English Version
English

راهنما فردی است سخاوتمند و عاشق

راهنما فردی است سخاوتمند و عاشق

به نام قدرت مطلق که خالق هستی و تمام کهکشان‌ها است، قبل از هر سخنی این هفته را به بنیان کنگره ۶۰ کاشف متد DST که من ایشان را فرستاده خدا می‌دانم چون با این روش خانواده‌های زیادی را از بند تاریکی‌ نجات دادند و هم‌چنین خانواده محترمشان که همگی در این مسیر بزرگ قدم گذاشتند و به یاری ایشان شتافتند‌‌ و راهنمای دلسوز و صبور خودم تبریک عرض می‌کنم.
جناب مهندس دژاکام با تاسیس کنگره ۶۰ و پرورش راهنمایان جهت انتقال دانش و آموزش جهان‌بینی ما را از قهر به مهر و از تاریکی به روشنایی دعوت نمودند، حال چگونه باید زحمات چندین و چند ساله ایشان و تلاش‌های راهنمایان را جبران نمود؟ من همیشه دعاگوی آن‌ها هستم و از خداوند منان می‌خواهم که پایدار باشند و دست هزاران انسان دیگر مانند مرا به جهت یاری بفشارند.
راهنما فردی سخاوتمند و عاشق است که تجربه بهبودی خود را با دیگران به رایگان به اشتراک می‌گذارد فردی قابل اعتماد که یاری‌‌رسان ما در سفر تاریکی به نور و روشن کننده مسیر صحیح است تا مانع انحراف ما شود و با آموزش جهان‌بینی و بینش حیرت‌آور خود به بهبود نواقص شخصیتی ما کمک می‌کند ولی هرگز به جای ما تصمیم‌گیری نمی‌کند تنها جهت اخذ بهترین تصميم در زندگی ما را راهنمایی می‌نماید.
راهنمایان درمان اعتیاد به کسانی اطلاق می‌گردد که به آگاهی لازم و درک بیماری اعتیاد رسیده‌اند و از عقل، مهر و ایمان مدد گرفته تا خاکسترنشینان و دل‌شکستگان را تا رسیدن به مقصد رهایی یاری رسانند.
آرامش و حال خوش امروز را مدیون تلاش‌های بی‌وقفه و ایثار شما مربی والا مقام می‌دانم، قدم‌ گذاشتن به چنین راهی و پذیرش این مسئولیت بزرگ بسیار سخت است اما کنگره 60 اولین راهی را که به انسان‌های خواستار رهایی از ضدارزش‌ها نشان‌ می‌دهد فکر‌ کردن است و تمام راهنماها با تفکر این راه را انتخاب می‌کنند و خوش به سعادتشان که تزکیه می‌شوند و خداوند آنان را لایق چنین خدمت والایی می‌داند.
تمامی کسانی که در کنگره خواهان رهایی هستند باید آموزش‌های لازم را ببینند و این تعلیمات از دروس و کلاس‌های بی‌شماری تشکیل گردیده که به دو شکل فنی و جهان‌بینی تدریس می‌گردد اما مهمترین ویژگی برای رسیدن به این جایگاه عشق است و باید عشق کمک به دیگران، عشق به خواستن رهایی برای مصرف کنندگان و عشق کمک به انسان‌های اسیر در دام اعتیاد را داشته باشد.
هنگامی که عشق با علم و آموزش آمیخته می‌شود جایگاهی به وجود می‌آید که شاید در هیچ مکان دیگری نتوان آن را تجربه کرد در نوشتارهای کنگره نوشته شده ما برای آموزش و خدمت قدم به حیات گذاشته‌ایم و ابتدا نیاز به آموزش درست و اصولی است تا در ادامه بتوان خدمتی برمبنای عمل سالم را به اجرا در آورد شاید ترکیب عشق و علم مسیر خدمت‌گزاران کنگره را با دیگرانی که در این مقوله تلاش می‌کنند جدا می‌کند.
جایگاه راهنما در مقابل رهجو مانند جایگاه استادی، معلمی و مربی است و این جایگاه را نمی‌توان با جایگاه دوست و رفیق که آن‌ها نیز ارزشمندند مقایسه کرد استادی که کارش با عشق است نه با معشوق و معلمی که کارش درس شاگردی نيست بلکه درس محبت است و در مسیر ترسیم‌ شده با مثلث عشق، عقل و ایمان که اساس کنگره بر آن بنا شده است به حرکت خود ادامه می‌دهند.
این‌که چقدر این جایگاه را قدر بدانیم و شاکر  باشیم بستگی به درک و برداشت ما دارد باید آگاه باشیم که برای تمام چیزهای که خداوند به ما داده شکرگزار بوده و سپاس را به‌جا آوریم بنابراین بایستی قدردان زحمات، آگاهی و عشقی که از راهنما دریافت می‌کنیم باشیم راهنمایی که وقت خود را خالصانه و عاشقانه در اختیار ما قرار می‌دهد تا آرامشی که سال‌ها در جست و جوی آن بودیم را در محیط کنگره بیابیم.

نگارش: همسفر ثریا، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
ویرایش: همسفر نرجس، راهنما همسفر فاطمه(لژیون پنجم )
ثبت: همسفر رها، راهنما همسفر فاطمه(لژیون پنجم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .