English Version
English

راهنما یعنی روشنایی بخش تاریکی جان

راهنما یعنی روشنایی بخش تاریکی جان

دهمین جلسه از دوره ی هفتم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی اردستان با استادی مسافر علیرضا و نگهبانی مسافر مجتبی و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه "هفته راهنما" سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ شروع به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:


هفته راهنما را خدمت بنیان کنگره ی ۶۰ مهندس دژاکام و خانواده محترم ایشان که وقت خود را برای ما می‌گذراند تبریک عرض میکنم. از راهنمای درمان اعتیادم مسافر حسین و راهنمای سفر سیگارم و سفر جونزم مسافر پیام و این هفته زیبا را  به کلیه راهنماهای شعبه اردستان تبریک عرض میکنم.


اگر کلمه راهنما را بخواهیم معنی کنیم یعنی کسی که راه را به ما نشان می‌دهد. چه کسی میتواند راه را به ما نشان دهد؟ کسی که این راه را رفته باشد و سختی راه را چشیده باشد و در آن راه به وضعیت کامل به مقصد رسیده باشد. در کنگره ۶۰ کسی که راهنما می شود، جایگاهی را تجربه می کند و ما باید قدر دان این جایگاه باشیم.


ما روز اول که به کنگره می‌آییم به محض ورودمان به کنگره با راهنمای تازه واردین با شال سبز مواجه می‌شویم با آغوش باز ما را می پذیرد و نق نق‌های ما را گوش می‌دهد و سوال های تکراری ما را با حوصله جواب می‌دهد و ما را با مسیر کنگره آشنا می‌کند و شاید راز ماندگاری ما در کنگره همان راهنمای تازه واردین باشد که روز اول با ما برخورد می کند.


بعد از سه جلسه حسمان و هرجوری که ارتباط ما با راهنمای شال نارنجی برقرار می‌شود راهنمای شال نارنجی را انتخاب می‌کنیم و در پروسه درمان قرار می‌گیریم و مسیر زندگی‌مان را تغییر می‌دهیم و راهنما از زندگی اش از مالش می‌گذرد چون به آن تعادل و آرامش و حال خوش رسیده و می‌آید خدمت می کند. بدون هیچ چشم داشتی و  امروز هیچ کس حاضر نیست بدون مزد دست کسی را بگیرد و کمکی به کسی بکند ولی در کنگره ۶۰ این اتفاق می‌افتد که خدمت به خلق کردن یک فردی و یک نفر را احیا کردن راهنمای کنگره ۶۰ بدون چشم داشت انجام می دهد و در کنگره علم زندگی کردن را به ما می آموزد.

در هر سال چهار تا جشن در کنگره داریم و یکی از آنها جشن راهنما است که در این هفته ما وقت داریم که از راهنمای خود  تشکر کنیم و این راهنما از خیلی وقت هایشان که می‌تواند در مهمانی ها باشد را می‌زند و به کنگره می‌آیند تا یک نفر را به احیا برسانند و جناب مهندس جایگاه راهنمایی را اینقدر احترام برایش قائل است گفته است؛ من  تنها جایی که سر تعظیم فرود می‌آورم جایی است که یک راهنما رهجو را برای رهایی به تهران می‌آورد.


امیدوارم بتوانیم در این جشن به نحوی که شایسته راهنمایان شعبه است از راهنما تازه واردین و از راهنمای شال نارنجی و راهنمای درمان سیگار و راهنمای سفر جونز و هر کدام  که قدمی برای ما برداشته اند به بهترین نحو از آنها تشکر کنیم.

تایپ: مسافر مجتبی لژیون دوم 

عکاس: مسافر میلاد لژیون دوم

تنظیم وارسال‌: مسافر محمد رضا لژیون دوم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .