English Version
English

کنگره مربوط به یک مکان خاص نیست؛ کنگره یک تفکر و اندیشه است

کنگره مربوط به یک مکان خاص نیست؛ کنگره یک تفکر و اندیشه است

یازدهمین جلسه از دوره یازدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی قائم‌شهر، با استادی ایجنت محترم مسافر محمود، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر مصطفی با دستور جلسه «هفته راهنما» در تاریخ 11 اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان، محمود هستم یک مسافر.
خیلی خوشحالم از اینکه امروز در جمع شما هستم. از نگهبان و دبیر عزیز هم سپاسگزارم که این فرصت را در اختیار من قراردادند تا در این جایگاه قرار بگیرم.
هفته راهنما را در رأس به اولین راهنمای کنگره 60، آقای مهندس تبریک می‌گویم، به استاد امین و سرکار خانم آنی بزرگ که اولین راهنمای گروه همسفران هستند تبریک می‌گویم و همچنین به تمام راهنمایان کنگره 60 در سراسر کشور و به‌خصوص راهنمایان نمایندگی خودمان تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه این عزیزان دارم.
ما در کنگره جشن‌های زیادی داریم؛ از قبیل جشن دیده‌بان، جشن مرزبان و ایجنت، جشن راهنما، جشن همسفر، جشن گلریزان و جشن بنیان. جشن هفته راهنما جزو جشن‌های اصلی کنگره است که همه ساله در کنگره برپا می‌شود و من فکر می‌کنم هدف از جشن راهنما بیشتر آشنایی ما با ساختار و فرهنگ کنگره است که فرهنگ سپاسگزاری و قدردانیست.


ما وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اساس کار کنگره برمبنای راهنمایی است. کنگره یک سازمان مردم‌نهاد است که حول محور آموزش، پیشگیری و راهنمایی برای درمان اعتیاد فعالیت می‌کند. تجربه من نشان می‌دهد هرکسی وارد کنگره شود و بتواند به‌درستی روش، متد و نقشه راه کنگره را عملی کند قطعاً به درمان می‌رسد.
نیاز است هر رهجویی که وارد کنگره می‌شود کاملاً با ساختار کنگره آشنا شود. در نوشتار داریم که کنگره تشکیلات تحقیقاتی مستقل است. کنگره دو هدف دارد. هدف اول، درمان بیماری اعتیاد است که به‌صورت قطعی حاصل شد و در ادامه آن، درمان بیماری‌های لاعلاج در دستور کار قرار گرفت. هدف دیگر کنگره پرورش استاد است. موضوعی که امروز باعث گسترش کنگره در این وسعت شده است همین موضوع پرورش استاد است. استادانی که حرکت آن‌ها برمبنای عقل، ایمان و عشق و محبت است.


این استادان کسانی هستند که مانند من، مصرف‌کننده مواد مخدر بودند ولی به‌واسطه آموزش‌های کنگره درمان شدند و امروز در جایگاه راهنمایی قرارگرفته‌اند. همان‌طور که وادی سیزدهم می‌گوید وقتی تاریکی همه‌جا را فرامی‌گیرد، روشنایی حرکت خود را آغاز می‌کند و در دل تاریکی‌ها آرام‌آرام شعاع اضافه می‌کند. حرکت راهنمایان کنگره نیز دقیقاً به همین صورت است. من معتقدم آن مسافرانی راهنما می‌شوند و شده‌اند که از همان سفر اول میل به بیشتر دانستن دارند و به همین منظور تلاش بیشتری می‌کنند.


امروز می‌بینیم که آقای مهندس اعلام می‌کنند 9000 نفر برای جایگاه راهنمایی در کنگره ثبت‌نام کرده‌اند. از این 9000 نفر تنها 20% در آزمون قبول می‌شوند و هیچ پولی نیز دریافت نمی‌کنند. پس چه موضوعی باعث می‌شود که من بیایم و تلاش کنم که در این آزمون قبول شوم؟ من فکر می‌کنم همان سه موضوعی است که در وادی سیزدهم می‌گوید؛ یعنی عقل، عشق و ایمان و یا در پیام می‌گوید: "این بند عشقی است که بین تو و قدرت مطلق، الله برقرار می‌گردد."


کنگره مربوط به یک مکان خاص نیست؛ کنگره یک تفکر و اندیشه است. کنگره در زمینه شناخت انسان و درمان اعتیاد، یک آغاز و مبدأ در جهان است که هرکس آن را درک کند قطعاً به درمان می‌رسد.
وقتی من از راهنمای خودم سپاسگزاری و قدردانی می‌کنم، حس راهنما شدن در من بیدار می‌شود. ما با شرکت در جشن‌ها به کسانی که به ما خدمت می‌کنند می گوییم که شما و زحمات شما و تلاش شما را می‌بینیم و به‌واسطه پاکت از آن‌ها قدردانی و سپاسگزاری می کنیم.

این هفته، هفته بسیار عزیزی است که باعث می‌شود ما شادی را کاملاً حس کنیم.
ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

 

در ادامه، گزارش تصویری از جشن راهنما

 

 

ارسال: مسافر کاوه لژیون یکم

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .