English Version
English

خوبی، خوب؛ بدی، بد

خوبی، خوب؛ بدی، بد

«یاد الله در هر جا، یادِ خود، از قطره به اقیانوس است.»

سلام دوستان ملیحه هستم همسفر حسن

جهان‌بینی: یعنی آن‌چه ما نسبت به کل هستی و جهان درون و بیرون، برداشت، ادراک، دریافت و احساس می‌کنیم. 
مدت زمان جهان‌بینی نامشخص است، این بستگی به خودِ فرد دارد.
در کنگره۶۰، ما سه سفر انجام می‌دهیم: سفر اول از مصرف مواد مخدر تا قطع آن
سفر دوم از بی‌نیازی از مواد مخدر تا رسیدن به خود 
سفر سوم از رسیدن به خود تا رسیدن به قدرت مطلق ادامه دارد.
مثلث درمان در کنگره، شامل سه ضلع «جسم، روان و جهان‌بینی» می‌باشد که در طی سفر این سه ضلع به درمان می‌رسد؛برای این کار باید مبدا، مقصد و مسیر حرکت مشخص باشد.
جهان‌بینیِ درون به ما کمک می‌کند که جایگاه فعلی خودمان را در کائنات که همان نقشه مورد نظر است، پیدا کنیم و جهان‌بینیِ بیرون ما را در رفتن راه و مسیر حرکت تا رسیدن به مقصد، کمک می‌کند.

در کل جهان‌بینی شباهت زیادی با علمِ شیمی دارد که در این مسیر زیبا ما با نفس اماره، لوامه و سرزنش کننده، دانایی موثر، علم الیقین، حق الیقین، منیت، ترس و... آشنا می‌شویم.
مثلث دانایی شامل آموزش، تجربه و تفکر است و مراتب دانایی سه نوع است؛ علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین
ما در جهان‌بینی، دنبال فراگیری قوانین هستیم، هدف اصلی نیروهای بازدارنده، توقف فرآیند دانایی است و اضلاع مثلث جهالت، ترس، منیت و ناامیدی است.
ترس: حسی است که چیزی را از دست بدهیم و وقتی بترسیم، دیگر نمی‌توانیم ارتباط بین داده‌ها را برقرار کنیم و از مجهولات به معلومات برسیم؛ همچنین خلاقیت و ابتکار انسان از بین می‌رود؛ باید با ترس روبرو شویم و بتوانیم بر ترس خودمان غلبه کنیم.
زمانی هم که منیت بر ما غلبه کند، توانایی‌های ما علیه ما و به ضرر ما است. منیت؛ یعنی من جایگاهم را از چیزی که هست، بالاتر بدانم! اگر در مسیر آموزش قرار بگیریم، جهان‌بینی ما به تعادل می‌رسد.
من باید بدانم قبل کنگره، چه طرز فکری داشتم؟! الان چه طرز فکری دارم؟ الان می‌دانم نیروهای بازدارنده، فقط دنبال راهی هستند که من را از مسیر ارزش‌ها دور کنند.

ناامیدی، مانند یک زندان انفرادی نامرئی است و در سفر دوم، حس‌های منفی، بزرگ‌ترین موانع من می‌باشد؛ برای این‌که جهان‌بینی من تغییر کند، باید دانایی من افزایش پیدا کند و برای بالا بردن دانایی، باید از مثلث جهالت عبور کنم تا به دانایی برسم؛ جهان اطراف را درست ببینیم و به فرامین الهی عمل کنیم، درک کنیم خوبی خوب و بدی بد است.
زمانی‌که بتوانیم ذره ذره خود را بشناسیم و به شهر وجودی خودمان پی ببریم، می‌توانیم به سمت خواسته‌های معقول برویم و خواسته‌های نامعقول را در درون خودمان شکست دهیم. به قول استاد امین؛ تمام هستی در هستی ماست؛ یعنی هر آن‌چه در درون ما وجود دارد، باید مشابه آن در بیرون وجود داشته باشد.
خدا را شکر می‌کنم که در این مسیر قرار گرفته‌ام و می‌توانم آن‌ها را در زندگی‌ام کاربردی کنم.

سپاس از برداشت زیبا و آموزنده همسفر ملیحه و همراهی شما دوستانِ جمع محبت

---------------------

نویسنده و تایپ: همسفر ملیحه، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

ویراستار: همسفر نرگس، رهجوی راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم) و همسفر معصومه، رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون یک)

تدوین عکس، ارسال: همسفر اعظم، رهجوی راهنما همسفر اعظم

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .