English Version
English

اعتیاد یک بیماری لاعلاج نیست

اعتیاد یک بیماری لاعلاج نیست

جناب مهندس در سی‌دی «نامه ۳» عنوان می‌کنند که تاکنون هیچ دانشمند و پزشکی نتوانسته است ادعا کند که یک معتاد را به درمان رسانده است؛ زیرا هنوز تعریف درست و مشخصی از اعتیاد ندارند؛ می‌گویند اعتیاد مسمومیت مزمن است؛ اگر بخواهیم بگوییم اعتیاد مسمومیت است، باید بگوییم مواد مخدر سم است. اعتیاد وابستگی دارویی هم نیست؛ زیرا این یک تعریف کلی است و مفهومی ندارد، تعریف باید مستدل باشد. تعاریفی که گروه‌های دیگر از اعتیاد دارند تحت عنوان اینکه اعتیاد، بیماری مرموز، لاعلاج و پیش‌رونده است کاملاً غلط است؛ زیرا خلاف آن در کنگره به اثبات رسیده است و ما در اینجا شاهد درمان افراد هستیم؛ چراکه هدف ما درمان است، نه ترک اعتیاد. جستجو برای دستیابی به واکسن اعتیاد هم دلیل بر ناآگاهی آن‌ها در بیماری اعتیاد و پیدا نکردن جزئيات در این مسئله‌ است.

بعضی معتقد هستند اعتیاد بیماری ذهنی است و جزء اختلالات است، برای روشن شدن این موضوع ابتدا باید بدانیم ذهن چیست؟ روان چیست؟ ذهن جزئی از جسم است و روان یعنی رفتار، کردار و خلق‌وخو؛ روان هم ریشه در جسم دارد. جسم از دو منبع انرژی می‌گیرد: ۱- افکار و اندیشه ۲- مواد؛ با تغییر نگرش و جهان‌بینی، می‌توان در جسم تغییراتی ایجاد کرد؛ یعنی افکار و اندیشه ما رابطه مستقیم با فیزیولوژی یا جسم ما دارد. جسم، روان و ذهن با هم مرتبط و از هم تأثیرپذیر هستند؛ پس ریشه بیماری ذهنی در جسم است؛ مثل افسردگی، ناامیدی و... به همین علت برای این‌گونه بیماری‌ها قرص تجویز می‌کنند. یکی از دلایل مهمی که فیزیولوژی ما در حال از بین رفتن است و به انواع بیماری‌ها مبتلا می‌شویم، تصمیمات اشتباه و عادات غذایی غلط، مثل استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد افزودنی است.

شاخص در کنگره تریاک است؛ زیرا قدمتی هزارساله دارد و تنها ماده‌ای است که شامل ترکیبات و آلکالوئیدهای متعدد، مفید و مؤثری است که با نوروترانسمیترهای بدن ما تقریباً یکی است. ژن یا DNA در بدن، حکم یا فرمان صادر می‌کند و RNA آن را اجرا می‌کند؛ اعتیاد تأثیر مستقیم روی بیان ژن دارد و آن را از کار می‌اندازد و با ترک مواد همچنان این مشکل در فرد وجود دارد. نگاهی که کنگره به تریاک دارد با نگاهی که دیگران دارند بسیار متفاوت است.

در ادامه جناب مهندس با مقایسه علائم قطع مصرف مواد و علائم مسمومیت با تریاک که بسیار با هم متفاوت هستند به این نتیجه رسیدند که سم‌زدایی در مصرف‌کنندگان جهت ترک مواد کاملاً اشتباه است؛ چراکه در مسمومیت با تریاک فرد دچار عوارضی شامل سرگیجه، سنگینی سر، نبض تند، تشنگی، خواب‌آلودگی و تنفس کند می‌شود اما علائم قطع مصرف شامل دو بخش، علائم آشکار و پنهان است. علائم آشکار که شامل اسهال، عطسه، آبریزش بینی، بی‌خوابی، استخوان‌درد و ... است، ظرف یکی دو هفته کاهش می‌یابد اما این علائم تنها ۵ درصد بار درمان را بر‌عهده‌ دارند و ۹۵ درصد درمان در عکس‌العمل‌های پنهان است. همه‌ علائم در اثر قطع مصرف مواد است؛ ربطی به ذهن یا روان ندارد و ریشه در جسم دارد؛ قسمت‌هایی از بدن از تعادل خارج‌شده و مواد موردنیاز بدن را تولید نمی‌‌کنند؛ باید کاری کنیم تا این مواد در بدن به جوشش درآیند و به عبارتی سیستم شبه افیونی بدن راه‌اندازی شود.

پس به این نتیجه رسیدیم که اعتیاد کاملاً به جسم بستگی دارد، ریشه در جسم دارد و به همین علت با راه‌اندازی سیستم شبه افیونی بدن در کنگره، فرد به درمان می‌رسد که هدف اصلی ماست اما ترک اعتیاد چیزی است که در گروه‌های دیگر اتفاق می‌افتد. گفتیم جسم و روان به هم متصل هستند و اگر یک حالت روانی مثل افسردگی در انسان باشد ریشه آن را باید در جسم پیدا کنیم؛ تا جسم درمان نشود بیماری درمان نخواهد شد و چون تمام هورمون‌های بدن به بیان ژن مرتبط است، از تعادل خارج شدن بیان ژن باعث ظهور بیماری‌ها خواهد شد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ریشه همه بیماری‌ها به بیان ژن برمی‌گردد.

خلاصه سی‌دی: نامه ۳
نویسنده: راهنما همسفر زهرا (لژیون بیست‌وچهار)
رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون بیست‌وچهار)
عکاس: همسفر لیلا (مرزبان خبری)
ویراستار: همسفر سهیلا رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون هفدهم)
ارسال: همسفر مینا، خدمتگزار سایت
همسفران نمایندگی شیخ بهایی
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .