English Version
English

جهان‌بینی؛ چراغی برای تشخیص راه

جهان‌بینی؛ چراغی برای تشخیص راه

قبل از ورود به کنگره ۶۰ اطلاعات کمی در مورد اعتیاد داشتم، پزشکان و کسانی که با علم اعتیاد آشنا بودند اعتیاد را یک بیماری جسمی و عده‌ای هم بیماری روانی می‌دانستند، گروهی هم بر این عقیده بودند که اعتیاد هم بیماری جسمی است و هم روانی. چندین سال پیش زمانی که وارد کنگره ۶۰ شدم، متوجه شدم جناب آقای مهندس دژاکام، صورت‌مسئله اعتیاد و مثلث درمان را در سال ۱۳۷۸ در دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان مطرح کرده‌اند؛ ایشان عنوان کردند که یک مصرف‌کننده از سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی آسیب‌دیده است؛ این اولین بار است که دانشمندی بزرگ، اعتیاد را از سه زاویه موردبررسی قرار داده است و به درمان قطعی رسیده است.

جهان‌بینی مصرف‌کنندگان ‌و اعضای خانواده آن‌ها به‌واسطه اعتیاد، افیونی شده است و دنیایی پر از ترس، اضطراب و نگرانی را برای خود و اطرافیان به وجود آورده‌اند؛ جهان‌بینی افیونی، دیدن جهان و هستی از نگاه یک مصرف‌کننده است. در پروسه درمان اعتیاد، جسم با متد DST و شربت OT به تعادل می‌رسد و روان نیز به‌واسطه درمان جسم به تعادل نزدیک می‌شود؛ زیرا رابطه جسم و روان مانند سوار و سوارکار است.

در ادامه درمان، جهان‌بینی صحیح و راستین به‌واسطه علم جناب آقای مهندس و جناب آقای امین با مکتوبات، سی‌دی‌ها و جزوات به من آموزش داده می‌شود تا دنیا را از روزنه و دریچه وسیع‌تر تماشا کنم؛ جهان‌بینی مانند چراغی است که به دست ما داده‌شده تا راه را از بیراهه تشخیص دهیم، جهان‌بینی مانند حروف الفبایی است که به دانش آموزان در زمان ورود به مدرسه آموزش داده می‌شود تا به‌واسطه آن، خواندن و نوشتن را بیاموزند و ارتقا پیدا کنند. مدل‌ها و مفاهیم موجود در جزوه جهان‌بینی به صورتی ارائه‌شده است تا برای همگان قابل‌فهم و درک باشد و دید روشنی از هر موضوعی داشته باشند. جزوه جهان‌بینی به‌صورت فشرده و بدون حاشیه به موضوع اصلی پرداخته است و به‌واسطه آن جهان‌بینی حقیقی، درک و تجربه می‌شود.

مصرف‌کننده‌ با درمان جسم، روان و جهان‌بینی از دنیای ترس به شجاعت، از کفر به ایمان، از قهر به مهر، از تنفر به‌طرف عشق و از بدی‌ها به سمت خوبی‌ها هدایت می‌شود؛ کنگره ۶۰ دید و نگرش نوینی را به تمام دنیا معرفی می‌کند، باقدرت به کار خود ادامه می‌دهد و با کمکِ نیروهای راستین، انسان‌های درمانده و گمراه را به سمت نور و خویشتن خویش رهنمون می‌سازد؛ کلام آخر خود را با شعری از استاد جهان‌بینی آقای امین، یار و یاور همیشگی جناب آقای مهندس دژاکام به پایان می‌رسانم:

بار دگر بنده شویم، نقطه تابنده شویم
وصل بر این دایره رحمت گردنده شویم
باز شتابنده شویم، قدرت درّنده شویم
ذره بی‌نور و شعف، پرتو کاونده شویم
بار دگر زنده شویم، شور و شر و خنده شویم
قطره خیزان به سراب، موج شکافنده شویم
حاصل صد دست شویم، بار دگر مست شویم
دانه افتاده به خاک، میوه بالنده شویم


نویسنده: راهنما همسفر زهرا (لژیون پنجم)
رابط خبری: همسفر فرنوش رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون پنجم)
ویراستار: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون هفدهم)
ارسال: همسفر مینا خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ‌بهایی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .