English Version
English

قول، قرار و عهد به وفا است که می‌تواند یکی از صفات و ویژگی‌های خوب برای یک انسان، باشد

قول، قرار و عهد به وفا است که می‌تواند یکی از صفات و ویژگی‌های خوب برای یک انسان، باشد

جلسه ششم لژیون سردار مسافران نمایندگی ملاصدرا با استادی راهنمای تازه واردین مسافر عباس، نگهبانی راهنما مسافر محمد و دبیری  مسافر محمد در روز یک‌شنبه9اردیبهشت‌ماه1403ساعت 15/30برگزار گردید.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، عباس هستم یک مسافر و عضو لژیون سردار

خدا را شکر می‌کنم و سپاسگزارم که به ما توانایی و سلامتی داد تا بتوانیم در کنار هم باشیم و از یکدیگر آموزش بگیریم؛ بلکه قدمی باشد برای پیشبرد اهداف کنگره ۶۰ و از دبیر و خزانه‌دار لژیون سردار نيز تشکر می‌کنم که اجازه خدمت را به بنده دادند.
دستور جلسه امروز، قول، قرار و عهد به وفا است که می‌تواند یکی از صفات و ویژگی‌های خوب برای یک انسان، باشد.
انسانی که به عهدی که می‌بندد یا قولی که میدهد (شفایی یا کتبی) عمل می‌کند از دسته افراد سالم و صالح است و در غیر این صورت،  قطعا در بیشتر امور روزمره دچار مشکل است.
همانطور که کلیه اعمال، رفتار و حتی جسم ما دارای صور آشکار و صور پنهان است، زمانی که قولی می‌دهیم یا چکی را امضا می‌کنیم، صور آشکارش این است که قطعا کسانی شاهد بوده‌اند و اگر به تعهدمان عمل نکنیم مشکلاتی مانند بدبینی و بدنامی برای انسان ایجاد می‌شود جدای از مشکلاتی مثل شکایت و مراجعه و رفت و آمد به کلانتری و دادگاه که جای خودش را دارد‌ و در صورت عمل به تعهد هم که برای خودمان حسن شهرت و خوشنامی  را به ارمغان می‌آوریم.
به علت کمبود وقت، در مورد صور پنهانش به برنامه خودمان در لژیون مالی و سردار می پردازم. همه ما در اواخر دوران مصرف که به نوعی هم آخرخطی شده‌بودیم، چه زمانی که خمار بودیم و چه زمانی که نشئه بودیم از خدای خود درخواست داشتیم و می‌گفتیم اگر به درمان و حال خوش برسیم و از این بند اهریمنی نجات پیدا بکنیم فلان مبلغ را می‌دهیم یا فلان کمک را انجام می‌دهیم و نهایتا هم مورد لطف و عنایت خداوند قرار‌ گرفتیم؛ چون خواسته معقولی داشتیم و خداوند هم زمانی که خواسته بنده‌اش را معقول دید، به یاری و کمکش می‌‌آید و در نهایت باعث محقق شدن آن خواسته می‌شود و چه خوب است که وقتی در صور پنهان با خداوند عهدی بسته‌ایم به اجرای آن پای‌بند باشیم نه اینکه با سفر در کنگره۶۰  و بعد از رهائی، درمان و تعادل و تغییرات مثبت در زندگی، مجددا خودش و قول و قراری که با خدای خود بسته را فراموش کند و فکر کند که فقط خودش بوده که باعث همه این تغییرات شده‌است، نه تنها به خودش ضربه می‌زند بلکه دوباره در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرد که امیدوارم این دسته افراد هرچه زودتر دوباره راه خود را پیدا نموده و حرکت صحیح را شروع نمایند والا با بیرون رفتنشان از مرکز گردباد چه بسا که بیشتر از قبل در تاریکی‌ها فرو بروند.

فردی که با خودش و خدای خودش عهد می‌بندد که بعد از رهائی و در سفر دومم جبران می‌کنم، حالا با کمک فیزیکی یا علمی یا مالی به کنگره ۶۰  و در لژیون سردار؛ اما همین که رهایی را گرفت، دیگر حتی به کنگره هم نیاید در واقع، قول و قرار خود را شکسته و به عهد خود وفا نکرده است.
"ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید."

تایپ و ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: راهنما مسافر مرتضی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .