English Version
English

شکر گذار باشید تا به شما اضافه شود

شکر گذار باشید تا به شما اضافه شود

پنجمین جلسه از دوره چهل و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی شفا مشهد با استادی مرزبان مسافر رحیم، نگهبانی مسافر رضا و دبیری مسافر مهرداد با دستور جلسه * هفته راهنما * سه شنبه 11 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان رحیم هستم مسافر، خداوند را سپاسگذارم که در جمع شما دوستان هستم، هفته راهنما را به همه شما مسافران عزیز تبریک می‌گویم. از ایجنت محترم و گروه مرزبانی تشکرمی کنم که اجازه خدمت در این جایگاه را دادند. من در جایگاه یک راهنما نبودم و تجربه ای در این مورد ندارم، ولی در جایگاه رهجو چند سالی که در کنگره بودم، راهنماهایی را دیدم که رفتن و آمدند و می توانم در مورد این صحبت کنم و امیدوارم بتوانم مطلبی را به شما عزیزان انتقال بدهم. در کنگره چیزی که از لحاظ راهنما خیلی مهم است آموزشی است که باید به رهجو انتقال بدهد.

در گذشته هر فردی برای خود دنیایی داشته، فردی مهم بوده، خانواده ای داشته است و بر سر دو راهی قرار گرفته است. با انجام یک اشتباه و نا فرمانی فرو رفتیم به دنیای تاریکی و در عمق تاریکی فرو رفتیم. چیزی که این جا مهم است همه ما در تاریکی فرو رفتیم و افراد تازه وارد هستند در این مکان و سفر دومی ها می توانند این را حس کنند که دستور جلسه های کنگره60 یک سری کلید واژه هایی دارد. به عقیده من دستور جلسه هفته راهنما خیلی کلید واژه ها دارد و نمی‌شود به پنج الی ده دقیقه گفته شود. شما هر سال چیزهای جدیدی یاد می گیرید، از صحبت های جناب مهندس دژاکام و استاد امین، مشارکت ها و صحبت های دیگر. چیزی که امسال خیلی برای من مهم بود و من حسش کردم، این بود که پایین ترین مرتبه ای که انسان درونش قرار می‌گیرد تجربه دنیای تاریکی است و اولین نشانه آن این است که اختیار از انسان صلب می‌شود.

اگر بخواهید حال خوب داشته باشید باید مشروط باشید به مصرف مواد و دیگر حال خوب یک انسان را ندارید. انسان وقتی به دنیای تاریکی فرو می‌رود به زمین و زمان شاکی می‌شود، یعنی ناسپاسی می‌کند نسبت به خانواده خود، همسر و فرزند، پدر، مادر و شرایط زندگی خود. این پایین ترین مرتبه ای است که انسان درون آن قرار می گیرد. به عقیده من اگر سفر اولی می آید و در کنگره قرار می گیرد، اگر سپاس گذاری را یاد بگیرد، از پایین ترین حس و حال زندگی می‌رسد به بهترین حس و حال زندگی. در کلام الله از سپاسگذاری به عنوان یک معجزه یاد شده است، می‌فرماید: شکر گذار باشید تا به شما اضافه شود. در هفته راهنما من فرا گرفتم از رب خود سپاسگذار باشم و در کنگره تشکر از خداوند گوش کردن به فرامین راهنما است. من در اینجا باید از گذرگاه تاریکی عبور کنم، یک مسیر درونی که انسان را از سفر اول به سفر دوم می‌رساند.

در این جا شما متوجه مقام راهنما در لژیون می‌شوید، انسان از گذرگاه تاریکی عبور نمی‌کند، مگر اینکه مورد شفاعت قرار بگیرد و به دنبال کسی برود که علم وآگاهی کار را دارد و آن راهنما است. یک مورد دیگر که خیلی مهم است، جایگاه اوست که مورد حمایت یک سیستم است، وقتی رهجو این را متوجه بشوید دیگر راهنما هر چه بگوید فرمان برداری می‌کند، و با فرمان برداری وارد بهشت می شود. دیگر پولدار است و کارتون خواب نیست، ما خیلی آدم های داریم که پولدار هستند، اما لذتی از زندگی نمی‌برند، به این دلیل که در دنیای تاریکی هستند و لذتی از زندگی نمی‌برند. در این هفته بهتر است این دو مورد را فرا بگیریم، قدردان کسی باشیم که به ما کلام حق را آموزش می‌دهد و مورد دوم من از تاریکی عبور نخواهم کرد مگر اينکه راهنما من را عبور دهد و مرا مورد شفاعت قرار دهد.

مرزبان خبری مسافر رحیم 

تایپ مسافران محمد رضا لژیون 10

عکاس مسافران حسین لژیون 1 و مسعود لژیون ۱۵

صوت مسافران امیر لژیون ۱ و علی اصغر لژیون ۱۹

تنظیم و ارسال خبر مسافر مهدی لژیون 14

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .