English Version
English

با کسب دانایی دست به تغییر در خود بزنیم

با کسب دانایی دست به تغییر در خود بزنیم

به نام قدرت مطلق الله
کنگره ۶۰ بر سه اصل جسم، روان و جهان‌بینی استوار است و زمانی فردی به تعادل می‌رسد که هر سه اصل جسم، روان و جهان‌بینی در آن فرد به تعادل رسیده باشد، زمانی‌که شخصی از نظر جسمی به هم ریخته است کاملا متوجه می‌شويم که ضلع جسم چگونه بر ضلع جهان‌بینی اثر می‌گذارد و تغییرات جسمی به راحتی بر روی دیدگاه و جهان‌بینی اثر می‌گذارد.

زمانی‌که یک شخص مصرف کننده خمار است جهان و اطراف خود را به شکل خاصی می‌بیند و بلافاصله با مصرف مواد و از بین رفتن خماری جهان را به شکل دیگری می‌بیند، یک درد و ناراحتی جسمی ممکن است به طور کامل دیدگاه‌ها را تغییر دهد، ضلع جهان‌بینی نیز با تغییرات خود می‌تواند بر عملکرد و وضعیت دو ضلع دیگر تغییر و تاثیرگذار باشد.

برای مثال زمانی که ما آموزش می‌بینیم و به جهان‌بینی و دانایی می‌رسیم دیدگاه ما نسبت به همه چیز تغییر می‌کند این تغییر نگرش می‌تواند نقطه تحمل جسمی ما را تغییر دهد و در پی همین تغییر نقطه تحمل و تغییر نگرش‌ها حس‌ها و صورپنهان یا به عبارتی روان ما نیز تغییر می‌کند و همین تغییر حس، دیدگاه و روان ما روی تمامی حالت جسم و روان ما تاثیرگذار است، هم‌چنین تفکرات مثبت یا همان جهان‌بینی درست و در صراط مستقیم حرکت کردن بر عملکرد کل اعضای جسم و تمامی حالت‌های جسمی و روحی  ما اثر مثبتی دارد.

موضوع جهان‌بینی در کنگره ۶۰ از اهمیت بالایی برخوردار است و کنگره ۶۰ به این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد و جهان‌بینی به قدری اهمیت دارد که هر شخص برای رسیدن به درمان کامل اعتیاد بایستی هر سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی شخص به تعادل برسد در غیر این صورت ممکن است شخص ترک کند اما به درمان و تعادل نمی‌رسد. در تمامی نوشتارهای جناب مهندس ردپایی از جهان‌بینی دیده می‌شود و علاوه بر جناب مهندس آقای امین دژاکام نیز به عنوان دیده‌بان آموزش جهان‌بینی نیز در این زمینه با نوشتن جزوه جهان‌بینی ۱و۲ و بخشی از سی‌دی‌های هفتگی در زمینه جهان‌بینی فعالیت دارند.

در جزوه جهان‌بینی مدل‌های پیشنهادی بیان شده‌است که بسیار ملموس است و به راحتی با فردی که می‌خواهد آموزش‌ها را فرا بگیرد ارتباط برقرار می‌کند. شاید اگر از مسائل پیچیده استفاده می‌شد کسی حتی سمت آنها نمی‌رفت، مدل‌های بی‌نظیری وجود دارد، مانند قلعه عقل که خود من با خواندن آن بسیار ارتباط برقرار می‌کنم و می‌توانم سربازهای دانایی را به تصویر بکشم و به نظر من مدل‌های پیشنهادی در جهان‌بینی بسیار موثر است.

تمام مشکلاتی که در زندگی ما به وجود می‌آید در اثر کمبود دانایی ما است و این موضوع در کنگره برای ما با آموزش‌ها کاملا حل گردیده، پس برای اینکه ما بتوانیم برای مشکلاتی که در طول مسیر زندگی به شکل خواسته یا ناخواسته به وجود می‌آید راه حلی پیدا کنیم باید به دانایی خود بیافزاییم و سعی کنیم که با کسب دانایی دست به تغییر در خودمان بزنیم. برای اینکار لازم است که اول پی به کمبود، در این مورد ببریم، یعنی اول ندانی خود را بدانیم تا بتوانیم دانایی را بدانیم.

در آخر می‌توانم با جرعت بگویم که اگر کسی در کنگره جهان‌بینی خود را تغییر ندهد و فقط به فکر جسم و روان خود باشد، به آن نتیجه‌ای که کنگره از آن به عنوان تعادل نام می‌برد و به حال خوشی که وعده می دهد، نمی‌رسد و یا اگر آن را به‌طور کامل اجرا نکند ممکن است که فکر کند دیگرانی که از آن حال خوش صحبت می کنند و او آن را درک نکرده، دروغ می گویند.

نویسنده: راهنمای تازه‌واردین همسفر زینب
تایپ: همسفر مهسا رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون دوم)
عکس و ارسال: همسفر زینب، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .