English Version
English

مصاحبه با راهنمایان نمایندگی باباطاهر

مصاحبه با راهنمایان نمایندگی باباطاهر

با سلام و عرض تبریک به مناسبت هفته راهنما و خداقوت خدمت راهنماهای گرامی برای عشق و خدمت بی‌پایان این عزیزان، شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می‌کنم، همراهی شما باعث دلگرمی ما می‌باشد.

مصاحبه با راهنما همسفر سمیه

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان سمیه هستم همسفر اسماعیل با تخریب ۱۵ سال وارد کنگره شدم آخرین آنتی ایکس مصرفی هروئین 

طول مدت سفر اول ۱۱ ماه و ۲۰ روز با روش dst و شربت ot سفرمان را آغاز کردیم، با راهنمایی علی رضا علی بخشی و راهنمای خودم خانم معصومه عزیز الآن هم به لطف خدا 6 سال و 9 ماه‌ که رها شدیم.

 


بزرگترین موهبت این جایگاه خدمتی برای خودتان و زندگیتان چه بوده است؟ 

بزرگترین موهبتی که این جایگاه برای من داشت این بود که فرق خدمت بلاعوض با معامله را فهمیدم که این خدمت، هم باعث کمک به خلق و هم صدها برابر کمک به خودم می‌شود که من به خودم بپردازم و در یک کلام خودم را ببینم و شروع به تزکیه و پالایش خودم کنم تا نفس خودم را آماده کنم برای رسیدن به خالق هستی و خدمت به خلق.

 

احساستان را در قالب کلمه در رابطه با واژه‌های زیر بیان کنید؟

تازه وارد: شکوفه
رهجو: امانت
راهنما: عاشق

 

احساس شما بعد از قبولی در آزمون راهنمایی و تشکیل لژیونتان چه بوده است؟

احساس من در آن لحظه واقعاً غیر قابل وصف است ولی اگر بخواهم مختصری در مورد آن بگویم مثل این بود که دوباره از مادر متولد شدم و دنیای جدیدی را جلوی چشمانم حس کردم و با شور و هیجان دوست داشتم زودتر در این دنیا قدم بگذارم ولی یک لحظه سنگینی بار این مسئولیت بزرگ کل وجود من را فرا گرفت ولی شور خدمت باعث شد که بر آن ترس غلبه پیدا کنم و از خداوند یاری خواستم تا در این مسیر پر عشق و محبت بتوانم درست قدم بگذارم و حامی دردمندانی که از اعتیاد ترکش خورده‌اند باشم.

 

راهنمای موفق به چه کسی می‌گویند؟

به نظر من در کنگره ۶۰ همین‌طور که جناب آقای مهندس می‌فرمایند راهنمایی موفق است که طبق قوانین و حرمت‌های کنگره پیش برود قطعاً موفق است اگر راهنما معرفت، عمل سالم و عدالت را سرلوحه کار خود قرار دهد مسلماً نیروهای الهی یاریگر ما می‌شوند و از ما حمایت می‌کنند این حمایت باعث موفقیت انسان در هر عرصه‌ای می‌شود و به گفته جناب آقای مهندس راهنمایی موفق است که خدمتگزار باشد نه سرور دیگران.

 

سخن شما با همسفرانی که واجد شرایط شرکت در آزمون راهنمایی این دوره می‌باشند چیست؟ 

این‌که نهایت تلاش خودشان را برای شرکت و قبولی در آزمون انجام دهند چون تنها تکمیل کننده آموزش‌های ما در سفر اول و هم‌چنین تنها راه رسیدن ما به خودمان فقط خدمت می‌باشد همه خدمت‌ها در کنگره مهم می‌باشند ولی در راهنمایی ما می‌توانیم به آموزش و تکامل بالاتری برسیم.

 

نقش همسفر در پیشبرد اهداف کنگره چه می‌باشد؟ 

کنگره ۶۰ فقط یک مرکز درمان اعتیاد نیست بلکه کارهای آن احیای انسان است برای این‌که هر فردی به تکامل و آرامش برسد باید خانواده متعادلی داشته باشد که بیشتر بار آموزش در کانون خانواده بر عهده همسفر می‌باشد، بنابراین برای رسیدن یک مسافر به رهایی و آرامش و تعادل که یکی از اهداف کنگره است به اجرا برساند. مسافر و همسفر دو نیروی مکمل یکدیگر هستند که به تنهایی راهی از پیش نمی‌برند و حتماً باید در کنار یکدیگر باشند نه در مقابل هم به گفته استاد امین در همسرها نیرو و پتانسیلی وجود دارد که اگر جایگاه خود را پیدا کنند می‌توانند نقش موثری هم در درمان اعتیاد و هم در تغییر افکار و اندیشه افراد بیرون داشته باشند.

 

به عنوان سخن پایانی اگر صحبتی دارید بفرمایید؟ 

خداوند خودم را هزاران بار شکر می‌کنم به خاطر فرصتی که این‌گونه در اختیار من گذاشته، شکر برای آرامشم، شکر برای سلامتی مسافرم و هزاران مسافر دیگر، شکر برای آموزش‌های بی‌منتی که در اختیار من گذاشته شده و هزاران شکر به خاطر وجود پر مهر بزرگ مرد جناب مهندس بزرگوار که با مردانگی و فداکاری خودش راه درمان را برای هزاران نفر فراهم کردند و باعث بیداری آن‌ها و آرامش زندگی‌ها شدند به خاطر این عمل عظیم شکر شکر شکر.

 

مصاحبه با راهنما همسفر معصومه

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان معصومه هستم همسفر

با بیش از ۱۰ سال تخریب وارد کنگره شدیم، آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک حدود یازده ماه سفر کردیم به روش dst با داروی اوتی به راهنمایی راهنمایان گران‌قدر، آقای امرایی بزرگوار و خانم معصومه عزیز، الان هم به مدت چهار سال و یک ماه است که آزاد و رها هستیم.

 

بزرگترین موهبت این جایگاه خدمتی برای خودتان و زندگیتان چه بوده است؟

خدمت در این جایگاه به من یاد داد که کمتر قضاوت کنم و بیشتر بیاموزم در این جایگاه از تمام دردمندانی که هر کدام واقعا معلم من هستند آموزش میگیرم.

 

احساستان را در قالب کلمه‌ای در رابطه با واژه‌های زیر بیان کنید؟

تازه وارد: واژه تازه وارد یعنی جدیدالورود، ناآشنا، ناامید، میوه نارس که با آموزش‌های کنگره به میوه رسیده و به انسان امیدوار تبدیل می‌شود.
رهجو: فردی که به دنبال راهی برای نجات است جوینده راه است و راه درست را با آموزش‌های منطقی و اصولی به دست می‌آورد.
راهنما: راهنما یعنی وادی عشق که بی‌منت می‌بخشد و کمک‌کننده رهجو است برای عبور از دریای پرتلاطم اعتیاد و تاریکی‌های آن برای رسیدن به روشنایی و نور.

 

احساس شما بعد از قبولی در آزمون راهنمایی و تشکیل لژیونتان چه بود؟

احساس شادی و شعف زیادی داشتم چون می‌توانستم پروسه درمانم را کامل کنم و آموزش‌های بیشتری بگیرم و در مرحله بعدی خدمت کردن به هم‌نوعان خودم.

 

راهنمای موفق به چه کسی می‌گویند؟

راهنمایی موفق است که از بالا به رهجو نگاه نکند و با عشق و محبت مادرانه و هیبت پدرانه لژیون را به بهترین شکل اداره کند، اطلاعات و دانش به روز کنگره را دریافت کند و به رهجوها انتقال دهد، سی‌دی‌های آموزشی را گوش دهد و بنویسد و آن‌ها را کاربردی کند، از آموزش شاگردان لحظه‌ای غفلت نکند و در لژیون متکلم وحده نباشد، اجازه مشارکت به رهجوها بدهد و همواره سعی کند شاگردان بااخلاق و فرمانبردار و خدمتگزار برای کنگره تربیت کند.

 

سخن شما با همسفرانی که واجد شرایط شرکت در آزمون راهنمایی این دوره می باشند چیست؟

اولا شکرگزار خداوند باشند که این موهبت الهی نصیبشان شده است و به درمان رسیده‌اند و حالا می‌توانند در آزمون راهنمایی شرکت کنند خداوند هرکسی را لایق خدمت کردن نمی‌کند پس با تمام سعی و تلاش خودشان در این مسیر حرکت کنند تا به این جایگاه برسند، بار آموزشی جایگاه راهنمایی بسیار بالا و شیرین است. رهجو دیروز که با ناامیدی و اضطراب وارد کنگره شده بود امروز با کاربردی کردن آموزش‌های کنگره و فرمانبردار بودن بدون چون و چرا می‌تواند در این جایگاه قرار بگیرد و با عشق و محبت آموزش دهد و آموزش بگیرد.

 

نقش همسفر در پیشبرد اهداف کنگره چه می‌باشد؟

همسفر نقش همراه و پشتیبان را دارد و نقش مکمل درمان اعتیاد مسافر را دارد اگر مسافر خوب سفر کند به خاطر عملکرد خوب همسفر می‌باشد همسفر اگر دانایی لازم را داشته باشد و آموزش‌های کنگره را کاربردی کند می‌تواند به مسافرش کمک کند تا به درمان برسد و بال پرواز مسافرش باشد اما شرط اصلی این است که مسافر خواسته درمان داشته باشد.

 

به عنوان سخن پایانی اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

در پایان از جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم کردند که بیاییم و آموزش بگیریم و به حال خوش برسیم و امیدوارم کسانی‌که مسیر درمان را پیدا نکرده‌اند به زودی این راه را پیدا کنند و از تاریکی‌های اعتیاد نجات یابند. قدردان کنگره و تمام کسانی که برای رهایی من و انسان‌های دیگر زحمت می‌کشند هستم و عاشقانه دست‌هایشان را می‌بوسم و سجده شکر به‌جا می‌آورم.

 

تهیه گزارش: مرزبان خبری همسفر زهرا

تنظیم و ارسال: همسفر سمیرا  (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی باباطاهر همدان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .