English Version
English

عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب

عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب

جلسه اول از دوره بیست‌وپنجم سری کارگاه‌های آموزشی، خصوصی مسافران کنگره۶۰ نمایندگی ملاصدرا با استادی راهنما، مسافر محمد، نگهبانی  مسافر رضا و دبیری مسافر احسان با دستور جلسه" هفته راهنما" در روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت 1403 رأس ساعت 17:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر
ابتدا هفته راهنما را به استاد راهنمای کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس دژاکام، به کلیه راهنمایان و به ویژه به راهنمایان نمایندگی ملاصدرا تبریک عرض می‌کنم.
همه ما می‌دانیم که راهنماها چه جایگاهی دارند و به واسطه این فرصت که پیدا کرده‌اند قابل احترام هستند. همه از زندگی خودشان می‌زنند تا یک رهجو و یک نفر در حال رنج را به حال خوب برسانند؛ ولی هیچ توقعی ندارند. به قول معروف، عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب!
قبل از کنگره یک چیزهایی را نمی‌دانستیم و هیچ‌جایی هم یادمان ندادند که چگونه سپاسگزار باشیم. خداوند خیلی کارها را گفته انجام بدهیم که انجام دادن این کارها، فقط برای خوشی حال خودمان است. در کنگره۶۰ هفته راهنما را قرار داده‌اند تا قدردانی را یاد بگیریم و به نوعی حالمان خوب بشود. مشکل من فقط اعتیاد نبوده است؛ بلکه روح و روان من هم مشکل داشته و در کل نمی‌توانسته‌ام درست زندگی کنم، همیشه پر توقع بودم و از دیگران به نوعی طلبکار، ولی در کنگره فهمیدم که باید چیزی را بدهی تا چیز دیگری دریافت کنی و شکرگزاری یعنی دادن و به جای آن حال خوب را گرفتن، پس سعی کنیم همیشه شکرگزار باشیم.

وظیفه یک رهجو این است که فرمانبردار باشد، سی‌دی‌ها را بنویسد و سر وقت در جلسه حاضر شود و در ادامه حتماً این رهجو خدمتگزار خوبی خواهد شد و حتماً جایگاه راهنمایی را هم تجربه می‌کند.
یقیناً یک راهنما برای پاکت و کادو گرفتن نیست که خدمت کردن را انتخاب می‌کند؛ بلکه برای حال خودش است؛ ولی ما رهجویان باید بفهمیم که کسی که برایمان کاری را انجام می‌دهد باید از او قدردانی کنیم و در کنگره طبق فرموده آقای مهندس فقط باید پاکت بدهیم. حال این پاکت حاوی یک دلنوشته باشد یا مثلاً مقداری پول، مهم این است که باید وظیفه خود را به نحو احسنت انجام بدهیم.
امیدوارم امروز همه با هم بتوانیم جشن خوب و شادی را برگزار کنیم. پیشاپیش از ایجنت محترم و گروه مرزبانی به خاطر تهیه و تدارک این جشن تقدیر و تشکر می‌کنم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما ممنونم.خودتان را تشویق کنید.

تایپ: راهنما مسافر حسین
ویرایش متن: راهنمای تازه واردین مسافر کریم
عکس: مسافر یحیی
ارسال: سایت نمایندگی ملاصدرا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .