English Version
English

مگر می‌شود درس عشق بدهی و عاشق نباشی

مگر می‌شود درس عشق بدهی و عاشق نباشی

ابتدا درود می‌فرستم خدمت استاد بزرگ، معلم اخلاق، مهندس حسین دژاکام ناجی هزاران نفر و هزاران زندگی در دنیا و راهنمای همه افراد در کنگره ۶۰، خدمت راهنمای خوبم خانم نسرین هم درود می‌فرستم، در ابتدا که وارد کنگره شدم راهنمای تازه واردینم به من گفت: راهنمای خود را از روی دلت انتخاب کن، ببین کدام راهنما مهر و محبتش بیشتر به دلت می‌نشیند، آن روز را به خوبی به یاد دارم، جشن تولد رهایی خانم نسرین و مسافر محترمشان بود، چنان صحبت‌های راهنمایم به دلم نشست که صحبت‌های هیچ استاد و معلمی قبلا این چنین به دلم ننشسته بود، من هم هم‌زمان با راهنمایم اشک ریختم و با خنده‌هایش خندیدم و شاد شدم.

دست‌هایی که کمک می‌کنند مقدس‌تر از لب‌هایی است که دعا ‌می‌کنند؛ زندگی من با دستان راهنمای دلسوزم نجات پیدا کرد، من باید روزی هزاران بار شاکر خداوند باشم که کنگره ۶۰ و راهنمای خوبم را بر سر راهم قرار داد. چگونه می‌توانم وصف فرشته‌ای دلسوز و مهربان و پر محبت چون خانم نسرین را بنویسم؟! زمانی که سرشار از ناامیدی پای بر این راه گذاشتم، قلب پر از مهرش، تبسم‌های زیبایش، چشم های پر از امیدش یاری گر غصه‌های دلم شد.

«با حرکت راه نمایان می‌شود»؛ من با تمام سختی‌هایی که در این مسیر بر سر راهم قرار گرفت اما شروع به حرکت کردم و اگر محبت‌‌ها، راهنمایی‌ها، عشق و امید راهنمایم نبود همان اول جا می‌زدم و راهنمایم مانند باران بر کویر خشک اندیشه‌ام بارید و مرا از بیابان برهوت نجات داد.

مگر می‌شود درس عشق بدهی و عاشق نباشی! مگر می‌شود درس صبر بدهی و صبور نباشی! مگر می‌شود درس آرامش بدهی و آرام نگیری! مگر می‌شود درس توکل و تسلیم بدهی و خود تسلیم نشوی! همیشه دلگرمم کردی که جاده‌های پر پیچ و خم زندگی را با امیدواری طی کنم و دستم را گرفتی تا از پرتگاه جاده زندگی سقوط نکنم، خیلی وقت‌ها اگرمشکلی در زندگی‌ام بود یا حرفی در دل داشتم بدون این‌که حرفی با راهنمایم بزنم ناخودآگاه خانم نسرین در لژیون صحبتی می‌کرد یا حرفی می‌زد و بدون این‌که مشکلم را برایش بازگو کنم از ایشان راه‌حل مشکلم رامی‌گرفتم و این به‌خاطر حس پر مهر و محبت و عشق راهنمایم است.

سپاس می‌گویم به اندازه تمام مهربانی‌هایت که یاری‌ام کرد که کوله بار اضطراب و نگرانی و ترس و خستگی‌هایم را بتوانم بر زمین بگذارم و کم‌کم رفتارم تغییر کند و اندیشه‌ام را سالم کنم و بر افکار منفی‌ام غلبه کنم. امیدوارم با اراده و تلاش صادقانه خود در این راه قدم بردارم و اندکی از بار زحماتتان را کم کنم و شاهد لبخند رضایت بر لب‌هایتان باشم و همیشه در زندگیتان موفق و سربلند و سلامت باشید.

رابط خبری و نویسنده: همسفر سمیه رهجوی راهنما همسفر نسرین (لژیون یکم)
ویراستار: همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر سودابه (لژیون سوم)
ارسال: همسفر راهله رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی جهان‌بین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .