English Version
English

جهان‌بینی محور اصلی حرکت در کنگره است

جهان‌بینی محور اصلی حرکت در کنگره است

تعدادی از همسفران لژیون ششم با راهنمایی همسفر سودابه در مورد دستور جلسه هفتگی: «جهان‌بینی 1 و 2» نوشتند:

سلام دوستان زهره هستم، همسفر محمدرضا

جهان‌بینی برای همه انسان‌ها مورد نیاز است، در واقع مانند طناب و قرقره‌ای عمل می‌کند که آدم‌ها را از عمق تاریکی‌ها بیرون می‌کشد و به روشنایی‌ها هدایت می‌کند. از آنجایی که اعتیاد کامل‌ترین شکل تاریکی‌ها است، برای یک فرد مصرف‌کنندۀ موادمخدر، جهان‌بینی نیاز ضروری است، چرا که صرفاً از روی جدول پیش رفتن و کم کردن دارو مهم نیست، مهم این است که ظرفیت و دانایی شخص و دیدگاه او نسبت به این قضیه تغییر کند، تا احتمال بازگشت را به صفر برساند.

سلام دوستان محبوبه هستم، همسفر ابوالفضل

برداشت من از جهان‌بینی ۱و۲ این است که جهان‌بینی محور اصلی حرکت در کنگره است، کنگره اعتقاد دارد، کسانی در درمان اعتیاد موفق هستند که مثلث درمان یعنی جسم، روان و جهان‌بینی را گذرانده باشند. جهان‌بینی یعنی تغییر دید و نگرش فرد نسبت به خود، اطرافیان و نسبت به تمام هستی است. جهان‌بینی یعنی اینکه من بتوانم، ریشه خطاهای خود را پیدا کنم‌، آن را حل کنم و از مسیر ضد‌‌ارزش‌ها به ارزش‌ها حرکت کنم. باید دانايي خود را افزايش دهم، تا بتوانم از مثلث جهالت که ترس، ناامیدی و منیت است عبور کنم. فهمیدم تا زمانی‌که دانایی نداشته باشم، اراده هم فایده ندارد، امیدوارم با آموزش‌هایی که از کنگره و راهنمای خوبم خانم سودابه می‌گیرم، دانایی خود را بالا ببرم تا بتوانم، جهان‌بینی خود را تغییر دهم.

سلام دوستان سعیده هستم، همسفر‌ حسن 

جهان‌بینی در لغت به معنای مجموعه عقاید و باورهای انسان در مکاتب دینی، فلسفی و ... است، اما در کنگره ۶۰ جهان‌بینی معنای دیگری پیدا می‌کند، یعنی آنچه ما نسبت به کل جهان هستی برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌کنیم، جهان‌بینی کلی است. آنقدر جهان‌بینی حائز اهمیت است که یکی از اضلاع مثلث درمان است، یعنی جسم و روان باید درمان شوند و جهان‌بینی هم درکنار این دو باید رشد کند، تا شخص به تعادل برسد، پس با شناخت جهان‌بینی، دید کلی و وسیعی در اختیار ما قرار می‌گیرد که ما را در یافتن راه و مسیر حرکت تا رسیدن به مقصد یاری می‌کند.

به نام خداوند جان و خرد

جهان‌بینی‌ بخش 1و2 بر اساس اعتقاد کنگره 60 برای درمان بیماری اعتیاد لازم است، تا سه مولفه جسم، روان و جهان‌بینی را به تعادل برسانیم، این در مقوله صور‌آشکار و جسم گفته شده است، وضعیتی مشابه آن در صورپنهان وجود دارد. در جهان‌بینی ما به دنبال فراگیری قوانین زندگی هستیم، جهان‌بینی درون شامل؛ ادراک و احساس ما نسبت به خودمان است و جهان‌بینی بیرون شامل؛ ادراک و احساس ما نسبت به تمام هستی است. جهان‌بینی به عنوان یکی از پارامترهای مثلث درمان اعتیاد مطرح شده است.

سلام دوستان حدیث هستم، همسفر ذبیح‌الله 

مقوله جهان‌بینی یکی از مهم‌ترین مسائل برای درمان اعتیاد است که در کنگره ۶۰ این را به خوبی می‌آموزیم، مثلث درمان در کنگره جسم، روان و جهان‌بینی است، اگر یکی از این مولفه‌ها به درستی جلو نرود، در روند درمان فرد مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد، برای مثال اگر جهان‌بینی فرد مصرف‌کننده درست نباشد، حتی اگر جسم و روان او درمان شود، باز هم این امکان که به طرف اعتیاد کشیده شود وجود دارد، همان‌طور که در نوشتار مصرف‌کننده کیست، می‌خوانیم برای درمان جسم و روان ۱۰ ماه وقت لازم است و برای جهان‌بینی خدا می‌داند.

ویرایش متن: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر مریم (لژیون یازدهم)

ارسال مطلب: همسفر فاطمه، رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی فردوسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .