English Version
English

قدردانی و تشکر باعث تحکیم خانواده می‌شود

قدردانی و تشکر باعث تحکیم خانواده می‌شود

جلسه ششم از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰، نمایندگی نائین، با استادی راهنمای محترم مسافرمحمّد ، نگهبانی مسافر محمّدو دبیری راهنمای محترم مسافر ابراهیم با دستور جلسه « هفته راهنما» پنجشنبه  13اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه هفته راهنما است، که در طول هفته درباره آن صحبت شده است در کنگره چهار جشن داریم که یکی از آن‌ها جشن راهنما است و برگزاری این مراسم برای شکرگزاری و قدردانی از این عزیزان است کاری که در زمان مصرف بلد نبودیم، همیشه از اطرافیان خود از مادر، پدر، خواهر و برادر و حتی از جامعه طلب کار بودیم شاید. در جامعه امروزی ما خیلی‌ها تشکر کردن را بلد نیستند. آقای مهندس می‌خواهند با این دستور جلسه‌ها علم زندگی کردن را به ما آموزش بدهند. آقای امین در سی دی خانواده درباره قدردانی و تشکر می‌گویند این کار باعث تحکیم خانواده می‌شود، در کنگره ما آموزش می‌گیریم که در کارهای خانه به خانواده کمک کنیم که درباره آن حدیث و آیه قرآن زیاد آمده است. باید یاد بگیریم قدردان چیزهایی باشیم که در اختیار ما است، اگر قدردان و شکرگزار نباشیم این نعمت‌ها از دست ما می‌رود.

شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند. در کنگره شصت درمان قطعی صورت می‌گیرد و این علم در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و پس از درمان می‌توانیم در کنار یک مصرف‌کننده کارکنیم و یا در انبار مواد مخدر باشیم و هیچ احساسی نسبت به مواد نداشته باشیم و این کار توسط راهنمایان در کنگره شصت باراهنمایی و آموزش امکان‌پذیر شده است. در کنگره شصت درمان اعتیاد بهانه است ما در کنگره دنبال درست زندگی کردن هستیم و این را از آقای مهندس و راهنمایان کنگره آموزش می‌بینیم و باید قدردان آن باشیم. یک معلم برای آموزش دادن به شاگردان زحمت می‌کشد و در اجتماع جایگاه خاصی دارد ولی در قبال آموزشی که می‌دهد مزد و حقوق دریافت می‌کند ولی معلمان و راهنمایان در کنگره شصت از وقت خود از خواسته‌های خود می‌گذرند و بدون هیچ مزد و منتی خدمت می‌کنند.

یک راهنما در جلسات و لژیون حتماً باید حضورداشته باشد چون پیمان بسته است و این نشانه مسئولیت‌پذیری او است و با این کار مسئولیت‌پذیری را به رهجو آموزش می‌دهند یک راهنما درس درست زندگی کردن و عشق و محبت را با عشق ورزیدن به رهجویش آموزش می‌دهد. یک راهنما هیچ‌وقت به پاکت ما نیاز ندارد ولی این آموزشی است برای ما که قدردانی و تشکر کردن را یاد بگیریم و با انجام این کار حال خوب داشتن را یاد بگیریم و با قدردانی این حال خوب برایمان بماند. برای راهنما شدن باید تفکر و مهر رسول خدا (ص) و عدالت امام علی (ع) و شجاعت امام حسین (ع) و صبر ایوب لازم است تا شخص بتواند در کنگره خدمت کند و اگر یکی از این صفات را نداشته باشد خودبه‌خود از کنگره کنار گذاشته خواهد شد، مولا علی علیه‌السلام می‌فرمایند زکات دانش آموزش به کسانی است که شایسته آن هستند.

تایپ : مسافر خسرو لژیون دوّم

ویرایش، تنظیم و ارسال: مسافر محمدرضا راهنما تازه واردین

نمایندگی مسافران نایین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .