English Version
English

کار راهنما ساختن قالب است

کار راهنما ساختن قالب است

هفتمین جلسه از دوره چهاردهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی باباطاهر همدان با استادی ایجنت نمایندگی همسفر لیلا و نگهبانی همسفر راضیه و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.  

خلاصه سخنان استاد:

آغاز سخن یاد خدا باید کرد، خود را به امید او رها باید کرد. ای باشروع تو کارها زیباتر، آغاز سخن تو را صدا باید کرد.
خداوند را شاکر و سپاس‌گزارم که توفیق خدمت در این جایگاه را نصیب بنده کرد. ابتدا هفته بزرگداشت مقام راهنما را در راس به اولین راهنمای کنگره ۶۰ و خانواده محترم‌شان تبریک عرض می‌کنم. تبریک ویژه خدمت راهنمایان وراهنمایان تازه واردین شعبه باباطاهر همدان دارم. قدردانی می‌کنم از راهنمایان بزرگوار خودم و این روز را خدمت این عزیزان تبریک عرض می‌کنم.

اصولاً انسان هر خدمتی را که عهده‌دار می‌شود انرژی و عشق خاصی را از آن خدمت دریافت می کند؛ اما خدمت در جایگاه راهنمایی چیز دیگری است و لطفی از جانب خداوند است که به شخص اذن خدمت داده می‌‌شود‌.
در حقیقت خداوند دست روی قلب‌هایی می‌گذارد و انتخابش می‌کند که می‌توانند بی‌منت ببخشند و بلاعوض عشق بورزند یک رهجو وقتی وارد لژیون تازه‌واردین می‌شود با مهربانی در آغوش کشیده می‌شود و راهنمای تازه‌وارد نوازشگر قلب رهجو می‌شود، اگرچه تازه وارد کمترین زمان را در این لژیون سپری می‌کند؛ اما راهنمای تازه‌واردین بیشترین تاثیر را روی رهجو دارد و بعد راهنما انتخاب می‌کند و آغازگر سفری می‌شود که در این سفر راهنما با پرچم محبت و با نیروی عشق و با پشتوانه معرفت، عدالت، عمل سالم سفرش را در دو وجه آغاز می‌کند، سفری در بیرون و سفری در درون، سفری برای رها شدن از اعتیاد به مواد مخدر و سفری دیگر برای رهایی از ضد ارزشی‌ها و تاریکی‌های درون و این سفر بدون راهنما امکان‌پذیر نیست. در این سفر راهنما فقط کلید را به رهجو نشان می‌دهد و به اندازه نیاز با رهجو سخن می‌گوید تا رهجو کم‌کم و قدم به قدم به شناخت نیروهای درونی خود برسد.
در این سفر راهنما مسئولیت‌هایی بر عهده دارد که باید اندیشه‌های یک رهجو را پاک کند، باید نفس او را تربیت کند. کار راهنما ساختن قالب است باید در مسیر دائما امید و توکل را به رهجو یادآوری کند و صبوری را در گوشش نجوا کند. آیا چنین مسئولیتی نیاز به علم ندارد؟ بنابراین راهنما نیاز به علمی وسیع و عشقی بی‌پایان دارد تا رهجو را به سلامت به رهایی و تعادل برساند. راهنمایی، در این مسیر موفق است که رهجوی فرمانبردار و قدردان پرورش دهد و خدایی ناکرده اگر راهنما در کارش سستی کند، رهجویی بار می‌آید که همیشه از راهنمایش طلب‌کار است و خدمتش را درست انجام نمی‌دهد؛ پس کسی که این همه مسئولیت دارد آیا می‌شود برای تقدیر و قدردانی از این عزیز قیمت تعیین کرد و کار معنوی او را ارزش گذاری کرد؟ قطعاً امکان‌پذیر نیست؛ اما هر کسی -نسبت به وسع و توان خود از راهنمای خود تشکر و قدر دانی می‌‌کند.

تجلیل از راهنماهای محترم


تایپ: همسفر زهرا(لژیون پنجم)
تنظیم و ارسال: همسفر سمیرا  (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی باباطاهر همدان 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .