English Version
English

راهنماها در تلاشند تا از نور وجودشان ببخشند

راهنماها در تلاشند تا از نور وجودشان ببخشند

سلام دوستان معصومه هستم همسفر؛
در ابتدا هفته راهنما را خدمت استاد راهنمای عزیز و بزرگوار جناب آقای مهندس حسین دژاکام و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم؛ همچنین  به تمام راهنمایان خانواده بزرگ کنگره ۶۰ تبریک و شادباش می‌گویم؛ به راهنمای عزیز خودم در سفر اول خانم مرجان و راهنمای سفر دوم خانم باران بسیار تا بسیار تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی بهترین‌ها را دارم، زیرا راه را به من نشان دادند تا من بتوانم از تاریکی‌ها خارج و به سمت نور قدم بردارم؛ من  اکنون در این جایگاه قرار گرفته‌ام تا هرآنچه آموزش دیدم را در اختیار دیگر همسفران قرار بدهم و خدمت کنم. در سی‌دی وظایف رهجو آقای مهندس می‌فرمایند: «ما در کنگره یک راهنما داریم و یک رهجو؛ راهنما کسی است که راه را نمایان می‌کند و راه را نشان می‌دهد». در کنگره راهنما از بین مصرف‌کنندگان انتخاب می‌شود، البته مصرف کنندگانی که مسیر درمان را که ده الی یازده ماه است را طی کرده باشند و از دستان پر مهر آقای مهندس گل رهایی را دریافت کرده باشند و همچنین علم کنگره را کسب کرده باشند، زیرا اگر علم کنگره را کسب نکرده باشند رهجو را به مسلخ می‌برند پس بسیار مهم است که راهنما علم کنگره را کسب کند، البته خلق‌وخو هم بسیار مهم است، همانطور که آقای مهندس فرمودند: راهنما اجازه ندارد به رهجو بی‌احترامی کند و رهجو هم نباید از مهربانی و لطف راهنمای خود سوء استفاده کند، باید بداند هر آنچه راهنما می‌گوید برای بهبودی خود او است تا به رهایی کامل برسد؛ هیچ راهنمایی بدِ رهجو را نمی‌خواهد بلکه می‌خواهد رهجو هم مانند خودش حال خوب دریافت کند، او هم روزی طعم تلخ اعتیاد و درد و رنج این بلای خانمان‌سوز را  چشیده و اکنون که رها شده و به تعادل لازم رسیده و به نور و روشنایی رسیده و می‌خواهد رهجو را هدایت و از بند اعتیاد خارج کند. راهنما در کنگره پزشک، درمانگر و مشاور نیست، فقط برای درمان اعتیاد به رهجو راهکار می‌دهد. راهنما در زمینه کاری و اقتصادی رهجو هیچ دخالتی ندارد. راهنما در کنگره بابت خدمتی که انجام می‌دهد حقوق دریافت نمی‌کند و خدمتش از روی عشق و محبت و بلا عوض است. راهنما از رهجو می‌خواهد که فقط و فقط روی برنامه باشد، صداقت داشته باشد، به موقع در جلسه حضور داشته باشد، سی‌دی بنویسد و خدمت کند تا به رهایی برسد. در روز رهایی خوشحال‌تر از رهجو راهنمای او است؛ پس رهجو باید اعتقاد و ایمان کامل به راهنما داشته باشد و بداند که فقط راهنما می‌تواند او را از بند اعتیاد خارج کند. رهجو در طول درمان از آموزش‌های راهنما استفاده می‌کند و رهجو نمی‌تواند به هر مناسبتی برای راهنما کادو بیاورد، رهجو فقط در روز جشن راهنما می‌تواند از راهنمای خود با کلام و دادن پاکت تشکر و قدردانی  کند. مقدار پول مهم نیست، تمیزی و مرتب بودن پاکت و حس آن دلنوشته داخل پاکت بسیار مهم می‌باشد، همانطور که خانم خندان هم فرمودند: ذره‌ذره با سپاسگزاری از خلق،  خود را برای سپاسگزاری از خالق آماده می‌کنیم.‌ در پایان این جمله آقای مهندس که می‌فرمایند: دروازه ورود به قلب خداوند، قلب انسانها و موجودات کل هستی است.


سلام دوستان سوزان هستم همسفر؛
«آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است». من، سوزان همسفری هستم که تمام وجودم را به دستان پر مهر و نگاه روشن و پرفروغ راهنمایم سپرده‌ام، هر هفته منتظرم ایشان را ببینم و از ایشان یاد بگیرم ، نادانی‌هایی داشتم و دارم که می‌دانم اگر خودم را به آموزش‌های کنگره ۶۰ و اطاعت از حرف‌های راهنمایم بسپارم و به آگاهی تبدیل کنم حتما به درمان خواهم رسید؛ هفته راهنما را به تمام کسانی که در کنگره ۶۰ حضور دارند و بی‌چشم داشت در تلاشند تا از نور وجودشان ببخشند تا ما هم راهی به سوی نور پیدا کنیم تبریک می‌گویم و سپاسگزارم از راهنمای عزیز خودم و بسیار ممنونم که در آموزش و آگاهی من بسیار تلاش می‌کند؛ کمک کردن قطعا قلب و روح بزرگی می‌خواهد، من سر تعظیم در برابر روح‌های روشن و بزرگ راهنماها فرو می‌آورم و از خداوند یاری می‌خواهم که قدردان وجودایشان و راهنمای عزیزم باشم، خوشحالم که در کنگره ۶۰ هستم، و برای همه این عزیزان آرزوی سلامتی دارم.


سلام دوستان مریم هستم همسفر؛
باعرض تبریک و خداقوت خدمت جناب آقای مهندس راهنمای بزرگ کنگره۶۰ و همه راهنمایان عزیز و همچنین راهنمای خودم خانم معصومه عزیز. نمی‌دانم از کجا بگویم، وقتی نمی‌دانستم کنگره چیست و کجاست و خداوند این راه را پیش پای من گذاشت که بتوانم یاد بگیرم که چگونه زندگی کنم.  وقتی تازه وارد بودم و جلسه عمومی تمام شد، راهنمای تازه واردین، مرا با آغوش گرم پذیرفت و از همسفرانی صحبت کرد که خیلی حالشان بدتر از من بود و اکنون با آموزش‌های کنگره به حال خوش رسیده‌اند. نمی‌دانم چگونه از این راهنمایان عزیز که مخلصانه، بدون منت و چشم‌داشتی با جان و دل به من آموزش می‌دهند تشکر کنم، فقط می‌دانم هر آنچه را در کنگره فرا گرفته‌اند می‌خواهند آموزش بدهند. من آرزوی سلامتی، موفقیت، شادکامی و هرآنچه بهترین است، برای همه راهنمایان عزیز به خصوص راهنمای خودم خانم معصومه عزیز و راهنمای تازه واردین خانم فریبا عزیز از خداوند بزرگ آرزو دارم.

 

ویراستاری، تصویرگری و ارسال: همسفر راهله رهجوی راهنما همسفر فریبا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی جهان‌بین

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .