English Version
English

در این هفته همه ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم و قدردانی کنیم

در این هفته همه ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم و قدردانی کنیم

جلسه سیزدهم از دور هشتم کارگاه‌های آموزش خصوصی شعبه دنا؛ روز سه‌شنبه ۱۱ اردبیهشت ماه ۱۴۰۳با استادی ایجنت محترم مسافر حسین و نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر مجید با دستور جلسه  «هفته راهنما»راس ساعت ۱۷:٠٠ شروع به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر انشالله که بتوانیم یک روز خوب، جشن خوب و قدردانی بسیار خوبی را از خودمان به یادگار بگذاریم. این روز را در اصل خدمت استاد راهنمای بزرگوارمان آقای مهندس و به  راهنمایان نمایندگی دنا تبریک عرض  می‌کنم. واقعاً راهنمایان شعبه دنا شایسته این هستند که ما از آنها قدردانی کنیم و تبریک بگوییم. داشتم فکر می‌کردم به دستور جلسه و فهمیدم که امروز روز رهجوهااست و این رهجوها هستند که باید استادی جلسه را به دست بگیرند و از راهنماهای خودشان تشکر کنند، ما هفته‌های متعددی را در کنگره جشن می‌گیریم و یکی از این هفته‌ها هفته راهنما است که ما از راهنماها تشکر می‌کنیم و رهجوها موظف هستند که به راهنماهای خودشان کادو داده و از آنها قدردانی کنند. وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که راهنما هم یک روزی مصرف کننده بوده و با حال بد وارد کنگره شده، اما با فرمان برداری کردن و درست سفر کردن  در نهایت کنگره را درک کرده. . همینطور که می‌دانید کنگره دو بُعد دارد یکی ورود به کنگره و درمان مصرف مواد مخدر و دیگری خدمت کردن به افراد دیگر و یاد گرفتند که چگونه می‌توان به هم نوع خود درست خدمت کرد. راهنما به قسمت دوم فکر می‌کند خدمت کردن به انسان‌ها، به افراد درمانده.

وقتی رهجویی درست سفر کند پاداشی که دریافت می‌کند این است که معنی و مفهوم کنگره را کامل درک می‌کند. کسانی که در کنگره می‌مانند و خدمت می‌کنند به این موضوع پی بردند اما موضوع دیگر این است که راهنما کیست ؟ و راهنمایی چیست ؟ کسی قبلاً مصرف کننده بوده و الان به حال خوش و یک آرامش نسبی هدایت می‌کند و این است قدرت یک راهنما . البته راهنمایی کردن  درست؛ در نتیجه این راهنمایی کردن است که ما امروز را جشن می‌گیریم  از تمام این افراد قدردانی می‌کنیم وگرنه راهنما خود می‌داند که از وقتی که کنگره را درک کرده و پا به این راه گذاشته وظیفه‌ای انسانی را انجام می‌دهد همان طور که راهنما  وظیفه‌اش را درک کرده و در کسوت راهنمایی مشغول به خدمت است و خود می‌داند که چه کار می‌کند، رهجو هم باید وظایف خود را بداند و وقتی هر دو بر این وظایف واقف باشند رابطه‌ای دو طرفه شکل می‌گیرد که اگر این ارتباط دو طرفه حفظ بشود هم راهنما برد کرده و هم رهجو، چون هر دو مسافر هستند وقتی طی این جشن راهنما ، تشکر کردن رهجو را می‌بیند یک حس خوب، هم در رهجو و هم در راهنما شکل می‌گیرد. در نهایت می‌بینیم که همه ما موظف هستیم که وظیفه انسانی خودمان را انجام بدهیم، پس در این هفته همه ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم و قدردانی کنیم و الان که دارم تمام راهنماها را می‌بینم برایم باعث خوشحالی است که امسال برای سومین سال متوالی است  این روز را در شعبه ی دنا جشن می‌گیریم. خدا را شکر خیلی از افراد رشد کردند و رها شدند افراد زیادی آمدند در این بستر قرار گرفتند و خدمتگزار شدند. وقتی نگاه کنیم می‌بینیم که اگر هر شخصی تنها وظیفه خودش را به نحو عالی اجرا کند همه افراد موفق می‌شود وقتی می‌بینیم که نزدیک به ۹۰۰۰  نفر در آزمون راهنمای ثبت نام کردند، متوجه این حرکت بزرگ می‌شویم پس راهنما نیازی ندارد و نیاز منِ رهجو است که قدردانی کنم و در آخر به راهنماهای عزیز تبریک می‌گویم، به راهنمایان تازه واردین تبریک می‌گویم، واقعا گاهی اوقات ما بیرون از کنگره تبریک می‌گوییم که یک حسی دارد، اما زمانی که در کنگره به شخصی تبریک می‌گوییم، حسِ غیر قابل وصفی دارد. انشاالله که ما راهنمایان بتوانیم طبق گفته آقای مهندس به دردمندان کمک کنیم و این وظیفه من راهنماست که در این جایگاه قرار گرفتم انشالله که خداوند خدمت ما را بپذیرد خیلی ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.


تهیه وتنظیم: گروه خدمتگزاران سایت شعبه دنا شهرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .