English Version
English

دست‌های که کمک می‌کنند مقدس‌تر از قلب‌هایی، هستند که دعا می‌کنند

دست‌های که کمک می‌کنند مقدس‌تر از قلب‌هایی، هستند که دعا می‌کنند

گفتوگو با راهنمایان پرتلاش و زحمت‌کش داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر محسن، تخریب بیش از هفت سال آنتی‌ایکس مصرفی شیشه، روش درمان DST داوری درمان شش ماه اول اپیوم خوراکی و بقیه سفر شربت OT، طول سفر اول ۱۲ماه ۲۹ روز نام راهنمای مسافرم آقای علی اشکذری و نام راهنمای خودم خانم مریم کریم‌پور، رشته ورزشی خودم شطرنج

۱- به نظر شما وظایف راهنما در قبال رهجو چیست؟

وظایف راهنما، رهجو ابتدا باید معنای لغوی از کلمه راهنما و رهجو داشته باشیم راهنما؛ یعنی نشان دهنده راه و رهجو به معنای جوینده راه است در کنگره ۶۰ وظایفی برای راهنما و رهجو که در دو جایگاه تعریف شده وظایف راهنما: راهنما نه پزشک، درمانگر و نه مشاور خانواده است، راهنما همان‌طور که از اسمش پیداست؛ نشان دهنده راه درست به رهجو است، راهنما باید برای جایگاه راهنمایی، مبنای عشق را آن هم از نوع بلاعوض و با تمام وجودش درک کرده باشد، وظیفه یک راهنما پرورش شاگردان مطیع، فرمان‌بردار وآموزش‌پذیر است که در نهایت تشویق کسب جایگاه راهنمایی کند تا این چرخه آموزش از حرکت باز نایستد.

۲- بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

نزدیک شدن به حال خوش 

۳- یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی که از راهنمای خودتان گرفتید چه بود؟

اول این هفته را به راهنمایی خودم خانم مریم که پر از عشق و محبت است تبریک میگویم. ایشان همیشه چند نکته را می‌گفتند و من در ذهنم هک و تکرار تمرین می‌کنم. نکته‌هایی که ایشان فرمودند: خواهان رهایی بودن، آموزش پذیری، بازیگر بودن، خدمت کردن، قدردانی و سپاسگزاری، استواربودن و از دیگران نیز هیچ توقعی نداشته باشم و من همیشه در هر شرایط استفاده می‌کنم.

پیام شما به آقای مهندس دژاکام چیست؟

این هفته گران‌قدر را به آقای مهندس دژاکام و خانواده محترم ایشان تبریک می‌گویم از خداوند متعال برای ایشان عمر با عزت خواستارم‌ و در آخر فقط می‌توانم بگویم: آقای مهندس دژاکام بسیار ممنونم که بودید و دانش‌تان را در اختیار ما قرار دادید.

خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان مریم هستم همسفر با تخریب بیش از ۱۰ سال وارد کنگره شدم، آنتی‌ایکس مسافر گل و بنزای. ۱۰ ماه و ۲۸ روز سفر کردیم با روشDST با داروی اوتی، ۲سال و ۱۰ ماه خودم وارد سفر دوم شدم، راهنمای خوبم خانم صدیقه عزیز، ورزش در کنگره دارت

به نظر شما وظایف راهنما در قبال رهجو چیست؟

 به نظر من مهم‌ترین وظیفه یک راهنما حضور منظم او در کنگره است. یک راهنما باید رهجویانش را دوست داشته باشد، به آن‌ها احترام بگذارد و علم و دانش کنگره را به آن‌ها انتقال داده و راهنما پرورش بدهد. با عشق منتظر رهایی رهجویانش باشد، خود راهنما حرمت و قوانین کنگره را تمام و کمال باید رعایت کند، و صحبت‌هایی که در لژیون می‌کند خودش نیز به آن اعتقاد و ایمان داشته باشد و عمل کند؛ زیرا یک راهنما برای رهجویانش الگو است، زمانی‌که من راهنما حرفی را می‌زنم و به آن عمل نمی‌کنم، کار ضدارزشی انجام می‌ دهم، حرمت و قوانین را رعایت نمی‌کنم رهجو اعتقاد و ایمانش را از دست می‌دهد، وظیفه راهنما این است که راه را به رهجویش نشان دهد و رهجو خودش تمام مسئولیت درمانش را به دوش بکشد.

بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

جایگاه راهنمایی سراسر موهبت است. یک فرصتی است که به خودم بیشتر فکر کنم و خودم را تزکیه و پالایش کنم. من اولین سالی است جایگاه راهنمایی را تجربه می کنم حس بسیار زیبایی است. بزرگ‌ترین موهبت آن این است که خداوند به من اجازه داده به خلقش با عشق خدمت کنم. 

یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی که از راهنمای خودتان گرفتید چه بود؟

آموزش‌های زیادی گرفتم، چیزهایی که از راهنمای عزیزم آموزش گرفتم فرمان‌برداری، صبر و امیدواری و مثبت‌اندیشی بود و مهم‌ترین آموزش این بود که با تمام مشکلات و حال خرابی مسافرم، عاشق مسافرم باشم و رهایش کنم و بال پرواز خوبی برای مسافرم باشم. امیدوارم بتوانم تمامی آموزش‌ها را در خودم کاربردی کنم.

پیام شما به آقای مهندس دژاکام چیست؟

هفته راهنما را به راهنما و استاد بزرگم آقای مهندس تبریک می‌گویم و از صمیم قلب از خداوند برای آقای مهندس و خانواده محترم‌شان سلامتی، سعادت، طول عمر خواستارم.

خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان پرنیان هستم همسفر رسول با تخریب بیش از ده سال وارد کنگره شدم، آخرین آنتی‌ایکس: تریاک و الکل، مدت سفر: ۱۱ماه و چهارده روز، به روش: DST، داروی درمان:OT، راهنمای مسافر: آقای مجید سلامی، راهنمای همسفر: خانم مریم کریم‌پور، مدت رهایی: ۸ سال و ۱۷ روز

به نظر شما وظایف راهنما در قبال رهجو چیست؟

راهنما زمانی که الگویی مناسب باشد نیمی از وظیفه خود را به جا آورده و نیم دیگر را با ایجاد عشق و علاقه و شعله‌ور کردن عشق به کنگره و جهان هستی در رهجو کامل می‌شود.

بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

موهبت توصیف کوچکی است چرا که زندگی من بعد از رسیدن به این جایگاه و بستن پیمان رنگ دیگری به خود گرفت رنگی که برای دیگران مثل آن بویی است که باید به مشام برسد. حال بگویم راهنمایی؛ یعنی لمس عشق و رهایی هر رهجو، جان و عمر دوباره‌ای برای من است.

یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی که از راهنمای خودتان گرفتید چه بود؟

خانم مریم گرامی به بنده، عشق و محبت واقعی را آموختند و این‌که بدانم رهجو آینه من می‌باشد و تصویری از من را به نمایش در می‌آورد، گره درونی آن‌ها در من نیز وجود دارد و هر کدام برای من آموزشی به ارمغان می‌آورد پس آنان را با حضور دل دوست داشته باشم.

پیام شما به آقای مهندس دژاکام چیست؟

ای بزرگ مرد من که هر روز و هر ساعت و در هر نفس شما برایم پیام‌آور هستید فقط و فقط می‌توانم بگویم: اگر جان جهان را به پای شما بگذارم کم است چرا که جان خانواده و خودم از حضور شما در این حلقه جان گرفت. در انتها از شما سپاس‌گزارم که به صحبت‌های من توجه کردید.

خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان هانیه هستم همسفر، مسافرم با مصرف تریاک شیره و شیشه وارد کنگره شد، ۱۲ ماه و ۷ روز سفر کرد به روش DST با داروی OT با راهنمایی آقای احمد حکیمی و راهنمای خودم خانم آنی کماندار و اکنون حدود ۸ سال و ۹ ماه آزاد و رها هستیم در ضمن یک سفر سیگار نیز داشتند با راهنمایی آقا پیمان که چند ماه آزاد و رها هستیم ورزش هر دو تنیس روی میز است.

به نظر شما وظایف راهنما در قبال رهجو چیست؟

یک سری وظایف است که ثابت هستند؛ مانند این‌که راهنما بخواهد در لژیون حاضر شود و برنامه‌ای که برای لژیون تعیین کرده باید کاملاً مسلط و مطالعه کرده باشد، راهنما با رفتار و حضور در کنگره و با بی نقص انجام دادن خدمت‌ها باید یک الگو باشد؛ مثلا از رهجو بخواهم که سر وقت در شعبه حضور داشته باشد؛ اما خودم این کار را انجام ندهم؛ بنابراین هر چیزی که قرار است راهنما آموزش بدهد، اول باید خودش اجرا کند و مهمتر از همه رهجو متوجه بشود مشکلاتی که اکنون برایش وجود دارد مقصرش، اطرافیان و یا یک شخص مصرف کننده‌ای که در خانواده‌اش بوده نیست و خودش یک سری تاریکی‌هایی دارد، اکنون در خانواده‌ای است که یک مصرف کننده دارد و باید از این مسیر عبور کند و اگر به سلامت عبور کند آن موقع می‌تواند به آسایش و آرامش برسد. من فکر می‌کنم وظیفه اصلی راهنما این است، باید برای رهجو روشن کند که برای رسیدن به حال خوش خودت آمدی نه برای این‌که کمکی باشی تا مسافرت درمان بشود.

بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

بزرگ‌ترین موهبت برای من این است هر شخصی که وارد لژیون می‌شود یک سری مسائل را درونش می‌بینم که یا در من بوده و حل شده و یا این‌که هنوز یک مقداری در من وجود دارد و مرا اذیت می‌کند. در لژیون با تعداد رهجوهایی که دارم وجوه مختلف خودم را می‌بینم و با آن‌ها روبرو می‌شوم و متوجه این‌که از یک سری مسائل عبور کردم یا نه می‌شوم. به نظر من بالاترین موهبت الهی این است که انسان را با خودش روبرو می‌کند و در واقع گذشته خودش را می‌بیند و خودش را می‌سنجد که در کجای کار قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی که از راهنمای خودتان گرفتید چه بود؟

من در حال حاضر خدا را شکر دو راهنما دارم اولین راهنما خانم کماندار هستند که یک ویژگی خوبی که ایشان دارند این است که زمانی‌که با ایشان در مورد موضوعی مشورت می‌کردم همیشه موقع جواب دادن طوری راهنمایی می‌کردند که من با اراده و اختیار خودم آن مسیر درست را پیدا می‌کنم ایشان هیچ‌وقت طوری صحبت نمی‌کردند که فکر کنم فقط یک راه دارم در واقع، ابزار را به من می‌دادند و انتخاب را بر عهده خودم می‌گذاشتند و این ویژگی بود که در ایشان دیدم. دوست دارم خودم نیز بتوانم این خصلت را به کار ببرم؛ یعنی شخصی را طوری راهنمایی کنم که فرد احساس نکند اختیارش دست خودش نیست و من به او حکم می‌کنم؛ زیرا لحظاتی است که رهجو، راهنما را کنارش ندارد و باید این قدرت را داشته باشد که تصمیمات مهم زندگی را تنها بگیرد. خانم منیره نیز در لژیون تغذیه سالم ویژگی خوبی که دارند سخت‌کوشی فراوانشان است و آن استقامت و تداومی که در خدمت کردن‌شان می‌بینم برای من الگو هستند امیدوارم هر دو راهنما سلامت باشند.

پیام شما به آقای مهندس دژاکام چیست؟

آقای مهندس استاد راهنمای همه ما هستند و بسیار از ایشان آموزش می‌گیرم و ایشان نمونه بارز عشق واقعی و بلاعوض هستند و بسیار خوشحالم در سیستمی که ایشان بنیان هستند خدمت می‌کنم امیدوارم این لیاقت و شایستگی را داشته باشم که در این سیستم؛ یعنی کنگره ۶۰ بمانم.

خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان شیوا هستم، همسفر عباس با بیش از ۱۰ سال تخریب وارد کنگره شدیم، آخرین آنتی‌ایکس مسافر قرص ب ۲ می‌باشد، ده ماه سفر کردند و در حال حاضر یک سال و دو ماه است‌ که وارد سفر دوم شدند، راهنمای مسافرم آقای محسن بالایی و راهنمای خودم خانم صدیقه عزیز هستند، ورزش در کنگره ایروبیک و بدمینتون در ضمن سفر سیگار هم دارند که با آدامس نیکولایف در حال سفر هستند.

به نظر شما وظایف راهنما در قبال رهجو چیست؟

راهنما بايد از اطلاعات، دانش و علم كنگره به روز بر خوردار باشد تا بتواند رهجو را با توان و نيروي خود در اين مسير به تعادل نزديك كند.

بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

بزرگ‌ترين و زيباترين و دلنشين‌ترين موهبت براي من عشق، محبت و باور و يقين كامل به سيستم كنگره است، تنها راه درمان اعتياد متد DST و به دنبال آن درمان توأم جسم، روان و جهان‌بيني مي‌باشد.

یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی که از راهنمای خودتان گرفتید چه بود؟

مهم‌ترين آموزش من از راهنما عزيزم، پشتكار و دل سرد نشدن ايشان است؛ چه بسا از آقاي مهندس آموزش ديده‌ام كه فرد ضعيف و شكننده در قانون طبيعت پايمال است.

پیام شما به آقای مهندس دژاکام چیست؟

تبريك هفته راهنما به آقاي مهندس گرامي و خانواده همراه و دلسوز ايشان و همه راهنمايان كه با عشق بلاعوض خود، درس از خودگذشتگي را به من آموختند.

خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان سمیرا هستم همسفر اکبر، تخریب ۱۶ سال، آنتی‌ایکس مسافر شیشه، روش DST، دارو OT، مدت سفر اول ۱۳ ماه و ۱۳ روز با راهنمایی خوب آقا علیرضا، راهنمای خوب خودم خانم صدیقه، آزادی و رهایی از بند اعتیاد ۴ سال و ۵ ماه ورزش در کنگره بدمينتون

به نظر شما وظایف راهنما در قبال رهجو چیست؟

از مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر عهده‌ یک رهجو می‌باشد بعد از ورود به کنگره ۶۰ پذیرش داشته باشد و پا روی جای پای راهنمای خود بگذارد تا موفق شود و راه اصلی این موفقیت صبر پیشه کردن می‌باشد.

بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

هر رهجو نشان‌دهنده گره درون راهنما است و رهنما را با خویشتن خویش روبه‌رو می‌کند و پیمانی که در آغاز خدمت بسته می‌شود هر لحظه هشدار می‌دهد و به نوعی من را از ضدارزش‌ها دور می‌کند.

یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی که از راهنمای خودتان گرفتید چه بود؟

باید در زندگی سپر خود را قوی کنم و با پوشیدن لباس فولادی از هیچ مانعی نهراسم و ایمان داشته باشم که وعده خداوند دروغ نیست.

پیام شما به آقای مهندس دژاکام چیست؟

از راه دور دستان پر از مهر و محبت‌شان را می‌بوسم و با تمام وجود از ایشان سپاس‌گزارم که در کنگره ۶۰ این جایگاه‌ها را به وجود آوردند و به بنده اجازه خدمت و آموزش گرفتن را نیز دادند.

تنظیم و ارسال: همسفر معصومه، راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی چالوس

 

 

 

 

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .