English Version
English

راهنما منشأ خیر در عالم

راهنما منشأ خیر در عالم

هفتمین جلسه از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی‌خصوصی کنگره۶۰ ویژه همسفران نمایندگی اسلامشهر با استادی همسفر نسرین ایجنت نمایندگی، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر نسیم با دستور‌جلسه « هفته راهنما » روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶:۰۰برگزار شد.

سخنان استاد؛

خدا را شکر می‌کنم که امروز روزی من قرار داد تا در یک روز قشنگ در این جایگاه قرار بگیرم، از خانم نگهبان سپاس‌گزارم که به من اجازه خدمت دادند به نیابت و نمایندگی از رهجویان عزیز این‌جا هستم تا در کنار هم هفته راهنما را جشن بگیریم، انشاالله که خداوند بیش‌ترین برکت را به جشن و خدمت امروز ما بدهد و بهره لازم را بگیریم. قبل از هرچیز این هفته قشنگ و مبارک و پر از خیر و برکت را خدمت بنیان‌ کنگره۶۰ که استاد و راهنمای اصلی ما در این مسیر هستند و خانواده محترم‌شان و تمام راهنمایان کنگره۶۰ به ویژه راهنمایان نمایندگی اسلامشهر و همچنین خدمت راهنمای خودم سرکار خانم فاطمه جعفری تبریک و تهنیت می‌گویم، اگر من الان این‌جا هستم و خدمت می‌کنم به واسطه آموزش‌ها و هدایت‌های ایشان است.
به‌نظر من صحبت‌کردن در مورد راهنما و جایگاه راهنما کار سختی است، راهنما بودن یک شغل نیست یک واژه است و مترادف عشق است. از یکی پرسیدند عاشقی چیست؟ گفت: چون ما شوی بدانی. وقتی جایگاه راهنما را تجربه می‌کنید به حقیقت موضوع پی خواهید برد. وقتی جایگاه‌های خدمتی را یکی‌یکی تجربه می‌کنید، متوجه می‌شوید چه حکمتی پشت این قضیه است. در دنیایی که زندگی می‌کنیم اگر بخواهند برای ما یک کار کوچک و خیر انجام دهند یا یک قدم کوچک بردارند سود و منفعت و زیان شخصی خودشان را در نظر می‌گیرند و در مقابل انسان‌هایی نیز هستند که منشأ خیر در عالم هستند، بدون کوچک‌ترین چشم‌داشت وقت و زمان خودشان را صرف آموزش و خدمت می‌کنند. اگر نگاه، نگاهی سطحی باشد می‌گویند این کار دیوانگی محض است.
در جایگاه خدمتی آن‌چه که دریافت می‌کنید، قابل مقایسه با انرژی در جهان مادی نیست، تمام این عشق سرمایه‌گذاری و خدمت‌هایی که در کنگره دارند انجام می‌شود برای این است که من رها شوم و بروم برای هدف والاتر که آموزش‌گرفتن و خدمت‌کردن است. هدف آقای مهندس از تاسیس کنگره۶۰ آموزش و پرورش انسان است، انسانی که استاد و راهنما شود، انسانی بسازیم که قادر باشد در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی حرکت کند و با محبت و عشق به انسان‌های دیگر خدمت کند، همه هستی و همه انسان‌ها را دوست داشته باشد. راهنماها قالب‌هایی هستند که توسط کنگره‌۶۰ ساخته شده‌اند، راهنماها از ابتدا راهنما نبودند آن‌ها هم رهجو بودند و جایگاه رهجو بودن را طی کردند.

وقتی شما در جایگاه رهجو یک‌سری از وظایف ابتدایی را به‌درستی انجام دهید، وظایف بزرگ‌تری به شما نشان داده خواهد شد. به همان اندازه که تکلیف‌تان را در راستای جایگاه‌تان انجام دهید مسیر برای‌تان باز می‌شود، همه این‌ها در استمرار و در حرکت هستند، نه در سکون.

پس هرکسی نمی‌تواند در جایگاه راهنمایی مورد هدایت قرار بگیرد، آیا اگر آقای مهندس حرکت خود را آغاز نمی‌کردند می‌توانستند راهنما و هدایت‌گر ما باشند؛ پس اولین شرط این است که مسئله خودم را حل کنم تا بتوانم مسئله دیگران را حل نمایم. وقتی منِ نسرین مشکلی در خودم پیدا کردم و آن را حل کردم و از آن مسئله خارج شدم، آن‌وقت‌ به من اجازه داده می‌شود تا از آن دانش و از آن تجربه برای رهجو استفاده کنم یعنی؛ پشت این قضیه یک اجازه‌ای وجود دارد. برگزاری جشن‌ها، قدردانی‌کردن، تشکر‌کردن از برنامه‌های آموزش ما در کنگره می‌باشد، این‌که یاد بگیریم نباید نسبت به رب و مربی خود لکنود باشیم. امیدوارم همه ما بتوانیم به بهترین شکل ممکن از راهنمای خود قدردانی کنیم. امیدوارم خداوند بیشترین هدایت‌ها را شامل حال ما کند و بیشترین توجهات را به ما داشته باشد و ما را مشمول رحمت خودش قرار بدهد. از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید از همگی سپاس‌گزارم.

گزارش تصویری مراسم هفته راهنما

تایپ و ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر خدیجه

ویرایش: راهنمای تازه‌واردین همسفر مریم

عکاس خبری: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)

همسفران نمایندگی اسلامشهر 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .