English Version
English

راهنما یعنی عشق بلاعوض

راهنما یعنی عشق بلاعوض

به نام قدرت مطلق الله

به مناسبت هفته راهنما گفتگویی کوتاه ترتیب دادیم با راهنمایان زحمت کش نمایندگی شفا که شما را به خواندن بخش اول آن دعوت می کنیم.

راهنمای لژیون 10 مسافر رسول

_ حس خودتان را نسبت به کلمه راهنما بفرمایید ؟

راهنما یعنی عشق، عقل و ایمان. هر انسان در این بعُد از حیات نیاز به راهنما دارد تا بتواند از طوفان های زندگی عبور کند. در کنگره هم هر مسافر باید به یک راهنما تکیه کند و گوش به فرمان باشد تا از این گذرگاه عبور کند، در واقع من در یک قسمت راهنما هستم و در قسمت دیگر رهجو.


_ آیا خدمت در جایگاه راهنمایی خدمت به خود است یا رهجو ؟
در مرحله اول خدمت به خود و رسیدن به تعادل و آرامش و روان در ادامه خدمت به خلق که حساب ما با خالق است نه مخلوق، این رسم عاشقی است. راهنما یک عاشق واقعی است و توان و قدرت خدمت را از قدرت مطلق دریافت می کند.


_ تفاوت راهنما و معلم چیست؟
بزرگترین تفاوت بین راهنما و معلم در این است که معلم چیزی که آموزش گرفته را به ما یاد می دهد و امکان دارد به حرف خودش هم ایمان نداشته باشد ولی راهنما تمام تجربیاتی که با پوست و گوشت و استخوان درک کرده را با عشق و محبت و بدون هیچ چشم داشتی در اختیار رهجو میگذارد، کسانی میتوانند از تاریکی و روشنایی سخن بگویند که معنای آن را درک و لمس کرده باشند.

راهنمای لژیون 11 مسافر جواد

_ چه مهارت یا تجربه ای در شما باعث شد که راهنما شوید؟
اول از همه هفته راهنما را به راهنما و معلم همه ما کنگره‌ای‌ها جناب مهندس تبریک می‌گویم. فرآیند راهنما شدن در کنگره یک پروسه خاص خودش را دارد باید این مسیر طی شود تا شحص بتواند شال راهنمایی را دریافت کند. من سفر اولم که تمام شد در سفر دوم مرتب در کنگره حضور داشتم در همه مراسم جشن‌ها و تولدها و همه خدمتهایی که به من واگذار شد حاضر بودم، همین حضورم باعث شد ترغیب شوم و به فرمان راهنمایم در امتحان راهنمایی شرکت کردم و در ادامه قبول شدم، الان خداوند را شاکرم که به عنوان راهنمای لژیون ۱۱در خدمت شما هستم.

_ عملکرد راهنما در لژیون حسی است یا شهودی؟
برای اینکه یک صفت یا ویژگی در من تغییر کند به سه مولفه نیاز دارم ۱_ نور ۲_صوت ۳_ حس برای تغییر در یک لژیون و اینکه یک انسان مصرف کننده تبدیل به انسان سالم شود نیاز به نور و دیدن چهره به چهره بین راهنما و رهجو است بین این دو باید صوت و صدای مناسب انتقال پیدا کند و در قسمت سوم حس که جایگاهش در قلب است و راهنما باید با تمام وجود رهجویانش را دوست داشته باشد و آن محبت را به آنها انتقال دهد. راهنما در لژیون هم از تجربه و حواس ظاهری استفاده می‌کند و هم از حس یازدهم یا همان انتقال دهنده حس بیرونی و درونی استفاده می‌کند.

_ چه چیزی به غیر از مواد مخدر تخریبی شبیه به مواد مخدر بر جسم و روان می گذارد؟

همینطور که در وادی دوم بیان شده تفکرات غلط و حرکت در مسیر ضد ارزش‌ها می‌تواند بر روی ساختار جسم و روان تخریب ایجاد کند، تفکرات غلط می‌تواند قضاوت‌های نابجا مقایسه کردن‌ها منیت و غرورها ناامیدی‌ها و ترس‌های ما باشد. در جهت مثبت تفکرات صحیح حرکت در مسیر ارزش‌ها هم می‌تواند بر روی ساختار جسم و روان ما اثر مثبتی بگذارد در کنگره می‌بینیم کسانی که خدمت می‌کنند روز به روز حالشان بهتر می‌شود به خاطر همین حرکت در مسیر ارزش‌هاست.

راهنمای لژیون 18 مسافر محسن

_ پیام کنگره را چگونه دریافت نمودید.

حدود ۱۸ سال پیش کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر را یکی از دوستان به من هدیه داد، کتاب را خواندم ولی چیزی از آن متوجه نشدم، اما بذری در ذهنم کاشته شد که همچنین مکانی وجود دارد و فردی در تهران آن را اداره می کند، در ادامه هم پیام کنگره توسط یکی از دوستانم که اکنون در کنگره در حال خدمت است به دست من رسید.


_ در رابطه با دستور جلسه ی هفته راهنما نظرتان را بفرمائید.

در رابطه با دستور جلسه راهنما تنها چیزی که می توانم بگویم راهنمایی یک عشق بلاعوض است، یک دوران خوش است که فقط باید آن را تجربه کرد. هیچ دوره ای از زندگیم را با دوره راهنمایی عوض نخواهم کرد تا این لحظه بهترین دوره عمرم بوده است.


_ نظرتان را درمورد کمک مالی و لژیون سردار چیست؟

در مورد لژیون سردار از سوره آل عمران آیه ۹۱ را برایتان می خوانم که معنی آن این است( شما هرگز به مقام نیکوکاران و خواستان نخواهید رسید مگر آنکه از آنچه بسیار دوست می دارید در راه خدا انفاق کنید و هر چه انفاق کنید محققا خدا بر آن آگاه است) .
ممنونم از جناب مهندس و تمام دوستانی که این بستر را فراهم کردند تا بتوانیم در این جایگاه خدمت کنیم، از خداوند هم ممنونم که اجازه داده بتوانم از مالم ببخشم، امیدوارم همه دوستان وارد این بازی شوند چرا که تمام دنیا و زندگی یک بازی است و لژیون سردار هم جزی از خدماتی است که آقای مهندس برای من قرار داده اند تا بمانم و وصل باشم.

ممنون از راهنمایان عزیز که در این گفتگو شرکت کردند.

 

مرزبان خبری: مسافر رحیم

مصاحبه: مسافر کسری لژیون 4، مسافر مسعود و اصغر لژیون 15

تنظیم و ارسال: مسافر محمدرضا لژیون 7

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .