English Version
English

اعتیاد و مواد مخدر بر روی بیان ژن اثر می‌گذارد

اعتیاد و مواد مخدر بر روی بیان ژن اثر می‌گذارد

در این سی‌دی آقای مهندس فرمودند: «سازمان بهداشت جهانی اعتیاد را مسمومیت مزمن و وابستگی اعلام کردند که آقای مهندس فرمودند: تعریف غلطی است. در بیماری‌ها وابستگی نداریم و در اعتیاد باید چرخ را از نو اختراع و مشخص کنیم که اعتیاد چیست؟ کدام تعریف درست است، تا به درمان کمک کنیم.»

 معتادان گمنام که در آمریکا پرچم دار درمان هستند، معتقدند: «اعتیاد بیماری مرموزی است و قابل درمان نیست.» دانشگاه‌های معروف دنیا مثل هاروارد دنبال واکسن اعتیاد می‌گردند و جزئیات مسئله را پیدا نکردند. شاید این‌ها به ترک اعتیاد برسند؛ اما درمان نمی‌شوند. آن‌ها اعتقاد دارند که اعتیاد یک بیماری ذهنی است که این هم مفهومی ندارد؛ ذهن جزئی از جسم است.روان چیست؟ روان یعنی رفتار، کردار و خلق‌وخوی ما که آن هم ریشه در جسم دارد. جسم از افکار و مواد فرمان می‌گیرد و شما می‌توانید با جهان‌بینی باعث تغییرات در آن شوید.

در این سی‌دی جناب مهندس فرمودند: «نظر ما این است که تمام حالات روحی و روانی ما مثل خوشحالی، ناراحتی، ناامیدی، مصرف مواد مخدر همه و همه ریشه در جسم دارد.» افکار و‌ اندیشه ما روی ساختار فیزیولوژی تأثیرگذار است. جسم و روان از هم جدا نیست؛ ساختار روان و جسم مکمل هم هستند و از هم جدا نیستند. در بیماری افسردگی می‌گوییم: بیماری ذهنی است؛ اما قرص می‌دهیم و این دارو روی گیرنده‌های جسم اثر می‌گذارد.

 در مورد اعتیاد هم می‌گویند: یک بیماری روانی است؛ اما از داروی متادون استفاده می‌شود که روی جسم اثر می‌گذارد، یعنی درست است که ذهن و روان را تفکیک می‌کنیم؛ اما به هم مرتبط هستند و روی هم اثر می‌گذارند.در جسم ما میلیاردها باکتری مفید وجود دارد که حیات ما به آنها بستگی دارد و  ما در اثر تغذیه ناسالم و استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک‌ها به باکتری‌های بدن آسیب می‌رسانیم و‌ مشکلات فراوانی مانند بیماری‌ها را به وجود می‌آوریم، در صورتی که اگر این باکتری‌ها از بین بروند ما هم از بین می‌رویم؛ برای مثال مشکل یبوست به دلیل از بین رفتن باکتری‌های درون روده است که در کنگره برای درمان آن از D.SAP استفاده می‌شود. 

اعتیاد یک بیماری جسمی است و کاملاً به جسم بستگی دارد؛ تمام مکتب‌های دین گرا، زور درمانی، کتک درمانی راهشان غلط است و تنها به ترک‌کوتاه می‌رسند و درمان صورت نمی‌گیرد. اعتیاد و مواد مخدر بر روی بیان ژن اثر می‌گذارد و آن را تغییر می‌دهد. در بدن DNA مانند کتاب آسمانی است وفرامین بدن را صادر می‌کند؛ اما مواد مخدر آن را تغییر می‌دهد و یا در کار آن اختلال ایجاد می‌کند در نتیجه فرمان برای تولید مواد صادر نمی‌شود و جسم دچار مشکل می‌گردد. 

زمانی که از واژه تریاک استفاده می‌کنیم یعنی یک ماده مخرب و اعتیاد آور؛ اما باید دید خود را تغییر دهیم و ببینیم تریاک چیست؟ تریاک دارای ۲۵ نوع آلکالوئید از ترکیبات مفید و موثر است که مهم‌ترین آن مرفین، کدئین و نارسئین است. که در بیان ژن‌ها تأثیرگذار است. هیچ‌کدام از ترکیبات تریاک سم نیست. در جراحی و زمانی که برای فرد مرگ رخ دهد، از مرفین برای بازگرداندن ضربان قلب استفاده می‌شود و یا کدئین ترکیبی از تریاک است و جز پرفروش‌ترین داروهای جهان است.در اشخاص بزرگسال مصرف یک تا یک و نیم گرم تریاک  معمولاً اثر کشنده دارد.

 در مسمومیت مصرف تریاک عوامل تحریکی، سنگینی سر و سرگیجه رخ می‌دهد و‌ مردمک چشم تنگ می‌شود و فرد به خوابی عمیق فرو می‌رود. برای رفع حالت مسمومیت می‌توان از دم کرده‌ قهوه و کمی الکل استفاده کرد. الکل اثر مرفین را خنثی می‌کند. یک مصرف کننده تریاک در زمان مصرف، دچار هیچ یک از علائم مسمومیت نمی‌شود و در واقع اگر تریاک مصرف نکند دچار سندروم محرومیت می‌گردد و در اثر قطع مصرف مواد رفتارهای نابهنجار از خودشان نشان می‌دهند که عکس‌العمل‌های آشکار و پنهان نام دارد.

 عکس‌العمل‌های پنهان ریشه دارترین مشکل درمان شناخته شده‌اند، بنابراین علت این حالات، افکار و اندیشه وریشه در جسم دارد که باید سیستم شبه‌افیونی بدن شخص بازسازی شود تا به تعادل برسد. چون یک سری مواد از تعادل خارج شده و یا تولید نمی‌کند. برای برقراری تعادل باید سعی کنیم بدن خودش مواد را تولید کند؛ چرا که چشمه باید از خود جوشش داشته‌ باشد.حالت‌های روحی و روانی مثل افسردگی، دوقطبی همه ریشه در جسم دارند.

انسان برای این‌که بتواند بیماری‌های جسمی و روانی را درمان کند باید به جسم توجه کند تا به حیات خود ادامه دهد. اگر فیزیولوژی خوب کار کند، اگر تمام مشکلات دنیا بر انسان  هجوم آورد دست به خودکشی نمی‌زند.بیماری‌های روانی ریشه دارند و مانند گیاه ریشه آن‌ها باعث ماندگاری آن بیماری می‌شود و تنها راه حل آن از بین بردن ریشه آن در جسم است و زمانی که ریشه از بین برود آن حالت افسردگی یا بیماری روحی سریع از بین می‌رود.

شاید بتوانیم بیماری سرطان را در جسم پیدا کنیم و درمان کنیم؛ اما ریشه بیماری اعتیاد مربوط به ژن‌ها می‌شود که باعث می‌شوند بدن از تنظیم خارج شود. در واقع در اعتیاد بیان ژن از تنظیم خارج شده‌است و برای درمان باید این ژن‌ها دوباره تنظیم شوند.کلام آخر اینکه ریشه همه بیماری‌های جسم، روان و ذهن همه به هم مربوط می‌شوند.

تایپ: همسفر مریم رهجوی‌راهنما همسفر آذر (لژیون چهارم)
ویراستار و رابط خبری: همسفر فتانه رهجوی راهنما همسفر آذر(لژیون چهارم)
عکس و ارسال: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر کبری (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی چرمهین 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .