English Version
English

قضاوت منبع اصلی به هم ریختگی است.

 قضاوت منبع اصلی به هم ریختگی است.

به نام قدرت مطلق الله

سلام دوستان ندا هستم همسفر؛

برداشت من از سی دی قضاوت این است؛ که قضاوت یک حس منفی است و اگر بخواهم مدام در مورد دیگران قضاوت کنم و دنبال نقاط ضعف و قوت دیگران بپردازم از خودم غافل می‌شوم و احساس بد خودم را توجیه می‌کنم.
مشکل ما انسان ها این است که تاریکی‌ها و صفات بد را در خود، نمی‌بینیم و برای تزکیه‌ی خود تلاش و کوشش نمی‌کنیم.اگر ما بتوانیم صفات بد را در خودمان پیدا کنیم و آن را از بین ببریم بر نفس امر کننده خود غلبه کرده‌ایم و به آن حال خوب می‌رسیم.
ما انسانها می‌توانیم از قضاوت کردن به نفع خود استفاده کنیم و عیب‌های خود را پیدا کنیم و در سدد رفع  آنها باشیم.
دیگران با ناراحت کردن من می‌توانند به نوعی به من کمک کنند. چون می‌توانم عیب و ایراد خودم را پیدا کنم.اگر یاد بگیرم که با پیدا کردن آن عیب ها ناراحت نشوم مطمئنا در زندگی موفق خواهم شد. باید با حس خوب و مثبت تمام انسان ها را ببینم. باید یاد بگیریم که هر چیزی را همان‌طوری که هست، بپذیریم و بدانیم که قضاوت منبع اصلی به هم ریختگی است.
با قضاوت کردن دیگران، وارد دروازه‌ی تاریکی که از روی جهل و نادانی و نا آگاهی است می‌شویم. که با این کار، باعث می‌شود وارد یک جنگ شده که انرژی زیادی را هم از ما می‌گیرد و هزینه زیادی را هم به دنبال دارد.
اگر ویژگی یا صفت بدی را در کسی مشاهده کردیم و در ما احساس نفرت به وجود آمد یعنی آن صفت نیز در ما وجود دارد پس نتیجه می‌گیریم برای دوری از قضاوت کردن باید به سمت آموزش و دانایی برویم تا قضاوت نکنیم و مورد قضاوت دیگران نیز قرار نگیریم و اگر می‌خواهیم به آرامش برسیم باید از قضاوت کردن دور بمانیم.

همسفر ندا رهجوی راهنما همسفر عاطفه لژیون اول

ویراستار:  مرزبان خبری همسفر حمیده
تنظیم و ارسال:همسفر فرحناز رهجوی راهنما همسفر عاطفه


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .