English Version
English

گروه خانواده-راهنما منشا عشق و ايمان است

گروه خانواده-راهنما منشا عشق و ايمان است

 چهارمین جلسه از دوره سوم سری جلسات کارگاه های آموزشی خصوصی نمایندگی شوشتر با استادی راهنمای محترم همسفر مرضیه، نگهبانی همسفر سمیرا و دبیری همسفر زینب با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز دوشنبه ۱٠ اردیبهشت ماه راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
هفته راهنما را در راس به جناب مهندس که اولین راهنمای کنگره ۶۰ هستند و خانم آنی تبریک عرض می کنم. در اول صحبت هایم بگویم که چه کسانی می توانند راهنما بشوند؟ در بخش همسفر و مسافر پروسه یکی است و تفاوتی ندارد یعنی امتحانی که همسفران و مسافران می دهند دقیقا شبیه به هم است، اولین شرط برای کسی که می خواهد راهنما بشود باید رهایی داشته باشد، در تمام ارگان هایی که در زمینه درمان اعتیاد فعالیت می کنند، وقتی کسی درمان شد این مجوز را دارد که بتواند به دیگران کمک بکند اما در کنگره ۶۰ اینطور نیست، شخص هم باید رهایی داشته باشد و هم علم داشته باشد بعد از این ها اگر عشق بود می تواند راهنما شود.
جایگاه راهنمایی یک جایگاه فوق العاده باارزشی است؛ برای انسان هایی که حال خوبی ندارند فقط دو راه وجود دارد یا اینکه بیایند و خدمت کنند یا اینکه این گردبادها بیایند و استخوان های آن ها را خرد کنند ولی اگر کسی می خواهد حالش خوب شود، یک راه بیشتر وجود ندارد آن هم این است که از قوانین پیروی بکند، یکی از این قوانینی که وجود دارد، قانون شکرگزاری است؛ جشن هایی که در کنگره داریم همه مصداق شکر گزاری است، جشن راهنما، جشن همسفر و... هر کدام از این ها بابت یک چیزی شکرگزاری را به من آموزش می دهند؛ اگر من این شکرگزاری ها را درست انجام دادم، هستی و کائنات متوجه می شوند که من قدردان آن چیزی که به من داده شده هستم و به من بیشتر داده می شود.
به نظر من بالاترین جایگاهی که در کنگره وجود دارد جایگاه راهنمایی است، چون شما وقتی می آیی و در لژیون قرار می گیری، عشق خالق به مخلوق را می بینی، من وقتی در لژیون می نشینم و حس رهجوهایم را نسبت به خودم می بینم، آن مرحله ی سوم عشق را می بینم که احساس می کنم خداوند عاشق من است، به این دلیل جایگاه راهنمایی فوق العاده جایگاه بالایی است.
از خداوند می خواهم به من کمک کند تا بتوانم هر روز بیشتر این جایگاه را درک کنم و آرزو دارم تا زمانی که در کنگره هستم این شال را از من نگیرند، خداوند خیلی به من لطف داشته است که در این جایگاه قرارم داده است؛ امیدوارم کمکم کند درست خدمت کنم، در این مسیر بمانم و آموزش بگیرم.

گزارش تصويري از جشن راهنما


تهيه و تايپ : همسفر مهشيد رهجوي راهنما همسفر مرضيه (لژيون يكم)
ويرايش و ارسال : همسفر نازنين راهنماي لژيون دوم
گروه همسفران نمايندگي شوشتر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .