English Version
English

از زمین به آسمان رسیدن هنر می‌خواهد

از زمین به آسمان رسیدن هنر می‌خواهد

بهترین معلمان کسانی هستند که به شما می‌گویند چه چیزی را جستجو کنید؛ اما هرگز نمی‌گویند چه چیزی را ببینید! هفته راهنما بر بزرگ‌مرد عصر جناب مهندس، خانم آنی بزرگ، خانم آنی کماندار، خانم شانی و استاد امین و نیز تمام راهنمایان کنگره ۶۰ تبریک و تهنیت عرض نموده و اینبار در خدمت ایجنت نمایندگی و راهنمای لژیون پنجم بودیم تا پای صحبت‌های ایشان درباره پیام زیر بنشینیم؛ لذا لحظاتی با ما همراه باشید‌.

انسان‌ها نشانه‌های قدرت مطلق را می‌بینند که در شما متجلی گردیده و می‌خواهند از مسیر شما، کلام شما، راه شما و روش شما، خودشان را به قدرت مطلق برسانند و هر یک از این رهایافتگان پرنده‌ای خواهند شد که از ناباوری مطلق به باور واقعی دست خواهند یافت و در نتیجه، وجود آن‌ها مانند غرش رعد خواهد بود.

این پیام زیبا و پرمحتوا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از هر زاویه‌‌ای بنگری می‌توانی تعاریفی خاص داشته باشی. یکی از این تعاریف اعتماد کردن است. اعتماد کردن در میان تمام بی‌اعتمادی‌ها، ترس‌ها، دلهره‌ها، سختی‌ها و ...
مسیر صراط مستقیم مسیری امن است که هر کسی آن را حس کند قطعاً آرامش را لمس می‌کند؛ حتی خطاکارترین انسان‌ها به این حس در صراط مستقیم پی می‌برند؛ چون جوهره وجودش پاکی و نیکویی است؛ البته حس کردن این آرامش یک نشانه است، نشانه‌ای که گاه‌گاهی قصد دارد بیدار شود تا گره‌های کور درونی را باز کند. این بیداری بسیار شیرین است و نشانه‌ایست از وجود قدرت مطلق، نشانه‌ای که می‌خواهد در مسیر درست و در قالب گفتار و کردار و عمل سالم، شکل بگیرد؛ اما این‌جا تازه نقطه شروعی است بی‌پایان و این شروع نیاز به همراهی و همیاری و راهنمایی دارد. راهنمایانی دارد که واقف بر این مسیر باشند؛ آنانی که خودشان به منبع متصل هستند و نیروهایی خواهند بود قابل اعتماد.
شما وقتی به کسی، راهی و یا مکانی اعتماد کامل داری وجودت سرشار از رسیدن می‌شود؛ بنابراین حرکت می‌کنی، سختی‌ها و دشواری‌ها را به جان شیرین می‌پذیری تا به هدف و سرانجام برسی. این سرانجام شیرین است؛ چون در مسیری حرکت کرده‌ای که پر از کندن‌ها و رسیدن‌هاست. کندن و جدا شدن از ترس‌ها به شجاعت، از قهرها به مهر و ... . قطعاً وقتی انسانی از تمامی صفات منفی جدا می‌شود و به مرحله تزکیه و پالایش می‌رسد، عشق را تجربه می‌کند و تعریف عشق همانطور که در وادی ۱۴ خوانده‌ایم، عشقی است جدای از آنچه ما تصور می‌کنیم؛ انسانی که همه وجودش از عشق قدرت مطلق است. عشق قدرت مطلق مگر چگونه است؟ عشقی است خالص که جدای از تضادها و تناقض‌ها و فرق گذاشتن‌ها و همه چیز، همه مخلوقین زمین و آسمان را شایسته دوست داشتن می‌داند.
حال این صفات درون راهنمایان کنگره ۶۰ به فراوانی یافت می‌شود‌. انسان‌هایی که بدون دریافت مزدی، از جان و مال و زمان خود می‌گذرند تا گوهر وجودی‌شان را که پیدا کرده‌اند با دیگرانی که با گذشته آن‌ها همسو هستند به اشتراک بگذارند و چه چیزی زیباتر از این محبت و بخششی که تو، آنانی که با تمام وجودت به ایشان خدمت می‌کنی را نمی‌شناسی ولی غریبه‌هایی آشنا برای تو خواهند بود. این‌جاست که هر راهنما و هر عزیز دیگری که در مسیر خدمت به خلق خدا است، می‌تواند از انسان‌هایی که کل جامعه او را طرد کرده‌اند و حتی در خانواده جایگاهی ندارند پرنده‌ای بسازد که به اوج برسد و اوج ناباوری و پرواز، همان عقاب تیز پرواز است. از زمین به آسمان رسیدن هنر می‌خواهد و این هنر دست راهنمایان کنگره ۶۰ می‌باشد که روزی خودشان به همین اوج و قدرت رسیدند و حال دست دیگر عزیزان را با عشق و مهر برای همراهی به همان اوج و قدرت می‌فشارند و این زنجیره ادامه‌دار خواهد بود.
البته خواست خداوند هم برای انسان‌های غرق در تاریکی، قطعا رسیدن به جایگاه واقعی خودشان می‌باشد؛ زیرا خداوند خلق انسان را بیانگر جایگاه بالای او در بین مخلوقات می‌داند؛ پس بیهوده وقت خودمان را تلف نکنیم و برای به دست آوردن جایگاه واقعی خودمان زحمت بکشیم و تلاش کنیم.

تهیه: همسفر ریحانه رهجوی راهنما همسفر طاهره (لژیون پنجم)
نویسنده و تایپ: راهنما همسفر طاهره (لژیون پنجم)
ارسال: همسفر ملیکا رهجوی راهنما همسفر آرزو (لژیون یازدهم)
همسفران نمایندگی ابن‌سینا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .