English Version
English

گروه خانواده - جشن هفته راهنما

گروه خانواده - جشن هفته راهنما

جلسه پنجم از دوره پانزدهم کارگاه‌های آموزشی ویژه همسفران نمایندگی شیروان با استادی ایجنت محترم همسفر نسرین نگهبانی همسفر گلثومه و دبیری همسفر سمیرا با دستور جلسه « هفته راهنما » در تاریخ ۱۰اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ آغاز به کار نمود.


خلاصه سخنان استاد

اول از همه این هفته را با جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم که اولین راهنماهای کنگره 60 هستند و به راهنمایان شعبه شیروان تبریک عرض می‌کنم.
اگر صحبت‌هایم را بخواهم شروع کنم باید اول از واژه راهنما صحبت کنیم. خوب همگی یاد گرفته‌ایم که راهنما به معنای نشان دادن راه است و یک راهنمای کنگره‌ای راه را به رهجویان نشان می‌دهد اما یک وقتی هست شخصی از شما آدرس می‌پرسد و شما فقط راه را به آن نشان می‌دهید و یک وقتی هم هست که همراهش هستی و یا جلودارش هستی و می‌گویی که پشت سر من بیا و اینجاست که راهنمای کنگره ۶۰ هم راهنما هست و هم هدایتگر راه و این کار را در کنگره بدون هیچ چشم داشتی و انتظاری انجام می‌دهند و این هیچ دلیلی نمی‌تواند داشته باشد مگر عاشق بودن و رسیدن به مرحله عشق مخلوق به مخلوق .در وادی اول که تفکر هست وقتی شروع می‌کنیم تا وادی سیزدهم که به پایان مسیر است ممکن هست که رها بشویم دنبال زندگی خودمان برویم ولی کسی هم هست که پایان خط فقط در رهایی نمی‌داند و وارد وادی چهاردهم می‌شود دو عاشق این راه می‌شود و می‌خواهد که خود نیز راهنمای دیگران برای عبور از این مسیرتاریکی به روشنایی شود و با هر رهایی این عشق قوی‌تر و محکم‌تر می‌شود.کاری که در کنگره برایمان انجام می‌شود و چیزی که راهنما دارند خالصانه دارد خدمت می‌کنند. عشق و محبت که بین راهنما و رهجو رد و بدل می‌شود و این عشق و محبت هم باید دو طرفه باشد و راهنمایی که امروز دارد خدمت می‌کند بدون هیچ ادعایی و چیزی که هر ساله دارد انجام می‌شود.

ابتدای سال، اولین جشن که برگزار می‌شود جشن راهنما است و این‌ها اصلا به این خاطر نیست که بگویم آره من قدرشناس نیستم، من سپاسگزاری بلد نیستم در واقع هدف از این کار که آقای مهندس جلو راهمان قرار داده این است که من نسبت به راهنما و به نسبت به مربی‌ام سپاسگزار باشم. اینها همه در مرحله اول آموزش است.

عکاس: مرزبان خبری همسفر محبوبه
تایپ: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر زهرا لژیون(سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر عصمت رهجوی راهنما همسفر فاطمه لژیون (یکم)
همسفران نمایندگی شیروان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .