English Version
English

مصرف کنندگان مواد مخدر هیچ‌گاه برای سرخوشی مواد مصرف نمی‌کنند.

 مصرف کنندگان مواد مخدر هیچ‌گاه برای سرخوشی مواد مصرف نمی‌کنند.

خلاصه سی‌دی" نامه 3 " به قلم مسافر محمد لژیون پانزدهم

سلام دوستان محمد هستم یک مسافر.
خداوند را شاکر و سپاسگزارم بابت حضورم در کنگره ۶۰، هفته راهنما را به بنیان کنگره 60 و تمامی راهنمایان بزرگوار شعبه خواجو، تبریک عرض می‌نمایم.
سال‌هاست مقوله بیماری اعتیاد را مردم، پزشکان و حتی اساتید دانشگاه‌های بزرگ به علت ناآگاهی و عدم درک کامل و درست، به اشتباه بیماری روانی، پیش‌رونده، لاعلاج و... بیان می‌کنند.
آقای مهندس در( نامه۳ CD)  با پرداختن  به سه سوال و جواب آنها برای ما به وضوح مشخص می‌کنند، بیماری اعتیاد، فیزیولوژی و جسمی می‌باشد و درمان آن با روش‌هایی مانند؛ سم زدایی، مدیتیشن و... قابل حل نمی‌باشد. شاخص و مبنای بیان این سوال‌ها بر پایه تریاک و مصرف کنندگان تریاک می‌باشد ولی در مورد موادهای دیگر نیز این مسئله صادق می‌باشد.
این سه سوال عبارتند از:
1. مواد تشکیل دهنده تریاک چیست؟
تریاک از آلکلوئید‌هایی همچون مرفین، انکفالین، کدئین و ... تشکیل شده که تمام این مواد شیمیایی و مصرف زیاد آنها باعث تخریب‌هایی در سیستم‌های جسم و سیستم عصبی می‌شود.
پس با توجه به این نکته، تخریب‌ها در جسم فرد ایجاد می‌گردد و حتی اگر مشکلاتی در روان فرد مشاهده شود ریشه در جسم و سیستم‌های عصبی جسم دارد. پس واضح است باید جسم و روان فرد هر دو به تعادل برسند.
2. نشانه‌های مسمومیت با تریاک چیست؟
عبارتند از: خواب‌آلودگی شدید، افزایش ضربان قلب، کاهش تنفس، تنگی مردمک چشم و ...حال مشاهده می‌کنیم که هیچ‌کدام از مصرف کنندگان تریاک، دچار هیچ یک از این عوارض نمی‌شوند بنابراین؛ دچار مسمومیت نیستند که نیاز باشد، آن‌ها را با روش‌هایی مانند سم‌زدایی درمان کرد.
3. عوارض قطع ناگهانی مصرف تریاک چیست؟
این عوارض به دو بخش:
قابل مشاهده مانند؛ (اسهال، بدن‌درد، عرق سرد، بی‌اشتهایی، عطسه و... ) و  بخش پنهان نظیر؛ (استرس و اضطراب، دلشوره و ناامیدی و... ) تقسیم می‌شود که این عوارض در هر فرد بسته به میزان مصرف بعد از قطع مواد، خود را در شخص نشان می‌دهد و دلیل بروز این مشکلات نرسیدن پاره‌ای از مواد شیمیایی به جسم فرد بیمار به علت قطع ناگهانی مواد می‌باشد.
در واقع این موضوع دلیل واضحی است که بیماری اعتیاد، یک بیماری جسمی و فیزیولوژی می‌باشد که شخص به علت مصرف مواد شیمیایی تریاک برای خود به‌وجود می‌آورد .
حال باید دانست؛ بیماری در کدام قسمت جسم ایجاد عدم تعادل می‌کند؟
آقای مهندس بیان نمودند:
به علت مصرف مواد مخدر، بیمار در بخش عصبی خویش که شامل؛ انتقال دهنده‌های سیستم عصبی، نورون‌ها و نوراترانسمیترها و ... هستند که ما آن را در کنگره 60 به‌نام سیستم X می‌شناسیم تخریب ایجاد می‌نماید. مصرف کنندگان مواد مخدر هیچ‌گاه برای سرخوشی مواد مصرف نمی‌کنند.
آنها برای رسیدن به تعادل در این بخش که به دلیل مصرف مواد مخدر از تعادل خارج شده و کارخانجاتی که تولید این مواد را در بدن به صورت  طبیعی بر عهده دارند، از تولید این مواد سر باز زده‌اند  مجبور به مصرف مواد مخدر می‌باشند.
در نتیجه بیماری اعتیاد یک بیماری فیزیولوژی و جسمی می‌باشد و باید درمان آن نیز مانند دیگر بیماری‌های جسمی صورت گیرد.
البته باید در نظر داشت که جسم و روان و ذهن  با هم در ارتباط مستقیم بوده و هیچ‌کدام از یک‌دیگر جدا نیستند و مشکل هر کدام روی دیگری تاثیر مستقیم می‌گذارد مانند؛ بیماری‌های جسمی که منشاء عصبی دارند.
در پایان از خدمت‌گزاران سایت نمایندگی خواجو که این فرصت را در اختیار من قرار دادند و همچنین راهنمای بزرگوارم کمال تشکر را دارم.

تایپ: مسافر محمد لژیون پانزدهم
تنظیم و ارسال: مسافر حسن لژیون دوم

نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .