English Version
English

کلمه الله بیشترین تکرار را در قرآن دارد

کلمه الله بیشترین تکرار را در قرآن دارد

جلسه پنجم از دور یازدهم کارگاه‌های آموزشی عمومی شعبه دنا، با استادی راهنمای محترم تازه واردین مسافر محمد، نگهبانی مسافر غلامرضا و دبیری مسافر محسن  بادستور جلسه "هفته راهنما "  پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۶:٠٠ آغاز به‌کار‌کرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر، ابتدا از خداوند بزرگ بسیار سپاسگزارم که یک بار دیگر اجازه داد در این جایگاه قرار بگیرم و آموزش بگیرم. در وهله اول این هفته عزیز را خدمت استاد راهنمای کنگره ۶۰، جناب آقای مهندس با شال ارغوانی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و در ادامه خدمت عزیزان شال آبی و همچنین عزیزان شال نارنجی‌ها و عزیزان تازه واردین با شال مغز پسته‌ای و راهنمایان ویلیام وایت با شال سورمه‌ای و همچنین خدمت تمام خدمتگزاران کنگره ۶۰ که به عنوان مربی در هر قسمتی فعالیت می‌نمایند، تبریک عرض می‌نمایم. امیدوارم که در این هفته توانسته باشیم حداقل یادی از زحمات راهنمایان کنگره ۶۰ را نموده باشیم، در صورتی که برای ما مقدور نیست ذره‌ای از زحمات آنها را جبران نماییم. چند روز پیش با خودم فکر می‌کردم که ما در طول شبانه روز ۱۷ رکعت نماز می‌خوانیم و به طور متعارف ۶ بار از کلمه رب استفاده می‌ نماییم و سپس در کتاب قرآن جستجو نمودم و نتیجه گرفتم که حدود ۱۰۰۲ مرتبه کلمه رب به کار برده شده که بعد از کلمه الله بیشترین تکرار را در قرآن دارد و سپس مشاهده نمودم که جایی که کلمه رب به کار برده شده دارای چند حالت می‌باشد که ابتدا یا بعد از آن حمد و ستایش و یا ثنای خداوند است و یا بعد از آن صفات خداوند به کار برده شده است و بعد دیدم هرجا که می‌خواهیم خواسته‌های انسان برطرف شود از کلمه ربنا استفاده می‌کنند.

سپس با خودم گفتم چه لزومی دارد که این همه تکرار باشد، سپس دیدم این آموزه‌های کنگره ۶۰ که سرچشمه‌ اصلی آن کلام خداوند می‌باشد و سپس مشاهده نمودم همانطور که آقای مهندس همیشه در دسترس ما قرار می‌گیرد، همه این‌ها نمی تواند بيهوده باشد و بیشترین موضوعی که آقای مهندس روی آن تاکید می‌کنند، سپاسگزاری و شکرگزاری از آموزگار و رب است. با خودم گفتم، همانطور که مالک مطلق و رب ما خداوند است و در مقیاس‌ های کوچکتر خود خداوند در کلام الله از ما خواسته که سپاسگزاری کنیم. این حمد و سپاس را خودش از طریق حمد و سپاس خودش به ما یاد داده است، یعنی به من گفته شکر من را به جا آور تا آموزش بگیری و اینکه شکر کردن بابت نعمت‌هایی که به من داده است. خداوند به پیامبر فرموده است که اگر می‌خواهی مردم به تو ایمان بیاورند، نعمت‌هایی را که خداوند به آنها داده است به آنها یادآوری نمایید؛ ولی آیا خداوند، معلم، مربی یا راهنما احتیاج به سپاسگزاری ما دارد که اینقدر آقای مهندس ما را به این امر توصیه نموده است، و دیدم که ریشه این قضیه برعکس است و این احتیاج من محمد است که نسبت به رب خودم سپاسگزار باشم. چون دیدم که شکرگزاری مثل دعا انسان را متمرکز می‌کند تا به خواسته‌هایش برسد. آن قضیه که می‌گوید شکر نعمت، نعمتت افزون کند؛ کفر نعمت، نعمتت از کف بیرون کند و قضیه شکر گزاری و سپاسگزاری از این قضیه جدا نیست و شکرگزاری این است که من خودم را برای دریافت آموزش‌های بیشتر آماده  می‌کنم. ازشما عزیزان که به صحبت‌های من گوش نمودید، تشکر می‌کنم.


تهیه وتنظیم: گروه خدمتگزاران سایت شعبه دنا شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .