English Version
English

راهنما آموزش می‌دهد تا آموزش ببیند

راهنما آموزش می‌دهد تا آموزش ببیند

چهاردهمین جلسه از دوره یازدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰، نمایندگی علیرضا (مبارکه)، با استادی راهنمای محترم مسافر فریدون، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر رضا با دستورجلسه « هفته راهنما  »در روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان فریدون هستم یک مسافر، این هفته، هفته پرشکوهی است‌. با یک بیت از حضرت حافظ حرفایم را شروع می‌کنم:

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم      فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم

اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد         منو ساقی بهم سازیم و بنیادش بر اندازیم

خیلی خوشحالم که امروز درخدمت شما هستم، امروز در حال خواندن یک مطلبی در جزو راهنمایان بودم کلمه‌ای که برای عنوان راهنما و راهنمایی  موجود می‌باشد خود کلمه راهنما است. راهنما یعنی نشان دهنده راه. راهنما در کنگر60 یعنی نشان دهنده راه درمان اعتیاد. در جزوه اشاره به این دارد که راهنما برای آرامش خودش راهنما می‌شود. راهنما آموزش می‌دهد تا آموزش ببیند. وقتی وارد کنگره شدم و سی دی های استاد امین را گوش کردم متوجه شدم که انسان باید ببخشد تا چیز بهتری به او داده شود. برای راهنما هم دقیقاً همین است، او یک آموزشی گرفته است و باید این آموزش را انتقال دهد، تا یک آموزش بهتری دریافت کند. خوشبختانه در کنگره60 تمام راهنمایان اولین مشخصه راهنمایی که عشق و محبت است را دارند. این اصلاً امکان ندارد که راهنما بدون عشق و محبت در جلسه حضور پیدا کند.

راهنما با هزینه خودش تهران می‌رود. راهنما در صور آشکار دست مزدی ندارد ولی در صور پنهان بزرگترین دست مزد و پاداش را دریافت می‌کند. این یک واقعیت می‌باشد که یک راهنما از خود مایه می‌گذارد ولی مطمئن باشید در صور پنهان به او کمک می‌شود. درهمین جزوه ذکر شده است که اگر راهنما در جهت حل مشکل کسی اقدام کند مشکل خود او نیز حل خواهد شد ولاغیر. اگر میدان جهاد می‌خواهید گنگره 60 و اگر می‌خواهید یک فرد جهادی باشید راهنما شوید. من تا قبل از این که به کنگره بیایم فکر می‌کردم که باید شمشیر و اسلحه در دست بگیرم، بجنگم و دشمن را بکشم. درکنگره60 آموختم که جهاد یعنی اصلاح کردن، اگر می‌خواهید اصلاحگر باشید باید جهادگر باشید و بتوانید رسالت خودتان را انجام دهید. مسئله دیگری که وجود دارد این است که ما باید بدانیم که یک راهنما چه شرایطی را باید پشت سر بگذارد تا راهنما شود. در جزوه راهنما و راهنمایی آمده است هرکسی که می‌خواهد درمان شود و به عقیده من بخواهد راهنما شود حداقل باید دویست و شانزده جلسه درجلسات عمومی و لژیون کامل حضور پیدا کند. راهنما حتماً باید یک مصرف کننده بوده باشد چون اگر کسی مصرف کننده مواد نباشد نمی‌تواند در زمینه درمان اعتیاد کاری انجام دهد. ممکن است باعث رهایی خیلی ها شود ولی نمی‌تواند درمان کند. راهنما باید آزمون را شرکت کند و نمره قبولی بگیرد. تاییدیه از مرزبان ها داشته باشد. همچنین تاییدیه از تربیت بدنی کنگره داشته باشد. درمصاحبه با نگهبان و یا دیدبان کنگره تاییدیه لازم را دریافت کرده و پیمان ببندد، تا موفق به دریافت شال راهنمایی شود. همه راهنمایانی که در کل کنگره 60 درحال خدمت کردن هستند مطمئن باشید که انسان‌های برگزیده ای هستند. احترام آنها واجب می‌باشد حتی اگر یک کلمه به شما آموزش دهند. من در لژیون هم می‌گویم هر شب که از اینجا می‌روید ببینید که چه چیزی یاد گرفته‌اید، اگر یک کلمه آموزش گرفته باشید برنده هستید و اگر چیزی یادنگرفته باشید بازنده‌اید. نکته مهمی که وجود دارد این است که حتماً وظیفه ماست که از راهنمای خود تقدیر و تشکرکنیم. این راهم باید بدانیم که از راهنمای سیگار خود هم باید تشکر کنیم و این فرقی ندارد. وظیفه هر رهجو می‌باشد که به صورت زبانی قلبی و عملی تشکر کند.

ازخداجوییم توفیق ادب      بی ادب محروم ماند از لطف رب

آخر جزوه می‌گوید: هرکسی در کنگره60 می‌خواهد به رهایی برسد یا راهنما شود باید صبر حضرت ایوب، تفکر و مهر حضرت محمد، عدالت حضرت علی و شجاعت امام حسین را داشته باشد. ممنون که به صحبت‌های من گوش کردید.  

گزارش تصویری از برگزاری انتخاب نگهبانی روزهای سه‌شنبه در شعبه دکتر علیرضا:

مسافر محمود به عنوان نگهبان روزهای سه‌شنبه در دور دوازدهم انتخاب گردید.

تایپ: مسافر احسان
عکس: مسافر ابراهیم
تنظیم و ارسال: مسافر مهدی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .