English Version
English

گروه خانواده-روان ريشه در جسم انسان دارد

گروه خانواده-روان ريشه در جسم انسان دارد

 سلام دوستان زینب هستم یک همسفر

از نظر جناب مهندس بحث مواد مخدر یک بحث فنی است؛ ايشان گفتند که باید تمام درس های جهان بینی که من می گویم را تمام اعضای کنگره ۶۰ چه سفر اولی ها، چه سفر دومی ها، چه کسانی که بیست سال در کنگره هستند فرا بگيرند و از این آموزش ها برخوردار باشند.

هدف آقای مهندس دژاکام از این نامه در کل درمان اعتیاد است، زیرا نظر سازمان بهداشت جهانی از اعتیاد این گونه است که اعتیاد یک بیماری یا مسمومیت مزمن است که بعد از صحبت های زیادی فهمیدیم که کاملا غلط است؛ زیرا مسمومیت و اعتیاد هر کدام فرآیند و مسئله ای جدا از هم هستند. اعتقاد جناب مهندس بر این است که باید در مورد مسئله ی اعتیاد چرخ را از نو اختراع کنیم، یعنی باید مشخص کنیم که اعتیاد چه هست؟ کدام تعریف درست و کدام تعریف غلط است؟ تا به یک نتیجه مطلوب برسیم، چون تا الان کسی اعتقادی به درمان اعتیاد نداشته و ندارد، پس نتیجه می گیریم که اطلاعات درست نبوده اند.
به عقیده بعضی افراد اعتیاد یک بیماری ذهنی است که از نظر جناب مهندس این هم مفهومی ندارد زیرا ذهن جزئی از جسم محسوب می شود که اگر بخواهیم ذهن را بررسی کنیم به روان می رسیم، روان یعنی رفتار و کردار (خلق و خوی انسان) که ریشه در جسم دارد، یعنی اینکه آنچه افکار و اندیشه ی ما است بر می گردد به فیزیولوژی. در کل می خواهیم بگوییم که ساختار ما، ذهن ما و روان ما در مجموع از هم جدا نیستند و همگی به جسم ما برمی گردند، جسمی که ما در اثر تصمیمات غلط داریم نابودش می کنیم؛ وقتی که همه چیز به جسم بستگی دارد، پس اعتیاد هم کاملا به جسم بستگی دارد و تمام راه هایی که می خواهد اعتیاد را از بین ببرد، همه نادرست و غلط هستند، ممکن است که به ترک اعتیاد برسند ولی به درمان نمی رسند. ما گفتیم برای بررسی کردن از تریاک به عنوان یک شاخص استفاده می کنیم، چون تریاک از چندین سال پیش بوده است.
در آینده اعتیاد روی برنامه ی دستور ژن ها اثر می گذارد، اعتیاد از اجرائی کردن دستوراتی که توسط ژن ها به بقیه ی اجزا داده می شود، جلوگیری می کند و باعث از کار افتادن آن ها می شود؛ می گوییم تریاک یک ماده مخرب است، ولی باید نگاهمان را عوض کنیم، باید بشکافیم آنچه شکافتنی نیست، در دل سنگ برویم و ترکیب ها را جدا نماییم.
این را باید بدانیم که بیماری های روانی مثل افسردگی، میل به خودکشی و... همگی ریشه در جسم دارند و باید این ریشه ها را جست و جو کنیم تا بفهمیم که این ریشه در کجای جسم است؟ یا وقتی که می گوییم اعتیاد یک بیماری است، بگوییم چه نوع بیماری است؟ چگونه می خواهیم درمانش کنیم؟ پس در نتیجه می گوییم که داريم در مورد اعتیاد کاوش می کنیم و این را بدانیم که جسم، روان و ذهن به هم مربوط هستند و ریشه ی همه ی بیماری ها و اعتیاد بر می گردد به تنظیم بیان ژن ها.

نگارنده :همسفر زينب رهجوي راهنما همسفر مرضيه (لژيون يكم)

تهيه و تايپ :همسفر مهشيد رهجوي راهنما همسفر مرضيه (لژيون يكم)

ويرايش و ارسال :همسفر نازنين راهنماي لژيون دوم

گروه همسفران نمايندگي شوشتر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .