رسیدن به خود تا رسیدن به قدرت مطلق یا خالق خود.
کنگره، انسان را به دو بخش صورآشکار و پنهان تقسیم می‌کند سپس در مورد نفس این‌گونه توضیح می‌دهد که نفس تعیین موجودیت در ظاهر و باطن می‌کند و نشانه‌اش این است که خواسته دارد. خواسته های نفس به دو دسته؛ معقول و غیر معقول تقسیم می‌شوند.
در جزوه جهان‌بینی 2 مثلث دانایی که اضلاع آن به ترتیب؛ آموزش، تجربه و تفکر می‌باشد و در مقابل آن مثلث جهالت که ضلع‌های آن عبارتند از؛ منیت، ترس و ناامیدی آشنا می‌شویم و باید سعی کنیم این آموزش‌ها را فرا بگیریم تا از حس و حال خوبی برخوردار شویم.
از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما عزیزان سپاسگزارم.
 

تایپ: مسافر حجت لژیون نهم
تنظیم و ارسال: مسافر حسن پورشیوایی لژیون دوم

نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .