English Version
English

«بهترین شکرگزای»

«بهترین شکرگزای»

جلسه‌ی نهم ازدوره‌ی بیست و چهارم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره‌ی60 ویژه‌ی همسفران نمایندگی آبادان و خرمشهر با استادی ایجنت همسفر سمیه ، نگهبانی همسفر شهناز و دبیری همسفر نرگس با دستور جلسه‌ی «هفته‌ی راهنما» در تاریخ  دهم اردیبهشت 1403راس ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سمیه هستم همسفر؛
امیدوارم حال همگی شما خوب باشد. خیلی خوشحال هستم که امروز در جمع شما عزیزان هستم و می توانم از بودن کنار شما انرژی بگیرم.  امیدوارم هر کس آنچه قسمتش است از این روز قشنگ دریافت کند.
هفته راهنما را تبریک عرض می‌کنم؛ در راس به جناب آقای مهندس استاد و راهنمای همه‌ی ما، خانم آنی بزرگ که اولین راهنمای همسفرها بودند، خانم کمان دار، خانم شانی و استاد امین که استاد جهان‌بینی ما هستند و همچنین این هفته را تبریک می‌گویم به تمام راهنماهای کنگره ۶۰ به خصوص شعبه خودمان. امیدوارم که همیشه سلامت باشید و در مسیری که هستید ثابت قدم بمانید.
همان طور که همگی ما می‌دانیم، آقای مهندس چهار جشن را در طول سال تعیین کردند. اولین جشنی که در بهار برگزار می‌شود، جشن راهنما است و این اهمیت راهنما را نشان می‌دهد.

از نظر من راهنماها روح کنگره هستند. چون ما هم روح داریم و هم جن. روح کسی است که صفات و چیزهای خوب را به انسان القا می‌کند. راهنماها در هر شعبه روح و نور کنگره هستند که باعث می‌شوند من رهجو ناخالصی‌هایم را کنار بگذارم و نار من تبدیل به نور شود.
در آموزش‌های خودمان آقای مهندس همیشه گفته‌اند: که «همه طبیعت نیازمند استاد و راهنما است». هیچکس بدون راهنما نیست. حتی خود آقای مهندس راهنما دارند.
(که البته این هفته را نیز به راهنماهای آقای مهندس تبریک می‌گویم) همه‌ی اعضای کنگره ۶۰ راهنما دارند و هیچکس بدون راهنما نیست.
یکی از اهمیت‌هایی که یک راهنما دارد این است؛ سه پارامتر را باید رعایت کنم؛ یکی آنکه خواسته داشته باشم و بخواهم به سوی یک جهت حرکت کنم دوم اینکه منابع آموزشی درستی داشته باشم و اینکه استاد راهنما و یا رب و معلم درستی داشته باشم که بتواند مرا در آن راستا هدایت کند. مثلاً اگر من بخواهم به کلاس زبان بروم و خواسته‌ی درونی‌ام آموزش گرفتن زبان است ولی اگر معلم درستی نداشته باشم و آن طوری که باید به من درس بدهد، نتواند درس بدهد، من نمی‌توانم آن آموزش‌ها را متوجه شوم و این در کنگره برای تک تک افراد مهیا شده است.
وقتی که من به کنگره می‌آیم، خواسته دارم. تک تک همسفرهایی که می‌آیند و روی صندلی می‌نشینند همه ما خواستار رهایی هستیم.
خواسته همه ما این است که، از تاریکی که در آن قرار گرفته‌ایم بیرون بیاییم، هم خودمان و هم مسافرهایمان.
آقای مهندس نیز منابع آموزشی را در اختیار همه گذاشته است و کنگره راهنما تربیت کرده است و من راهنما نباید در آموزش دادن به رهجو کم فروشی کنم و در لژیون، آموزش‌هایی را که آقای مهندس در سی‌دی‌ها و در متون کنگره به من راهنما آموزش می‌دهند، من نیز باید همان آموزش‌ها را به رهجوهایم انتقال بدهم. به هیچ عنوان من نمی‌توانم کتاب‌ها و یا جزوه‌های دیگری را به رهجوهایم معرفی کنم. اگر بخواهم چنین کاری را انجام دهم یعنی کم فروشی کردم. اگر بخواهم حرف‌هایی را که در کنگره یاد گرفتم به رهجوهایم انتقال ندهم آن موقع است که من کم فروشی کردم.
در کنگره همه‌ی ما یاد گرفته‌ایم که سپاسگزار باشیم سپاسگزار چه کسی؟ سپاسگزار کسی مثل راهنما.!
راهنمای من که می‌آید و از وقت خودش، هزینه‌ی خودش و از خانواده خودش می‌گذرد و می‌آید که به من آموزش دهد.
نکته‌ای که همیشه آقای مهندس می‌گویند این است که؛ تشکر باید هم زبانی باشد و هم عملی. زبانی اینکه به صورت تشکر باید این کار را انجام بدهیم و کاری که به صورت  عملی باید آن را انجام دهیم، کادو دادن است.
من در کنگره یاد می‌گیرم که چگونه از دیگران قدردانی کنم تا آن نعمتی که به من داده شده است از من گرفته نشود. من در قبال آن آموزش‌هایی که از کنگره و راهنمایم یاد می‌گیرم،  باید چیزی بدهم و آن چیز چه می‌تواند باشد؟ آن چیز باید هم فکری باشد هم زبانی و هم عملی.برای خیلی از ماها شاید اتفاق افتاده است؛ اگر از کسی کادویی بگیریم (مثلاً خودم را می‌گویم) وقتی بچه‌ام به من کادو می‌دهد به او می‌گویم بهترین کادوی تو برای من این است که به حرف‌های من گوش بدهی.
رب بزرگ همه‌ی ما خداوند است. بهترین شکرگزاری که ما می‌توانیم برای خداوند انجام دهیم این است که به حرف او گوش دهیم. آن چیزهایی را که ارزشمند هستند و از ما خواسته است را انجام دهیم.
بهترین کاری که من می‌توانم برای راهنمایم انجام دهم این است که به حرفی که می‌زند گوش دهم و فرمانبردار او باشم تا بتوانم در مسیری که آقای مهندس فراهم کرده‌اند، حرکت کنم تا آن نعمتی که به من داده شده است بیشتر شود.

تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنما عاطفه لژیون اول
عکاس: همسفر لیلا رهجوی راهنما سمیرا لژیون ششم
ویراستار: مرزبان خبری همسفر حمیده
تنظیم و ارسال: همسفر فرحناز رهجوی‌ راهنما عاطفه لژیون اول

گزارش تصویری از بزرگداشت هفته‌ی راهنما در جلسه خصوصی همسفران

عکاس: مرزبان خبری همسفر حمیده

تنظیم و ارسال: همسفر فرحناز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .