English Version
English

راهنما بر اساس عشق و ایمان خدمت می‌کند

راهنما بر اساس عشق و ایمان خدمت می‌کند

به نام خداوند بخشنده مهربان

راهنما فردی است که طبق قوانین و ضوابط و مراحلی که حتماً باید تائید شود در کنگره ۶۰  انتخاب‌شده و وظیفه خود را که آموزش و آگاهی است انجام می‌دهد. روش کار او بر اساس محبت، عشق و ایمان است که هم به خودش و هم به رهجو انگیزه حرکت و تلاش بیشتر می‌دهد. راهنما باید طبق قوانین و ضوابط کنگره ۶۰  تدریس را بر اساس مجموعه‌ای از سی‌دی‌ها، کتب، مقالات و نوشتارها در لژیون ارائه دهد. در رابطه با پذیرش رهجو هیچ اجباری در کار نیست زیرا انتخاب راهنمابر اساس حس رهجو انجام می‌پذیرد. راهنما باید با مشارکت دادن رهجو در لژیون به خط‌مشی و افکار او پی برده، و راه و دیدی تازه به‌سوی او باز کند. وظیفه راهنما آموزش و وظیفه رهجو فرمان‌برداری و احترام هست. اگر آموزش‌ها طبق اصول کنگره ۶۰ پیش نرود یا اگر روابط راهنما و رهجو از روی رفاقت باشد، کنگره ۶۰  از مسیر واقعی خود خارج‌شده و هدف موردنظر تحقق نمی‌یابد. اولین برداشت و اولین پلان از جایگاه راهنما در کنگره ۶۰ این است که راهنما خودش درگذشته مصرف‌کننده مواد مخدر بوده است و پس از مراجعه به کنگره ۶۰  با استفاده از راهنمایی‌ها و آموزش‌های کنگره ۶۰ و با استفاده از متد DST توانسته است اعتیاد خود را درمان کرده و به رهایی کامل برسد.
دومین برداشت از جایگاه کمک راهنما در کنگره ۶۰ این است که فرد رهاشده از دام اعتیاد بایستی در ادامه سفر خود آموزش‌های لازم را ببیند و علم و دانش و شناخت مواد مخدر و انسان را تا سطحی که به شناخت کامل اعتیاد منتهی شود کسب نماید و در آزمون‌های کمک راهنمایی قبول شود آن‌هم با نمره بالا که بسیار سخت است. که اعضای کنگره ۶۰ برای این قبولی ماه‌ها وقت می‌گذارند و سخت مطالعه می‌کنند و درس می‌خوانند اعتیاد پدیده‌ای است که از ترکیب انسان و مواد مخدر به وجود می‌آید و برای شناخت اعتیاد بایستی عوامل و ترکیبات آن را شناخت.
برداشت سوم و پلان سوم:  جایگاه راهنما در کنگره ۶۰ موضوعی بسیار مهم و حساس است یعنی عشق راهنما در کنگره ۶۰ یعنی عاشق بودن عاشق خدمت بودن عاشق کمک به همنوع و عشق رها شدن مصرف‌کنندگان مواد مخدر از دام اعتیاد. یک راهنما در کنگره ۶۰ با تمام وجود تلاش می‌کند تا طعم شیرین رهایی و آزادی از اعتیاد را که چشیده است به دیگران نیز مانند گیلاس شربت بدهد. او عاشق به بهشت واردکردن دیگران است همان‌گونه که دیگران برای خارج شدن او از جهنم اعتیاد و ورودش به بهشت رهایی و آزادی تلاش کردند. این نشانه یکی از بارزترین نشانه‌هایی است که از حرکت درست‌ودرمان کامل اعتیاد در کنگره ۶۰ حاصل می‌شود. جایگاه راهنما ترکیبی از عناصر فوق است، رهایی علم و عشق قطعاً این عناصر با مثلث عشق، عقل و ایمان که اساس کار کنگره ۶۰ می‌باشد ارتباط تنگاتنگی دارد.
یک راهنما در بدو ورود به‌عنوان مسافر و هم‌سفر وارد کنگره ۶۰ شده و بعد از حداقل ۱0 ماه که سفر خود را به پایان رساند و به تعادل جسمی و روانی رسید وارد سفر دوم شده و با گذراندن مراحلی به‌عنوان کمک راهنما موفق به دریافت شال نارنجی کمک راهنمایی می‌شود. راهنما نقش راهنمایی و انتقال اطلاعات و آموزش را همراه با رعایت اصول اخلاقی بر عهده دارد. زمانی که راهنما خالصانه و عاشقانه آموزش دهد و رهجو با فرمانداری کامل اطاعت کند پیوندی از علاقه و محبت بین آن‌ها پدید می‌آیدکه پایه و اساس الگوبرداری رهجو از راهنما می‌شود.
مهم‌ترین ویژگی یک راهنما خدمت خالصانه و بدون هیچ چشم‌داشتی است، خدمت خالصانه همراه با تلاش‌های پیوسته خود می‌تواند یکی از اعجازهای کنگره ۶۰ باشد چون پایه و اساس کاربر مبنای عشق، ایمان و محبت بلاعوض است. از دیگر ویژگی‌های راهنما مجهز بودن به تجربه علم و آگاهی درزمینهٔ اعتیاد به‌طور تخصصی است. وظیفه اصلی راهنما آموزش است بنابراین راهنما با جذب رهجو و تشکیل لژیون به امر آموزش می‌پردازد. رهجو پس از سه جلسه حضور در لژیون تازه واردین می‌تواند راهنمای خودش را انتخاب کرده و وارد لژیون شود. نقش راهنما در سفر اول بسیار مهم است بدون راهنما و حضور رهجو در لژیون موفقیت در سفر اول امکان‌پذیر نیست. برای آموزش‌هایی که راهنما ارائه می‌دهد ازاین‌قرار است:
1) آشنایی با سیستم ایکس
2) شناخت صور پنهان و آشکار 
3)آشنایی با آنتی ایکس‌ها 
4)شناخت کامل و آگاه بودن بر روش درمان دی اس تی و نحوه استفاده از شربت اپیوم تینچر
شرایط رسیدن به درجه کمک راهنمایی:
1)  قبولی در امتحانات فنی و جهان‌بینی
2) کسب نمره انضباط از مرزبانان
3) کسب تأییدیه از تربیت‌بدنی کنگره
4)  مصاحبه با نگهبان کنگره ۶۰
5) انجام پیمان کمک‌رسانی و امضای پیمان‌نامه
6) دریافت شال نارنجی
آموزش‌ها بر اساس سی‌دی‌های آموزشی تدریس جهان‌بینی، مقالات، کتاب‌ها و همچنین نوشتارهای کنگره ۶۰ است و دستور جلسه‌ها می‌باشد. راهنما با توجه به علم و دانش و آگاهی خودش لژیون را رهبری می‌کند و راهنما باید شنونده خوبی برای رهجو باشد تا با مشارکت او پی به اندیشه و درون او ببرد و به رهجو آموزش دهد که نیاز او در دل نیاز هم لژیونی او می‌باشد. این روابط بر اساس عشق و محبت است مانند و زنجیری مقاوم و شکست‌ناپذیر است که بین آن‌ها وجود دارد. راهنما می‌تواند بر اساس
رفتار رهجو برخوردهای متناسب با آن را داشته باشد تا بتواند به او آگاهی و تجربه را انتقال دهد. با تمام خصوصیاتی که گفته شد درمان اعتیاد تنها در کنگره ۶۰ و با روش دی اس دی با موفقیت صورت می‌گیرد.
و این‌یک معجزه تکرار نشدنی است، البته وجود راهنمایان برای رسیدن به درمان از اهمیت بالایی برخوردار است. راهنما بر اساس عشق و ایمان خدمت می‌کند و با پیوند محبتی که برقرار می‌شود نیروی محرکه برای رفتن به‌سوی هدف نهایی محقق می‌شود.
قدردانی از تلاش و محبت راهنما کار ساده‌ای نیست، انشالله مزد خدمت آن‌ها برکت و سلامتی بوده و در زندگی آن‌ها پیوسته جاری باشد.  پایان

هفته راهنما را بر بزرگ‌مردانی بی‌ادعا و زحمتکش تبریک می‌گویم

« بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم »

به قلم : مسافر محمدرضا لژیون پنجم
تنظیم : مسافر رضا لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .