English Version
English

جهان بینی یعنی دیدن جهان،اما چگونه دیدن مهم است

جهان بینی یعنی دیدن جهان،اما چگونه دیدن مهم است

درراستای دستورجلسه "جهان بینی ۱و۲"مصاحبه ای با مسافر احمدرضا داشته ایم که توجه شما را به آن جلب می نماییم.

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید ؟
سلام دوستان احمد رضا هستم یک مسافر ، آخرین آنتی ایکس مصرفی متادون و قرص مدت تخریب بیش از ۲۰ سال روش درمان  DST داروی درمان OT مدت چهارده ماه سفر کردم به راهنمایی استاد عزیزم آقا حمید الان هم به شکر خدا و دستان پر توان آقای مهندس ۹ ماه است که آزاد و رها هستم.

هدف استاد امین از تهیه جهان بینی چیست ؟
زندگی زاییده اندیشه ماست، یکی از مولفه‌های مهم و تأثیرگذار در رسیدن به تعادل و آرامش کنگره ۶۰ مسأله جهان بینی است.همانطور که از خود کلمه پیداست، جهان بینی ، یعنی دیدن جهان، اما چگونه دیدن مهم است. برای داشتن نگاه زیبا به دنیای پیرامون ما نیازمند تغییر در عقاید، تفکرات ، ارزش ها،باورها و برخی صفات خود هستیم تا بتوانیم نوع نگاه خود را به مسائل پیرامون تغییر دهیم، و این مهم یک مرتبه حاصل نمی‌شود بلکه ذره ذره و با آموزش،معرفت و آگاهی ایجاد می‌شود. موضوع جهان بینی در تمام سطوح زندگی ما نقش آفرینی می‌کند مانند خانواده، جامعه ، محل کار،مدرسه و دانشگاه  و حتی در ورزش یا مسابقات جهانی.

جهان بینی چه تاثیری در درمان مسافران و همه بشریت دارد؟
اگر ما مثلث درمان اعتیاد را ترسیم کنیم به سه پارامتر جسم،روان و جهان بینی برخورد می‌کنیم، که برای درمان باید این سه ظلع به صورت متقارن و با هم رشد کنند که در کنگره ۶۰ دو پارامتر جسم و روان با استفاده صحیح از داروی OT یعنی منظم خوردن آن که خود به دو بخش مقدار مصرف به همراه ساعات مشخص شده توسط راهنما تقسیم بندی شده است، بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۱ ماه به تعادل می‌رسند و برای ظلع سوم یعنی جهان بینی مدت خاصی پیش بینی نشده است و بر اساس تلاش فرد و میزان خواست او به تعادل رسیدن آن در اشخاص فرق می‌کند . و ظلع جهان بینی به تعادل نمی‌رسد مگر با آموزش صحیح و به صورت تدریجی و پله پله.اما اگر این ظلع خوب رشد کند می‌تواند مکملی قوی برای آن دو ظلع دیگر باشد زیرا جهان بینی یعنی دید و نگرش ما نسبت به هستی، این که من نسبت به مسائل ناچیز روزمره و حتی امورات مهم زندگی زود ناراحت و عصبانی شوم و به هم بریزم مسلمأ روی جسم و روان من اثر می‌گذارد و تعادل جسم و روان من را بهم می‌ریزد، پس با فراگیری علم جهان بینی می‌توانیم سلامت خود را  تا حدودی ضمانت کنیم.

با توجه به آموزش های کنگره مفهوم جهان بینی درون و بیرون را بیان فرمایید ؟
جهان بینی درون جایگاه فعلی ما را در هستی مشخص می‌کند، این که من بدانم در کجا قرار گرفته ام و خودم را بشناسم و به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرم و خود را آماده دریافت آموزش های لازمه کنم که این در واقع همان نقشه راه برای رسیدن به تعادل و هدف والای انسانی است. و جهان بینی بیرون به نوع نگرش و دید ما نسبت به هستی و محیط پیرامون ما  اشاره دارد و ما را در رسیدن به هدف، که همان کامل شدن فرمان عقل است یاری می‌کند.

حس خود را نسبت به کلمات زیر در یک کلمه بیان فرمایید؟
الف _ استاد امین: معلم جهان بینی .
ب _   استاد سردار: لژیون سردار
ج _ راهنما: عشق و محبت

 کلام آخر:
من امیدوارم همه بچه‌های سفر اول به اهمیت موضوع جهان بینی و نقش آن در فرآیند درمان خود پی ببرند و از گروه سایت نمایندگی دنا کمال تشکر را دارم که وقتشان را در اختیار من قرار دادند.

تهیه وتنظیم: گروه مصاحبه سایت شعبه دنا شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .