English Version
English

خدمت کردن به دیگران؛ یعنی خدمت به خود

خدمت کردن به دیگران؛ یعنی خدمت به خود

در خدمت همسفر نرگس مسئول کنترل سی دی گروه خانواده کنگره60 هستیم؛ ایشان به همراه مسافر گرامی‌شان ۱۰ سال است که در کنگره حضور دارند. از جایگاه‌های خدمتی همسفر نرگس می‌توان به دبیری، نگهبانی، مرزبانی، راهنمای تازه‌واردین، دستیار اسیستنت مرزبانی، مسئول کنترل دفاتر، راهنمای شال نارنجی و در حال حاضر دستیار دیده‌بان اشاره نمود. گروه سایت همسفران علیرضا گفت‌وگویی را با ایشان ترتیب داده و از صحبت‌هایشان بسیار آموزش گرفتیم که در ادامه نگاه زیبای شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم؛ امیدواریم که مورد توجه قرار گیرد.

لطفاً خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان نرگس هستم همسفر؛

مسافر من هم با آنتی‌ایکس مصرفی الکل و تریاک وارد کنگره شد. ١١ ماه به روش DST همراه با دارویOT، با راهنمایی آقای محمدصادق صداقت و راهنمای خوب خودم خانم لیلا محمدی سفر کردیم. اکنون هم ۸ سال و ۱۳ ماه است که آزاد و رها هستیم.

 

با توجه به اینکه دستور جلسه هفته راهنما و  تشکر و قدردانی از این عزیزان است؛ از نظر شما بهترین هدیه و یا قدردانی چه چیزی می‌تواند باشد؟

به نظر من بهترین هدیه، رعایت اصول و حرمت کنگره۶٠ برای هر شخص است و هماهنگی با این قوانین، حال انسان را خوش می‌کند. در وهله دوم راهنما، رهجو را برای کنگره پرورش می‌دهد، نه برای خود؛ بنابراین در مسیر سبز کنگره، آموزش گرفتن و خدمت کردن دومین هدیه برای راهنما محسوب می‌شود. هدیه دادن به هر شخص و جبران زحمات طرف مقابل می‌تواند هم بُعد مادی و هم بُعد معنوی داشته باشد. این عمل یک نوع سپاس‌گزاری از خالق خود و مخلوقین اوست.

چه چیزی باعث می‌شود که یک خدمت‌گزار در هر جایگاهی که قرار دارد، دچار منیت نشود و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد؟

در کنگره۶۰ اساس کار ما بر مبنای عقل، ایمان و عشق است. اگر این مثلث را حس کرده باشیم و افکار و اندیشه ما حول این مثلث بچرخد؛ ذره‌ذره منیت در انسان کم‌رنگ می‌شود. به دیگر سخن خمر درون خدمت‌گزار به خوبی ترشح می‌شود و بدون هیچ منت و منیتی می‌تواند ظرف وجودی خود را بزرگ و بزرگ‌تر کند، مسئولیت داده شده را با حس سالم انجام دهد و به انسان‌های دردمند کمک نماید؛ زیرا خود نیز این تاریکی و سختی را چشیده است.

بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

در جایگاه راهنمایی، انسان چه در صور آشکار و چه در صور پنهان، ذره‌ذره می‌شکند و دوباره ساخته می‌شود؛ زیرا آموزش‌های گرفته شده در جایگاه راهنمایی، طعم و بوی دیگری دارد. در مسیر راهنمایی اگر درون و برون راهنما با هم تطابق نداشته باشد، کلام در دل رهجو نمی‌نشیند و حال راهنما و رهجو خوب نمی‌شود. ما با آموزش‌های حقیقی و فهم آن به هوشیاری و بیداری می‌رسیم که بزرگ‌ترین موهبت برای هر انسان خدمت‌گزار است.

از تأثیر آموزش‌های این جایگاه در زندگی‌تان برایمان بگویید.

بیشترین تأثیر، روش DST در این جایگاه است. روش DST فقط برای درمان اعتیاد نیست؛ بلکه علمی است برای زندگی کردن و حتی اندازه‌ها را دانستن. خدمت کردن به دیگران؛ یعنی خدمت به خود. به عقیده من دعوت شدن به کنگره و خدمت کردن در آن، همان مثلت خواست، تقدیر و فرمان الهی را به نمایش می‌گذارد. هنگامی‌که طعم شیرین خدمت را می‌چشید، کنگره جزئی از خانواده و وجود شما می‌شود و با حرکت در این مسیر، علم درست زندگی کردن را برای شما آشکار می‌کند.

به نظر شما راز حضور مستمر و بی‌وقفه یک راهنما در کنگره۶۰ چه چیزی می‌تواند باشد؟

در مثلث کنگره؛ معرفت، عدالت و عمل سالم را داریم که همه برگرفته از عشق مخلوق به مخلوق و بعد عشق مخلوق به خالق و در نتیجه عشق خالق به مخلوق است. اگر این عشق در دل انسان زنده نشود، نمی‌تواند بدون هیچ چشم‌داشتی زمانی را برای دیگر انسان‌ها قرار دهد. هنگامی‌که در مسیر تزکیه و پالایش قرار می‌گیری و نور عشق را در درونت زنده می‌کنی، عاشق طبیعت و انسان‌ها می‌شوی پس عشق می‌ورزی و عشق را دریافت می‌کنی و همه چیز را فقط برای خود نمی‌خواهی.

چه اهداف و افکاری برای خدمت در این جایگاه مشوق شما است؟

دوران قبل از کنگره من مفهوم خیلی از کلمات را درک نمی‌کردم. در کنگره آموختم رسالت هر انسان در هستی مشخص شده و من به دلیل اینکه سرگرم مادیات و زندگی روزمره بودم، آن را فراموش کرده‌ بودم‌؛ ولی با دعوت به کنگره مبدا، مقصد، هدف انسان شدن و انسان باقی ماندن در من زنده شد و افکار و اندیشه مخرب را از من گرفت؛ همچنین هدیه‌ای به نام امید، آرامش و صلح را به من داد و جرقه «تو همیشه هستی و از بین نمی‌روی و از بُعدی به بُعد دیگر، نقل مکان می‌کنی» را در من زنده کرد. در حقیقت انسان چیزی نیست جز افکار، اندیشه و تلاش خود.

کلام آخر؛

در پایان از خانم فرزانه که این مصاحبه را ترتیب دادند تشکر می‌کنم و از آقای مهندس برای آموزش‌های نابی که با عشق در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهند، سپاس‌گزارم.

 

تایپ و ویراستار: راهنمای تازه‌واردین همسفر محبوبه

عکاس خبری: همسفر فاطمه لژیون راهنما همسفر نسرین (لژیون پنجم)

ارسال مطلب: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر زهره (لژیون چهارم)

همسفران نمایندگی علیرضا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .