English Version
English

قول و قرار و وفای به عهد

قول و قرار و وفای به عهد

جلسه ششم از دور سوم جلسات لژیون سردار نمایندگی زالپارس با استادی دنور محترم مسافر عبدالله،نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه «قول و قرار و وفای به عهد» پنج‌شنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 15 برگزار گردید.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان عبدالله هستم یک مسافر
در ابتدا هفتۀ بزرگداشت راهنما را گرامی می‌داریم و لازم می‌دانم در ابتدا به استادم جناب درودگر و همۀراهنمایان کنگره به‌ویژه نمایندگی زال پارس تبریک عرض کنم. انشالله این خدمت نصیب ما هم بشود.

قول و قرار در لغت به معنای همان پیمان بستن است. و زمانی ارزش دارد که من مسافر و یا در افواه عامه من انسان با آموزش‌هایی که گرفته‌ام، به مرحلۀ عمل درآورم که همان وفای به عهد است. در بیرون هرکدام از ما شغلی داریم که عهد و پیمانی در آن نهفته است، این‌که درست عمل کنیم یا نه بازخوردهایش به خودمان برمی‌گردد. و درست عمل کردن باعث موفقیت ما و عاقل و خردمند بودن به نزد مردم می‌انجامد.

در کنگره و در سفر اوّل باید فرمان‌بردار راهنما باشیم و تمام حرمت‌ها و قوانین را رعایت کنیم، این همان قول و قرار و پیمانی است که بین رهجو و راهنما بسته می‌شود. پایبندی ما باعث حال خوش ما و بازتابش در زندگی ما منعکس می‌شود. در ادامۀ سفر و به‌ویژه در سفر دوّم همین حال خوش سبب می‌شود که رغبت بیشتری برای خدمت کسب کنیم. که البته هر خدمتی باید توأم با آگاهی باشد تا سبب تخریب من و یا اطرافیانم نشود، درواقع خدمتی که انجام می‌دهم با ظرفیتم هم‌خوانی داشته باشد. به‌ویژه خدمت در لژیون مالی نیاز به آگاهی و ظرفیت دارد! نباید قول و قرار ما از سرشور و احساس باشد، چراکه آثار تخریبی آن به خودمان برمی‌گردد؛ اما کسانی که با آگاهی به عهد و پیمان مالی خود عمل می‌کنند، همان افراد خردمند و عاقل هستند.

وفای به عهد، همان خدمت راستینی است که هرکسی در هر جایگاهی می‌تواند از اعتبار و آبروی آن بهره‌مند شود. امروز کنگره 60 چنین جایگاه و اعتباری نزد جامعه ما دارد. چون بر عهد و پیمانش استوار است. ما هم نباید قول و قرارمان را فراموش کنیم و در هر عرصه‌ای و به‌ویژه در کنگره پای عهدمان بمانیم تا از آثار و برکات آن‌هم منتفع شویم.

ممنونم از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید.

گروه سایت نمایندگی زال پارس
مرزبان خبری: مسافر قاسم
تنظیم برای وبلاگ: مسافرجوادلژیون ششم
تایپ: مسافرمحسن لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .