English Version
English

روش ما روش الگویی است

روش ما روش الگویی است

دهمین جلسه ازدوره هجدهم کارگاه های
آموزشی خصوصی کنگره۶۰،نمایندگی ساوه ویژه مسافران با استادی ایجنت محترم آقای اکبر نگهبانی همسفر ناصر دبیری و مسافر محمدرضا با دستور جلسه(هفته راهنما)روز سه شنبه ۱۱اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ساعت۱۷برگزارشد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان اکبرهستم یک مسافر
خیلی ممنون از دبیر محترم و دوستان که نوشتارهارا قرائت نمودند،هفته‌ی راهنما را اول به اولین راهنمایمان جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان و استادامین تبریک می‌گویم و به راهنما‌ی خودم آقای‌ خدامی تبریک می‌گویم.


راهنما یک امر مقدس است،آقای‌مهندس می‌گویند هرکس که راهنما می‌شود از خیلی ازپرفسورهای الان دنیا دربحث درمان اعتیاد بیشتر می‌داند،واقعا جایگاه مقدسی است هم آموزش می‌بیند و هم آموزش می‌دهد،راهنما درلژیون صحبت و راهنمایی می‌کند که دروغ نگویید،غیبت نکنید،کارهای ضدارزشی انجام ندهید.

جایگاه شیرین وخوبی است و  کسانی که دوست دارند به این جایگاه برسند.خدمت درکنگره۶۰ باعث ارتقاء انسان است و درخدمت نقاط قوت و نواقص خودرا می‌بیند و روی خودش کار می‌کند.بدون خدمت کردن تزکیه و پالایش امکان پذیر نیست کسی نمی‌تواند بگوید من خدمت نمی‌کنم ولی مرحله برگشت راانجام می‌دهم همان جریان وادی هشت یاهمان علیه‌الراجعون راانجام می‌دهم.

مسافرکسی است که درجریان خدمت بیافتد و نواقص خود را ببیند و نقاط قوت را ببیند و روی خودش کار کند و رشد پیدا کند،مخصوصا در لژیون و جایگاه راهنمایی،خیلی جایگاه  خوب و شیرین و مقدس است و ازطرف دیگر درلژیون می‌نشیند و می‌بیند هم یک روزی مصرف کننده بوده است.

این رهجوها همدرد هستند و باحال خراب می‌آیند درلژیون و بعداز مدتی راهنما تغییرات رهجوهارا ذره ذره می‌بیند چون مومن از سیمایش شناخته می‌شود هم مجرم از سیمایش شناخته می‌شود‌.ذره‌ذره تغییر را درچهره رهجو می‌بیند و این باعث شعف و خوشحالی راهنمامی‌شود.

برای بدست آوردن این جایگاه باید سعی و تلاش کرد.راهنما انگشت اشاره است فقط راه را نشان می‌دهد و برنامه‌ی رهجو را می‌نویسدوامضا می‌کند و این خود رهجو خودش انتخاب می‌کند کدام راه را انتخاب کند.معلمی شغل انبیاست و روش ما روش الگویی است.رسوال‌الله هم راهنما بودند و مردم را راهنمایی می‌کردند و تذکر می‌دادند و عده‌ای انجام نمی‌دادند ناراحت می‌شدند و وحی می‌آمد که فقط تذکر بدهید.

برای ماهم باید به همین ترتیب باشد کسی که انجام داد تغییر کرد و اعمال درست انجام داد در مسیر درست قرار می‌گیرد.انشالله این وظیفه را که داریم به نحو مطلوب انجام دهیم و این گنجینه علم و آگاهی را درست دراختیار دیگران قرار بدهیم تا درمسیردرست قرار بگیرند.راهنما مشکلات را پشت در می‌گذارد و می‌آید درکنگره۶۰ خدمت می‌کند.ازطرفی دیگر آقای مهندس شاکر و سپاسگزار بودن را به ما یاد داده است یکی از پارامترهایی که حس ماراخوب می‌کند شاکر و سپاسگزار بودن است و حال مارا خوب می‌کند.ارزش رهایی خیلی بیشتراز این حرف‌ها است و از هرچیزی که داریم و نداریم را سپاسگزار وشاکر باشیم و سپاسگزار نعمت‌های خداوند باشیم.


نگارش متن:مسافرعلی
عکاس:مسافر همایون
تنظیم وارسال:مسافر رمضان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .