English Version
English

محبت را در خدمت کردن باید تمرین کنیم

 محبت را در خدمت کردن باید تمرین کنیم

پیرامون دستور جلسه هفتگی: «هفته راهنما» گفت‌‌وگویی صمیمانه با‌ همسفر الهام داشتیم.

شما عزیزان را به ادامه آن دعوت می‌کنیم:

به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان الهام هستم، همسفر محمدرضا    

 با بیش از ۲۰سال تخریب وارد کنگره شدیم، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، ده ماه سفر کردیم، راهنمای مسافرم جناب آقای محسن حداد شیرازی و راهنمای عزیز خودم خانم تکتم از لژیون۷ شعبه فردوسی در حال حاضر به یاری دستان پر از مهر جناب مهندس ۲سال و ۶ماه است که آزاد و رها هستیم. 

هفته راهنما را در ابتدا به اولین راهنمایان کنگره۶۰، جناب مهندس، خانم آنی دژاکام و استاد امین گرامی تبریک می‌گویم و در ادامه به‌ تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ و راهنمایان شعبه فردوسی که حسابشان با عشق است، مخصوصاً راهنمای بزرگوارم سرکار خانم تکتم عزیز و راهنمای مسافرم جناب آقای محسن حداد تبریک می‌گویم و توفیق بهترین‌ها را برایشان آرزو دارم. 

از دیدگاهی در کنگره60 پرداخت زکات‌ رهایی راهنمایی است، راجع‌به این موضوع توضیحاتی ارائه دهید؟

همین‌طور که امام علی (ع) فرمودند: زکات علم، انتشار به مردم است. این جمله همین مفهوم را می‌رساند که در کنگره علمی که فراگرفته‌ای را باید در اختیار هم‌نوع خود قرار دهی و این کار مکمل آموزش‌ها و تزکیه و پالایش است و تکرار آموزش‌ها باعث می‌شود، این علوم انسانی که سخت‌ترین علوم است، را بهتر آموزش بگیریم و در خودمان عملیاتی کنیم.  

مهم‌ترین مشخصه یک راهنما محبت، عقل و ایمان است. درباره‌ی این جمله توضیح دهید؟

محبت، عقل و ایمان در وجود راهنما یعنی؛ عاشق بودن و عشق بلاعوض به مخلوقین خداوند است.

مفهوم این کلمات در وادی ۱۴ گنجانده شده است. این کلمات در وجود یک راهنما باید مانند؛ چشمه‌ای جوشان که از دل زمین بیرون می‌آید، شود و راهنما از محبت، عشق و ایمان غنی باشد و با عقل و درایت برای رهجو بستری امن ایجاد کند. من از ابتدا ورودم به کنگره این بستر امن را که همان محبت، عقل و ایمان بود را در وجود راهنمایم دیدم و به کنگره و آموزش‌های کنگره ایمان پیدا کردم و پیوند محبت در من ایجاد شد.

انسانی که آموزش می‌دهد، خودش نیز آموزش می‌بیند. دیدگاه شما راجع‌ به این جمله چیست؟

جناب مهندس می‌گویند؛ خروج دیگران از تاریکی کاری‌ والا و ارزشمند است و اما راهنما باید بداند، وقتی به دیگران آموزش می‌دهد، خودش بهتر آموزش‌ها را فرا می‌گیرد. من از روزی که خدمت در جایگاه تازه‌واردین را شروع کردم، این جمله؛ جناب مهندس را درک کردم که انسان باید به جایگاهی برسد که به هر شخصی که آموزش می‌دهد، خود بیشتر آموزش بگیرد و این دوره خدمتی که در اختیار هر فردی که قرار می‌گیرد، فرصتی است که تاریکی‌های درون خود را پیدا کند و تزکیه پالایش انجام دهد و رشد کند.

از دیدگاه شما یک راهنما موفق چه خصوصیاتی دارد؟ 

راهنمایی موفق است که محبت را سرلوحه خود قرار دهد، با محبت و عشق رهجو را جذب کنگره و پیوند محبت را ایجاد کند، به ساده‌ترین روش علم کنگره را به رهجوها انتقال دهد و شاگردانی خدمت‌گزار برای کنگره پرورش دهد، تا مسیر و راه کنگره ادامه‌دار بماند.

پیام شما به کسانی که می‌خواهند، در امتحان کمک راهنمایی شرکت کنند چیست؟

به قول راهنمای عزیزم؛ (فرصت‌ها مانند ابرها زود گذر هستن)

راهنما شدن فرصتی است، برای انسان‌های عاشق، برای عشق ورزیدن، 

به گفته استاد امین؛ محبت را در خدمت‌ کردن باید تمرین کنیم. امیدوارم کسانی که خواسته قوی دارند، با تلاش و کوشش و برنامه‌ریزی نمره قبولی آزمون را کسب کنند. گرفتن شال از دستان پر از عشق جناب مهندس یک موهبتی است که باید لمس شود.

 به امید موفقیت برای تک‌تک عزیزان در شعبه فردوسی ممنون و متشکرم از وقتی که در اختیار من قرار دادید و تشکر می‌کنم، از تمام خدمتگزاران سایت که با تلاش و کوشش پیام عشق و محبت را به دیگران انتقال می‌دهند.

از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید بسیار سپاس‌گزارم.

تهیه و تنظیم گزارش: همسفر زهرا، رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون سوم)

ارسال مطلب: همسفر الهام، رهجوی راهنما همسفر رویا (لژیون هشتم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .