English Version
English

فلسفۀ کنگره 60 احیای انسانیت است.

فلسفۀ کنگره 60 احیای انسانیت است.

جلسه چهارم از دوره هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگرۀ ۶۰؛ نمایندگی زال‌پارس؛ با استادی راهنمای تازه واردین مسافر حسین،نگهبانی مسافر حامد و دبیری مسافر جواد با دستور جلسه "هفته راهنما" سه شنبه 11 اردیبهشت ماه 1403 راس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

خداوند بزرگ را شاکرم که بار دیگر توفیق حضور در این جایگاه رادارم و می‌توانم خدمت کنم و آموزش بگیرم. از ایجنت محترم، گروه مرزبانی و نگهبان جلسه برای تمامی زحماتشان سپاسگزار هستم. لازم می‌دانم از تمام دوستانی که در روز یکشنبه و در جشن هفته راهنما در این مکان حضور به هم رساندند قدردانی نمایم و بار دیگر این هفته را به تمام راهنمایان کنگره 60 و در رأس به استاد بزرگ جناب مهندس دژاکام تبریک عرض می‌کنم.

استاد امین معتقد است، برای انسان شدن، ما به یک معلم و راهنما نیازمندیم. هم‌چنین یک کشور و یک جامعه وقتی می‌تواند پله‌های پیشرفت و ترقی را طی کند که سیستم آموزشی درست و راهنمایان و معلمان دلسوز و مبرّزی داشته باشد. ما در کنگره 60 چنین ویژگی‌هایی را می‌توانیم در وجود راهنمایان آن ببینیم. ازخودگذشتگی، وقت گذاشتن و ... آن‌هم بدون هیچ چشم‌داشتی توسط راهنمایان که مبادرت به امر آموزش آن‌هم در حوزۀ خودسازی و انسان‌سازی می‌نمایند، ازجملۀ این صفات است.

اساساً بهترین خدمت آن است که انسان جایی را برگزیند که به خدمت او نیاز دارند! درواقع خدمت با هجرت، رنگ و بوی صادقانه و خالصانه‌تری می‌گیرد و راهنمایان کنگره 60 در این حوزه سرآمد هستند. به‌عنوان نمونه در همین شعبۀ زال پارس راهنمایان از نقاط دوری به این محل می‌آیند، درصورتی‌که چند شعبه در اطراف منازل این عزیزان وجود دارد. اما تصمیم گرفته‌اند، خدمت بلاعوض خود را در این نمایندگی انجام دهند.

خودسازی و حرکت در مسیر درست، زمانی برای یک رهجو میسر است که کاملاً فرمان‌بردار باشد و تمامی قوانین و حرمت‌های کنگره را بدون هیچ بهانه‌ای رعایت نماید؛ یعنی به زبان ساده، سی دی نوشتن، پیراهن سفید، حضوروغیاب، نظم و خیلی از مسائل دیگر را سرلوحۀ کار خود قرار دهد و به معنای اصیل کلمه از هرگونه ضد ارزشی فاصله بگیرد.

در باب اهمیت راهنمایان کنگره 60، استادمان جناب مهندس دژاکام معتقدند، ازآنجاکه فرد راهنما با تمام وجود مسئلۀ اعتیاد را درک کرده است، برای درمان شخص معتاد از بسیاری از پزشکان و روان‌پزشکان اصلح‌تر هستند. همین کافی است که کار راهنما بسیار اهمیت پیدا کند و از طرفی این عمل، بسیار ارزشمند و قابل‌تحسین و تقدیر شود. بنابراین سپاسگزاری و قدرشناسی از راهنمایان که وقت خود را با صبوری و متانت صرف افراد حال خراب می‌کنند تا آرامش را به آن‌ها هدیه دهند، امری لازم و البته نشانۀ شخصیت یک رهجوی کنگرۀ 60 است.

فلسفۀ کنگره 60 احیای انسانیت است. بنابراین تقدیر از راهنما پاسداشت انسانیت و امر آموزش زندگی است. ما باید این قدرشناسی را به‌طور عملی انجام دهیم. صرف تشکّر زبانی کافی نیست. به‌قول‌معروف قدردانی هم باید به زبان، هم به قلم و هم به درم باشد، تا قدرشناسی معنا شود. امیدوارم توانسته باشیم به شایستگی این قدرشناسی را انجام داده باشیم.

مجدداً از تمامی دوستانی که در جلسۀ گذشته و در جشن راهنما شرکت نمودند تشکّر می‌کنم، چراکه انرژی و آموزش زیادی در آن نهفته بود و انشالله همۀ عزیزان نیز انرژی لازم را نیز گرفته باشند.

از این‌که با سکوت زیبایتان به صحبت‌های بنده گوش کردید از همۀ شما سپاسگزارم.

باتشکر از مرزبان کشیک مسافر قاسم و لژیون خدمت گزار لژیون دوم
راهنمای محترم مسافر رحیم

گروه سایت نمایندگی زال پارس
مرزبان خبری:مسافرقاسم
تایپ:مسافر علی لژیون پنجم
تنظیم:مسافرجوادلژیون ششم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .