English Version
English

هدف عشق است

هدف عشق است

خداروشکر که به من فرصت و این اجازه داده شد که در زیر سقف کنگره نفس بکشم. از اولین راهنمای راستین کنگره آقای مهندس، خانم آنی عزیز و استاد امین،  راهنمای جهانبینی بسیار تشکر می‌کنم که هر چه آموزش گرفتم از دانش این عزیزان بوده است.
هفته راهنما را به تمام راهنمایان کل کنگره تبریک می‌گویم و امیدوارم خیر و برکت این کار بزرگ به زندگی‌شان برگردد.  از راهنمای عزیزم خانم معصومه تشکر می‌کنم که اگر در این جایگاه قرار دارم از آموزش‌های خوب این عزیز بوده است.
در بَدو ورودم به کنگره، در دنیایی از تاریکی بودم و به لطف وجود راهنمای عزیزم و تمام راهنمایان کنگره توانستم ذره ذره حرکت کنم و مسیر زندگیم را روشن کنم، خیلی خوشحال و سعادت‌مندم که هنوز هم اجازه خدمت به من داده شده است.
به قول استاد سردار "همه ما برای آموزش و خدمت به این هستی آمده ایم."

هر شخصی که وارد کنگره می‌شود باید آموزش‌های کنگره را در زندگی استفاده کند تا بتواند به آرامش‌، آسایش و رهایی برسد و این آموزش زیر نظر راهنما باید انجام شود. این پروسه برای هر شخصی متغییر است‌ می‌تواند زمان آن کوتاه باشد و یا چندین سال طول بکشد. در طول این مدت با معنای محبت و عشق آشنا می‌شود.
در وادی چهاردهم استاد رعد می‌فرمایند:" عشق کلمه‌ای‌ است با معنای چندگانه، آرام آرام آغاز می‌شود و سپس ادامه می‌یابد. کم‌کم معنای محبت پیدا می‌شود و آن‌گاه که در ادامه و طول زمان خلوص یافت کلمه‌ای دیگر پدیدار می‌شود."

شروع حرکت در کنگره تا رسیدن به مرحله راهنما شدن باید این‌چنین آرام باشد، تا شخص در طول این مدت در حرکت خودش خالص شود و بتواند راهنما بشود.
راهنما شدن در کنگره هدف نیست، هدف عشق است و عشق، هدفی که بالاترین دستاورد را برای خود شخص دارد. اگر کسی بتواند به آن عشق حقیقی برسد می‌تواند بگوید به هدفش رسیده است.
به نظر من خدمت کردن در هر جای کنگره یکی از لذت‌بخش‌ترین انفاق‌هایی است که شخص می‌تواند انجام دهد. و راهنما شدن مثل نوری است که راهنما باید اول درون خودش را روشن کند تا بعد بتواند آن را به دیگران هدیه بدهد.
امیدوارم همیشه توفیق این خدمت را داشته باشم.

نویسنده: راهنما همسفر لیلا.د (لژیون۹)
ویراستاری: همسفر زهرا رابط خبری (لژیون۹)
تنظیم و ارسال: همسفر مژگان رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون۵)

همسفران نمایندگی پروین اعتصامی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .