English Version
English

جلسه هماهنگی راهنمایان نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

جلسه هماهنگی راهنمایان نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

اولین جلسه از دوره سی و سوم کارگاه و جلسات هماهنگی راهنمایان نمایندگی نیمایوشیج بهشهر به استادی راهنمای محترم مسافر الیاس و نگهبانی ایجنت محترم مسافر الله قلی و دبیری مسافرمسعود با دستور جلسه "راهنما در لژیون چقدر باید صحبت کند؟(اثر حرف راهنما بیشتر است یا عمل راهنما؟ اثرات مخرب زیاد صحبت کردن راهنما در لژیون)"روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17:۳۰ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان الیاس هستم مسافر.
خدارو شاکر هستم که فرصتی دوباره دست داد تا در جمع شما خوبان هستم. از آقا الله قلی و آفا مسعود هم متشکرم و خداقوت می‌گویم به آقا رضا بابت ۱۴ جلسه دبیری لژیون راهنمایان و به آقا مسعود هم تبریک می‌گویم.

دستور جلسه در مورد "  فقط می‌توانم انتقال تجربه دهم، خودم در هنگام شروع لژیون ابتدا با تمامی رهجویان احوال‌پرسی می‌نمایم و از شرایط دارو و پله‌ها سوالاتی می‌پرسم و این کار در هر جلسه انجام می‌دهم. بعد به تحویل دفاتر سی‌دی می‌پردازم و به همگی مشارکت می‌دهم و با مشارکت رهجوها لژیون را ادامه می‌دهم و در ادامه خودم در مورد سی‌دی صحبت می‌کنم. گاهی هم سوالی را مطرح می‌کنم تا حواس رهجویان بیشتر جمع شود و  آن‌هایی که کمتر مشارکت می‌کنند را به چالش می‌کشم تا ناخواسته مشارکت نمایند.

گاهی پیش آمده که من در مورد دستور جلسه یا سی‌دی هفتگی زمان بیشتری صحبت می نمایم و بعضی از رهجوها علاقه نشان می‌دهند و بعضی‌ها هم متوجه می‌شوم، خسته شدند؛ به طبع خودم هم از این مشاهده این وضعیت لذت نمی‌برم و با مکث کوتاهی، می‌پرسم سوال یا مشکلی دارید بپرسید و با پرسش یک نفر بحث وارد فاز تازه‌ای می‌شود؛ این نشان دهنده موضوع قابل تاملی است که اگر راهنما پشت سرهم و بی‌وقفه صحبت نماید، هم برای رهجو و هم راهنما خسته کننده و کسالت بار می‌شود.

خودم هم زمان‌هایی شده که عنوان کردم، لژیون برای شماست و من نباید زیاد صحبت کنم و شما باید مشارکت کنید و در پایان من ده دقیقه جمع بندی نمایم، زمانی که به این شکل است، انرژی و شور لژیون بیشتر است و چهره بچه‌ها شاداب‌تر است و خود من هم انرژی بیشتری دریافت می‌کنم. در ادامه از تجربیات دوستان دیگر هم استفاده می‌کنیم. از این‌که به صحبت های من توجه کردید متشکرم.

تایپ: مسافر حسین

عکس و بارگزاری: مسافر محسن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .