English Version
English

جهان‌بینی؛ بستر تعادل جسم و روان است

جهان‌بینی؛ بستر تعادل جسم و روان است

جلسه سیزدهم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی زاگرس با استادی راهنمای تازه‌واردین همسفر آذر با دستور جلسه‌ «جهان‌بینی ۱ و ۲» در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. 

خلاصه سخنان استاد:

جهان‌بینی؛ بستر تعادل جسم و روان است.

در ابتدا خداوند را سپاسگزارم که این بار هم توفیق داد در خدمت کنگره و اعضای کنگره باشم، آموزش ببینم و خدمت کنم.

جهان‌بینی همان‌طور که از واژه آن پیدا است؛ یعنی دیدن جهان، هستی و زندگی خودمان، احساس و ادراک ما نسبت به خودمان و تمام هستی. دیدن و چگونه دیدن نقش بسیار مهمی در حالات و نقش ما و درون و بیرون ما در جامعه و هستی دارد و خلاصه اینکه همه مطالب در درون و بیرون ما است و همچنین در هستی همه بدی‌ها و خوبی‌ها از خودمان شروع می‌شود و سرچشمه می‌گیرد؛ اگر دیگران را دوست داشته باشیم، خودمان را دوست داشته باشیم، مثبت فکر کنیم و فکر منفی نکنیم، مطمئن باشیم که تک‌تک سلول‌های ما حالشان خوب است و از تنظیم خارج نمی‌شوند و در این حالت چهره زیبا و دوست داشتنی خواهیم داشت و افکار و احساسات ما روند خوبی را دارند و در ادامه، تمام دنیا و هستی را دوست داریم و به ما احترام خواهند گذاشت و از بودن در کنار هر کسی لذّت خواهیم برد.

کنگره ۶۰ برای اولین بار در دنیا، مثلث درمان اعتیاد را ترسیم کرد؛ یعنی برای درمان اعتیاد، سه مؤلفه و سه ضلع را در نظر گرفته است که شامل جسم، روان و جهان‌بینی می‌باشد که بسیاری از متدهای درمانی دنیا بار اصلی اعتیاد را فقط در قسمت جسم می‌بینند و برخی هم در قسمت روان  و می‌گویند فرد معتاد از نظر روان مشکل دارد؛ ولی در کنگره ۶۰ بار اعتیاد به صورت مساوی بین این سه ضلع تقسیم شده است و هر سه ضلع مهم است که به اندازه کافی رشد کند تا فرد به نتیجه مطلوب برسد.

موضوع جهان‌بینی برای اولین بار در دنیا در حوزه اعتیاد و درمان آن در کنگره ۶۰ و توسط آقای مهندس و استاد امین مطرح شد. درمان مصرف‌کننده مواد در کنگره ۶۰ به این صورت است که به جایی می‌رسد که دیگر مواد مصرف نمی‌کند، حالش خوب است و تعادل دارد و با تعادل جسمی، روانی و جهان‌بینی کوچک‌ترین وسوسه یا میل به مواد ندارد و مسئله‌ای به نام برگشت یا عود وجود ندارد، گله و شکایتی ندارد، نمی‌گوید برای من کار و امکانات فراهم کنید تا در پاکی و رهایی بمانم، دنبال بهانه نیست و توقعی از کسی ندارد و اگر همه دنیا مصرف‌کننده شوند، او دیگر مصرف‌کننده نخواهد شد.

اگر در بدترین شرایط اجتماعی و محیطی قرار بگیرد به سمت اعتیاد نخواهد رفت و فراری نیست. نسبت به مواد مخدر؛ نه عشق دارد، نه نفرت! بی‌حساب بی‌حساب است. با مردم، جامعه، خانواده و اطرافیان رابطه خوب و حسنه‌ای دارد و به دنبال پیشرفت، ارتقاء است و برای رسیدن به تعادل بیشتر، ورزش می‌کند و چهره شاد و درخشنده‌ای دارد و در چهره و رفتار او موج مثبت، تجلی نور، ایمان و عمل صالح را می‌بینید. اثری از اعتیاد در چهره، گفتار و کردار او دیده نمی‌شود و باور نمی‌کنید که روزی او یک مصرف‌کننده بوده است و این‌ها خلاصه خصوصیات مصرف‌کننده است که در کنگره ۶۰ به درمان رسیده است؛ یعنی درمان شده، نه ترک کرده است؛ یعنی جسم، روان و جهان‌بینی او به تعادل رسیده است و تمام این حالات و حرف‌ها و تمام این‌ها به حرف و سخن نیست، در صحنه آزمایش‌های زندگی است که معنا و مفهوم پیدا می‌کند و درمان در کنگره ۶۰ اثبات شده و سندی بدون نقص است.

در آخر خدا را شکر می‌کنم و سپاسگزار آقای مهندس هستم که چنین بستری فراهم نمود تا اعضای کنگره ۶۰ با این واژه نایاب (جهان‌بینی) آشنا شوند، آموزش بگیرند و کاربردی و استفاده کنند و به نسل‌های آینده برای رسیدن به حال خوش انتقال دهند.

 

عکاس خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر نرگس (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی زاگرس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .